Wanneer begon je je kindje te voelen in je buik

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Wendy06, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Ik denk ons kindje ook sinds een week te voelen. Ik voelde het meestal 's avonds op de bank en vooral als ik 's avonds in bed lig. Nu heb ik gisteravond en vandaag nog niets gevoeld, is dit normaal? Kan dat dat je weleens of dag of een paar dagen niets voelt?

Groetjes,
    Fleur

2. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik voelde Danique me 15 weken, volgens de echoscopiste was dat onmogelijk :rolleyes: mijn man voelde haar met 18 weken.

3. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    mijn vriend hefet het deze week ook voor het eerst gevoeld!
    de echoscopist kon het al voelen van de buitenkant met 16 weken....

4. Charl

Charl Lid

15 mei 2006
    48
    0
    0
    Kleding maken
    Hmmm...ik voelde m'n kindje met 15 weken al..
    Wist niet wat me overkwam..een soort "plop"gevoel onderin mijn buik.
    Nu voel ik m'n kindje iedere dag bewegen.

Kus

5. bianca33

bianca33 Lid

8 jan 2007
    72
    0
    0
    Precies met 18 weken voelde ik de eerste plopjes. Het was voor mij duidelijk, dat is ons kindje. Ongeveer 1 a 2 weekjes later kon mijn man het voelen en rond week 21/22 kon je het zien aan de buitenkant. Echt geweldig als je je buik zo ziet bewegen...

6. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Ik voel de beeb pas eingelijk een weekje, dus zeg bij 20,5 week, hele kleine bubbels, 1 a 2 keer per dag na het eten of als ik op bed lig en me er op focus (makkelijk met de angelsound, dan hoor je het bewegen en kan je het gelijk voelen, zo herkende ik het makkelijker) ik heb verder geen voorliggende placenta of wat dan ook ;)

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik voelde Tymen al met 13w 3d. Hele zachte kriebeltjes. Gedurende de volgende weken werd het steeds duidelijker. Met 20w 2d kon mijn vriend hem voor het eerst voelen.

8. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik voelde Wessel toen ik 16 weken zwanger was.

9. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn dochter voelde ik met 17 weken en dezen al met 12 weken

10. gerianne

gerianne Niet meer actief

vanaf 12 weken voelde ik het al kriebelen
    en vanaf 21 weken voelde ik het echt schoppen en dezelfde dag voelde mijn man het ook vond ik wel heel speciaal

11. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Afgelopen zaterdag een 3d echo gehad en wat ik zo fantastisch vond is dat ik nu ook zag hoe onze kleine in mijn buik beweegt als ik iets voel!

in ene zag je het armpje om hoog gaan en ja hoor ik voelde een stompje! dat was zo grappig! :)

12. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hmmm ik ben echt jaloers als ik dit allemaal lees. Ik ben iets meer dan 21 weken zwanger en ik weet nog steeds niet zeker of ik mijn kindje al voel. Ik word er heel onzeker en verdrietig van, zeker omdat iedereen er naar vraagt en de verloskundige vorige week zelfs reageerde alsof het mijn eigen schuld is, alsof ik er niet genoeg tijd voor neem. Maar ik ben er juist heel bewust mee bezig omdat ik het zo ontzettend graag wil. Soms denk ik wel wat te voelen, maar ik heb altijd hele onrustige darmen, dus ik denk vaak dat het mijn darmen zijn. En omdat iedereen altijd zegt dat het vlak na het eten veel gebeurt, tjsa, dan zijn mijn darmen ook onrustig. Dus dat maak het moeilijk. Bovendien heb ik het gevoel dat mijn kleintje juist helemaal niet gaat bewegen van mijn hand op mijn buik, dan voel ik niks behalve mijn eigen hartslag. Hmmm... ik hoop dat ik een dezer dagen echt zeker ben dat ik mijn kleintje voel!

Hoe vaak in een dag/week voelen jullie het? En hebben jullie nog andere tips dan je hand op je buik leggen? Tnx!

13. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    hoi, ik had precies! hetzelfde :( en voelde (zie mijn comm. hierboven) de beeb pas met 21 weken en was onwijs onzeker. Ik heb toen de angelsound op bed opgezet en als ik hem dan hoorde bewegen dan voelde ik met mijn hand een bubbel, golfje.. toen dacht ik opeens voor het eerst van "hey dat moet het dus zijn" al die keren dat ik mijn hand neerlegde voelde ik ook niets maar met die angelsound merkte ik ook dat het soms wel 20 min duurde voor hij weer heftig bewoog en ik wat kon voelen...nu voel ik die bubbels een paar keer per dag. Het begon bij 1 a 2 keer per dag (na het eten, bij het op mijn buik slapen, omdraaien s'nachts in bed) ik hoef nu ook niet meer mijn hand neer te leggen om het te voelen...

Succes en er zijn er meer die de beeb pas later voelen hoor, mijn collega voelde het pas met 25 weken!
    x

14. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord! ik weet dat ik niet de enige ben, maar toch... Maareh... misschien een domme vraag, wat is die angelsound precies?

15. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Plopjes met 16 weken en met 19 weken kon mijn vriend de schopjes ook voelen. Nu wet 25 weken voel ik de kleine heel vaak en zie mijn buik ook echt bewegen. Zo leuk om te zien.

Britt

16. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    die bestel jij bij de kijkshop, daarmee kun je het hartje horen... (eerst een vinger onder mijn navel en nu bij mijn navel) net een galopperend paard, als je dat hoort (zeker nu het veel sterker klinkt allemaal dan bij 12 weken bv. dan hoor je hem ook bewegen, het water zal ik maar zeggen... en tegelijktijdig voel ik hem dan bewegen met dat geluid ....

snap je 'm nog :rolleyes:

succes!

17. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Tnx! Ik zal eens gaan kijken of dat wat voor me is...
    PS ik dacht gisteren wel weer een paar keer wat te voelen! Dus misschien is dreigen met die angelsound al voldoende om mijn kindje aan het bewegen te krijgen ;)

Deel Deze Pagina