Hoe meer melk laten drinken??

Discussie in 'Voeding' gestart door Elines, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Mijn dochtertje van 10 maanden vindt de opvolgmelk al een tijdje niet zo lekker meer. De afgelopen week mocht ik blij zijn als ze 200cc per dag binnenkrijgt. Ze krijgt naast de melk wel voldoende vocht want thee, water en sap gaat er zonder problemen in. Maar ik maak me een beetje zorgen om de hoeveelheid zuivel. Ze krijgt nog zo'n 100-150gr yoghurt en natuurlijk boter op brood en la vache qui rit. That's it! Hoe kan ik er meer zuivel 'inkrijgen'??

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze wel yoghurt lust, geef dan gewoon wat meer yoghurt. Is ook zuivel. En probeer eens of ze kwark lekker vindt.

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik zou eens proberen of ze misschien gewone (koe)melk wel wil hebben. Verder zou ik inderdaad wat meer yoghurt aanbieden.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Of een fruitshake van de opvolgmelk met banaan of aardbeien als ze dat al eet...

5. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Bedankt voor de tips! Gewone koemelk zat ik ook al over te twijfelen en kwark staat in de koelkast, kan ik morgen gaan proberen!

O dat klinkt wel lekker ;) ga ik morgen proberen! Aardbeien mag pas vanaf een jaar dacht ik?

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Ik introduceer alles volgens een schema van de dietiste ivm kma en bij 9 maanden mag ik het geven. Vandaag 1 aardbei gegeven. Maar met banaan is het ook vast lekker!

7. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    O, dan ren ik ook binnenkort ff naar de winkel om aardbeien te halen. Baalde al dat het met een jaar pas mocht (wat ik dacht) en dat dan net het seizoen over was. Vanmiddag eerst maar de banaan proberen

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    en hoe is het gegaan? is het een opossing?

9. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ze vond het heerlijk en het is dan ook helemaal op gegaan.... Met het gevolg dat ze amper haar avondeten, toetje en laatste fles at/dronk ;) Dus alsnog geen extra zuivel haha. Maar ik heb hierdoor wel de geniale oplossing bedacht om haar weer de ochtend pap te laten eten: pap met een smaakje kopen ( banaan)! We doen een klein beetje door de normale pap heen zodat het net wat anders smaakt en nu eet ze 's ochtends meer pap = meer zuivel :D
    Morgen nog eens proberen maar dan wat minder melk. Hoeveel doe jij? Ik had 120/4 + 1 banaan 2 uur voor het avondeten.... Miss ook wel wat teveel haha

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oeps spelfout oplossing...

Ik geef nog een fles rond 11.30-12.00 en wat daarvan over blijft maak ik pap van. En daar eet ze meestal nog 2 boterhammen bij.
    's middags krijgt ze water of thee en een koekje oid.
    Dan krijgt ze geen fles meer tot 18.30 ongeveer dan krijgt ze de laatste en die gaat de laatste tijd ook erg goed. Gisteravond zelfs helemaal leeg 200 cc :$ ze heeft zich vast vergist :D.

Ze zit hier nu rond de 450-500 per dag soms minder soms meer.

Ik zat mee te lezen en bedacht me dat ineens. Heb het zelf wel eens gedaan door de rijstebloem nl.

En je hebt idd ook banaan smaak pap zou ik niet zo snel gekocht hebben maar het is voor jullie wel een uitkomst dat ze dan niet te vol zit met het warme eten.

Deel Deze Pagina