Dat bedoel ik, advies uit de 'mond van het cb', maar afkomstig van Nutricia. Mijn jongste was met 2 maanden idd continu dingen in zijn mond aan het stoppen. Overigens 'hapt' hij nu continu in mijn arm/hand als hij de kans krijgt. Ik ben bang dat hij een kannibaal is! (Mensenvlees geven ).
Hier begonnen met 4 maanden. Jongeman had honger. Met 5 maanden begonnen met fruit. Wij dus eerst met groente. In het begin was het natuurlijk geen heel potje, hij eet alles. Proberen zoveel mogelijk vers te maken en soms potje. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt hoor. Jij kent jouw kindje het beste.
Hier met 6 maanden begonnen, maar ze begon pas echt te eten met 7 maanden en vanaf een maand of 9/10 at ze alles. Nu nog steeds een goede eter behalve als er weer een tandje aankomt.
Hier ook gestart met 6 maanden... daarvoor alleen BV, wat je natuurlijk ook onbeperkt kan geven! Sluit me aan bij mijn voorgangers hier. Wat betreft reflux kán het gunstig zijn om eerder te beginnen, maar icm KMA zou ik persoonlijk toch gewoon langer wachten.. Zeker als het nu onder controle is met medicatie en hij genoeg heeft aan z'n melk! Bij kindjes met allergieën moet je sowieso zeer rustig gaan opbouwen met bijvoeden, dan pure groenten en fruitsoorten (dus geen potjes waar vanalles aan toegevoegd is). Misschien sowieso verstandig dan eerst een diëtiste te raadplegen over een goed introductieschema???
Ts mocht je interesse hebben, ik heb nog wel een heel schema wat je wel en niet mag geven en wat je wanneer mag geven. Het is wel van 2 jaar geleden