Slecht slapen na uitbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door knor1981, 13 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Dochter is nu 3.5 maand en slaapt eindelijk lekker in zonder bakerdoek. Ze sliep altijd anderhalf uur na de fles in en dan sliep ze tor de volgende voeding. Savonds ging ze rond half acht slapen en dan maakte ik haar rond half elf wakker voor de laatste voeding. Vaak sliep ze dan tot een uur of zeven door voor de eerste voeding.

Sinds we niet meer inbakeren slaapt ze wel rustig in maar zodra ze wakker word kan ze niet meer in slaap vallen zelf.

Ik stop haar wel strak in un bed maar dat helpt niet.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Buikslapen al geprobeerd?
    Hier was het bij zoon ook drama. Maar zodra hij zelf kon draaien, sliep hij op z’n buik. En nu twee jaar later nog steeds. Ik wou dat ik hem eerder op z’n buik gelegd had.

3. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Dat durf ik niet zo goed omdat ze daar altijd voor waarschuwen.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Kan ik me voorstellen.
    Je kunt het natuurlijk een keer overdag proberen als je erbij bent. Ze kan haar hoofd waarschijnlijk nu op haar buik liggend omdraaien en optillen.

In principe wordt inbakeren ook afgeraden, omdat ze in een veel diepere slaap terecht komen en je hongersignalen kunt missen als ze ingebakerd zijn.

5. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Daarom wilde ik ook stoppen met inbakeren maar door het inbakeren kon ze in ieder geval slapen en een ritme opbouwen.

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bij onze dochter moeten we écht op tijd zijn met op bed leggen, dan stopt ze haar duim in de mond en slaapt. Ze is max anderhalf uur wakker en slaapt daarna drie kwartier. Als ik echt maar een kwartier later ben, lukt het haar niet om in slaap te vallen, dan kan ze zo nog een uur liggen draaien en woelen.
    Dus zodra ik haar ook maar enigszins moe zie worden, leg ik haar op bed.

Mn dochter heb ik nooit ingebakerd. Zoon wel.
    Vanaf dat hij niet meer ingebakerd werd, viel hij alleen nog maar aan de borst in slaap. Heeft tot 12 maand geduurd en toen kon hij opeens zelf in slaap vallen.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Troost met twee weken tot een maand gaan ze zelf op de buik draaien. Die van ons was toen geen houden meer aan en alleen als t heeeeeel erg warm is ligt ze uitgespreid op dr rug maar verder altijd op dr buik, kont in de lucht en hoofd op dr handjes.

8. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ze valt goed in slaap de eerste keer. Na de fles is ze zo'n anderhalf uur op en dan leg ik haar weg en slaapt ze ook meteen in. Maar als ze tussendoor wakker word dan slaapt ze (bijna) niet meer in

9. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Kan morgen eens proberen of se op de buik wil slapen. De oudste is een buikslaper maar pas na anderhalf jaar ofzo

10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hoe lang slaapt ze dan? En waarom moet ze langer slapen?

11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ze moet weer leren om zelf in slaap te vallen op een andere manier.
    Hetzelfde gebeurt als je kindje bijv een speentje zou hebben wat je opeens afpakt.
    Ze is nu even haar maniertje kwijt.

Overigens gebeurt het hier met 15 maanden ook regelmatig dat meneer overdag na een krap uurtje wakker wordt en niet meer verder wil/kan slapen.
    In de nacht gebeurde het met 10 maanden ook dat hij een uur lang klaar wakker was midden in de nacht en gewoon aan het spelen was in bedje zonder te huilen.

Helpt het niet om haar weer opnieuw in te stoppen en even goed te leggen, ‘slaap lekker’ te zeggen en weer de kamer uit te gaan?

12. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wij hadden hetzelfde probleem na inbakeren. Nu slaapt ze sinds een weekje of 2 op haar buik en dat gaat goed. Ze rolt nog niet zelf maar kan wel heel goed haar hoofd omhooghouden en draaien.

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Na het wakker worden weer zelf in slaap vallen kon hier ook in het begin heel lang duren. Ze ging vanaf 10 weken zelf in d'r bedje in slaap vallen, maar werd na 20,30 of 45 minuten wakker en kwam dan heel moeilijk weer in slaap. Ik liet d'r altijd liggen zolang ze niet huilde. Ze lag dan dus soms wel gewoon tot de volgende voeding in bed, soms viel ze nog wel een keer in slaap en soms dus niet. Ging ze huilen dan haalde ik haar er uiteraard uit (na meerdere keren een speentje geprobeerd te hebben) en keek ik of ze bij mij of in de draagzak nog even wilde slapen en anders volgende slaapje weer een kans.
    Na ruim een week of 2 ging het stukken beter. Ze werd wel na 45 minuten (dat is 1 slaapcyclus) wakker, maar na een paar minuutjes viel ze zelf weer in slaap. Dochter is wel een stuk makkelijker dan onze zoon. Die heb ik altijd gelijk uit bed gehaald als hij wakker was, omdat hij gelijk ging huilen, met als gevolg dat hij er heel lang over heeft gedaan voor hij meerdere slaapcyclussen aan elkaar vast kon plakken.
    Heeft ze trouwens een slaapzakje aan? Dat vinden/vonden beide kinderen hier ook erg prettig, maar daarbij heeft het ook gewoon tijd nodig. Na een maand of 4 wordt het bewegen met de armen minder en gaan ze vaak door die bewegingen heen slapen.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Oh ja, onze zoon is trouwens altijd een buikslaper geweest (vanaf 2 maanden durfde ik dat aan) en onze dochter sliep vanaf 3 weken tot 4 maanden op haar buik. Daarna kon ze niet meer in slaap komen op haar buik en ben ik haar weer op de rug gaan leggen wat na een weekje tobben weer prima ging en ze heeft tot voor kort altijd op haar rug geslapen. Nu draait ze in haar slaap zelf in de houding die ze prettig vind (10mnd).

15. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Hier ook een ingebakerd kindje gehad. Hij sliep na het uitbakeren gelukkig goed, maar zodra dat hij kon rollen bleek het ineens een fanatieke buikslaper te zijn.

Vero0504 vindt dit leuk.
  16. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Wij hebben ingebakerd vanaf 3 weken met de puckababy, tor ze de prikjes van drie maanden kreeg. Ze besloot toen ook ineens dat ze kon omrollen. Gelijk in slaapzakje. De eerste nachten ging het niet zo goed maar dat wende toch wel snel. Armen strak vastleggen met een dekentje hielp goed.

Inmiddels 5 maanden oud en ze slaapt sinds 2 weken in het ledikant. Alleen ze rolt zooooveel van rug naar buik. Ik twijfel een beetje wat ze nu aanmoet in bed. Alleen een slaapzak of toch nog een lakentje en of dekentje erbij? Ze vind die geborgenheid van een dekentje wel heel fijn merk ik. Maar ben zo bang dat ze eronder komt.

17. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Inderdaad geen dekentje meer omdat ze eronder kan komen.
    Alleen een slaapzakje is genoeg.

18. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Inmiddels gaat het redelijk goed, ze moet er even aan wennen

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Wij hebben hier altijd alleen een slaapzakje gebruikt, sinds dat lakens met haar geen goed idee bleek. Ze legde dr hoofd neer waar ze dr speen weer vond ongeacht of dat onder de lakens was, wurm. Ze was toen denk ik een week of 8-9 oud. Maar dr zit hier ook wel een koppie op hoor.

Deel Deze Pagina