De TIP tegen oorontsteking

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Knuffie85, 8 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

mijn dochter is van nu 1,5 jaar.
    Denk dat ze in haar hele leventje al meer dan 25 oorontstekingen heeft gehad.
    Bij de 9 maanden heeft ze al buisjes gekregen.
    Afgelopen kerstmis naar de huisartsenpost dubbele oorontsteking gezien, druppels gekregen voor beide oren. Oud en neiue weer naar de huisartsenpost nog steeds aan 1 oor een ontsteking. Nu antibiotica kuur erin. Deze is vrijdag afgelopen. Vrijdag naar huisarts geweest want ze blijft klagen aan pijn aan haar oren. Oren zagen beide schoon, buisjes goed te zien.
    Vanmorgen word ze wakker hoppa weer een oorontsteking. Bed vol pus en bloed, oor vol en haren ook. Gerum meiske zo zielig alweer raak.

Wil haar niet volproppen met antibiotica aangezien ze die veel te veel heeft gehad vanaf haar geboorte.
    Dus dacht misschien heeft iemand een goed en gezond middeltje wat ook werkt.
    Misschien een rare vraag, maar find ut zo zielig voor haar.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat zielig. Heb je al eens overlegd met een KNO arts?

Mijn zoontje is nu zestien maand en heeft ook al maanden oorproblemen. Buisjes op 11 maand. Daarna gelukkig geen ontstekingen meer, maar wel vrijwel continu een loopoor. We zijn daarvoor in overleg met de kno, die heel strikt opvolgt een specifieke medicatie daarvoor voorschrijft in de hoop de achterliggende oorzaak zo door deductie te achterhalen.

Verder is er ook het medicijn Broncho Vaxom, dat een soort vaccin is tegen luchtweginfecties. De kno gaf aan dat het niet zaligmakend is, in de zin dat sommige kinderen er niets van positieve effecten van ondervinden, maar dat anderen daardoor daadwerkelijk vrij van ontstekingen raken. Het is verder niet schadelijk. Maar geen idee of zoiets in Nederland ook het advies is?

3. Knuffie85

Kan idd eel een een verwijzing vragen voor de kno arts.
    Ze is nu ook weer zo erg verkouden. Snot is gifgroen van kleur.

4. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    282
    63
    Mijn dochter had tot ze 7 maanden was ook steeds oorontstekingen. Omdat ze daardoor ook andere problemen kreeg heeft ze sindsdien (nu een jaar) een onderhoudsdosis antibiotica.
    Erg dubbel want elke dag antibiotica geven is niet niks maar m’n dochter was steeds zo ziek en ging nu van de ene kuur naar de andere.

Sinds we met de onderhoudsdosis zijn begonnen heeft ze geen ontstekingen meer gehad. We willen we na de winter stoppen om te kijken hoe het dan gaat.

Beterschap voor je dochter!

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Mijn man had de eerste 10 jaar van zn leven nagenoeg continue oorontstekingen. De buis van eustachias in zijn familie is smal en loopt in een vreemde hoek. Zodoende konden ze alles proberen maar niets hielp, alleen wachten tot dat verder gegroeid was en t probleem zichzelf oploste. Buisjes heeft hij al heel vroeg gekregen, zijn broers ook, dat loste niks op. Dochter heeft gelukkig tot nu toe nergens last van, maar hij had t vanaf 8 mnd. Elke verkoudheid weer raak en ook daartussen. Dus hun 'bestrijding' lag op t openhouden van de buis van eustachias, onbegonnen werk. Eenmaal oorontsteking konden ze t alleen gemakkelijker maken maar t was altijd brullen geblazen. Mijn moeder kreeg injecties had ze t over, welke weet ze niet meer maar die had ook extreem veel oorontstekingen maar dan hebben we t over 60 jaar geleden.

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Ik neem aan dat de buisjes door de knop arts zijn gezet.
    Zou daar weer een afspraak maken.

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Gebruik je al neusspray of neusdruppels? Wij kregen het advies om te druppelen van de huisarts en de KNO arts om de druk in het hoofd te verminderen. Zoutoplossing mag zo'n zes keer per dag. Je kunt via de huisarts ook xylometazoline druppels of spray voor baby's en dreumesen krijgen, 0,025%. Dit geeft haar even wat meer lucht. De KNO arts heeft vorig jaar trouwens ook tegen ons gezegd dat vergrote amandelen en doorkomende kiesjes ook voor oorpijn kunnen zorgen. Beterschap!

8. daniellel

daniellel Lid

2 nov 2015
    28
    19
    3
    Gebruikt ze nog een speen? Daar direct mee stoppen! Mijn dochter had ook een aantal oorontstekingen achter elkaar en het schijnt dat kinderen met een speen vaker terugkerende oor- en keelontstekingen hebben dan kinderen zonder speen. Komt o.a. door het met open mond slapen doordat de speen er nog in zit.

Wij hebben sindsdien geen oorontsteking meer meegemaakt! Het stoppen met de speen was 2 avonden zielig maar dat woog niet op tegen de pijn van een oorontsteking.

Vero0504 vindt dit leuk.
  9. Knuffie85

Ze heeft de eerste 5 maanden van haar leven al 3 soorten antibiotica gehad. Soms wel 2 tegelijk. Daarna ook weer vaak voor de oorontstekingen. Dus dat probeer ik toch te vermijden.
    Ik blijf er namelijk bij dat die antibioticas haar hele immuunsysteem naar de knoppen hebben geholpen ondanks dat alle artsen tegen me zeggen van niet.

Ja buisjes zijn door kno arts gezet.

Ze heeft geen speen, maar duimt wel. Die kan ik helaas niet afpakken.

Neussruppels en spray heb ik heel veel geprobeerd. Lost het probleem niet op, ontstekingen kwamen ondanks dat toch door.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar ga je dan niet voor opvolging naar de kno? Dat is hier toch wel het geval, wij moeten elke vier maand op controle. Lijkt mij logisch dat je dat probleem van de terugkerende ontstekingen daar voorlegt?

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Misschien heb je nog wat aan deze info:

Bijgevoegde bestanden:

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou het idd voorleggen aan de KNO-arts. Hij/zij lijkt me het best geplaatst hierover te oordelen, anders blijven jullie voorthobbelen.

Zoveel oorontstekingen lijken me niet echt normaal. Is er ook naar haar amandelen gekeken? Ik had als kind ook veel oorontstekingen, ook een paar keer oren doorgeprikt maar dat hielp niet. Toen bleek dat mijn amandelen veel te groot waren en ze de buis dichtdrukten. In een operatie buisjes, keel- en neusamandelen eruit. Sindsdien nooit meer last gehad.

Verder spoel ik het neusje van mijn jongste met fysiologisch serum als ze maar een beetje verkouden is, dat is geen verstuiver maar een miniflesje. Dit houdt alles schoon.

13. Knuffie85

Nee nooit niets over gehoord. En buisjes zitten er al bijna 1 jaar in.

14. Knuffie85

Lijkt me dan idd wel het beste om de kno arts even in te schakelen.

Dat ik daar eigenlijk zelf niet aan denk is best slecht van mezelf.

15. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Heb je een afspraak kunnen maken bij de kno arts?

16. Knuffie85

Om heel eerlijk te zijn nog niet. Haar loopoor was binnen 1 dag weg. Heb wel gezegd dat als ie nu terug komt ik een afspraak maak.
    Misschien niet de juiste beslissing nu, maar wacht het nog even af.

17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Naar de KNO arts. Amandelen eruit halen. Of een onderhoudsbijdrsge antibiotica

18. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. Onze jongste had continue oorontstekingen. Buisjes hielpen maar even. Inmiddels alweer vele malen bij KNO arts geweest, eind vd maand worden haar amandelen verwijderd en ook een van de buisjes. Hoop echt dat het helpt en dat we daarna allemaal fatsoenlijk kunnen slapen.

19. Knuffie85

Onderhoudsdosis antibiotica ga ik niet aan beginnen.
    Mijn inziens heeft al die antibiotica die ze al heeft gehad haar hele weerstand naar de gort geholpen. Dus die antibiotica probeer ik te vermijden.

Zo gauw de eerste oorontsteking zich weer aan doet ga ik naar de kno arts.

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek heropend.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina