Wanneer begon jij met pap geven en fruit/groenten hapjes??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Bully, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bully

Bully Lid

9 mrt 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi hoi,

Ik ben nieuwsgierig wanneer jullie zijn begonnen met (rijstebloem) pap te geven en de fruit/ groenten hapjes??
    En of dat wel of niet geslaagd was?? :D

Hoe ziet jullie schema er dan ongeveer uit naast de flesvoeding??

Ben er benieuwd!!

Alvast bedankt!!

X Juul & Bo

2. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    hoi hoi,

wij zijn met 3 maanden begonnen met fruithapjes.
    dit op medisch advies omdat zl niet zelf meer kon poepen en aan de klisma's moest. dit wou ik liever niet (best schadelijk) en toen kwamen ze met het alternatief fruit.
    mijn schema ziet er ongeveer zo uit, met af en toe een half uurtje speling.

7.30 fles 180+6
    10.00 fruit
    11.30 fles 180+6
    15.30 fles 180+6
    19.30 fles 210+7

groetjes.:D

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier vanaf 4 maand fruit, vanaf 4,5 maand groente en vanaf 6 maand de eerste fles vervangen door granenpap

(schema 4,5 maand)

7 180+6 (later dus + 20gr granenpap voor lepeltjespap)
    9 / 9.30 fruit
    11.30 180+6
    15 180+6
    18 groente
    20 laatste fles 210+7 + 2 schepjes rijstebloem

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Met 5 mnd en 3 wk met groentehapjes (kleine beetjes) begonnen. Toen nog 's ochtends, ongeveer drie kwartier voor haar fles. Dit was omdat het cb had gezegd dat ik flesvoedingen moest gaan vervangen door groente- en fruit happen.

Zo kort voor een fles was achteraf niet zo geslaagd, want ik kwam er al snel achter dat je t/m 8 mnd géén fv of bv mag vervangen met bijvoeding. Uit bijvoeding halen ze in het begin nog maar heel weinig (je vindt het ook bijna onverteerd weer terug in de luier;):D), dus ze hebben hun fv of bv nodig om aan voedingsstoffen te komen. Alle bijvoeding is dus BIJvoeding, het is extra, en vooral bedoeld om de motoriek van het mondje en de darmpjes te laten wennen aan andere voeding dan melk.

We zijn de groentehap toen eind van de middag gaan geven. Ons schema zag er toen ongeveer zo uit:
    08.30 180/6
    12.30 180/6
    16.00 groentehap
    17.30 180/6
    20.30 180/6

Sinds 6 mnd krijgt ze 's ochtends pap (fijne granen). Dat bevalt prima. Al zijn we wel tijdelijk gestopt toen ze een beetje ziek was, koorts had en haar flessen niet goed op dronk. Het schema was toen hetzelfde als hierboven, alleen dan met pap bij de voeding van 8.30.

Fruit krijgt ze nu ongeveer twee weken, dus ongeveer vanaf 6 mnd en 2 of 3 wk. We zijn daarmee begonnen toen ze vijf groenten goed at. Dat betekent dat de groenten waren geïntroduceerd en nog minimaal één keer herhaald. (Ze eet overigens nog amper van fruit.)
    Sinds dit weekeind eet ze tussen de middag ook een boterham. We zijn nu dus een nieuw ritme aan het zoeken, maar dit is waar we ongeveer naartoe willen:
    08.00 180/6 + fijne granen pap
    09.30 fruithap
    12.00 brood + 120/4 of 90/3 (is nog even zoeken)
    15.30 180/6
    17.30 groentehap
    20.30 180/6
    Deze tijden passen goed bij het schema van het kdv, en daar willen we nu toch een beetje naartoe gaan werken. Daarnaast willen we haar aan het water / de slappe thee (voor bij de lunch en de groentehap), maar dat drinkt ze nog niet echt.

Ik heb twee keer "ongeveer" onderstreept. Het aantal dagen dat het schema ook daadwerkelijk zo is gegaan / zal gaan is namelijk op één hand te tellen. Sowieso gaat ze drie dagen in de week naar het kdv, dus dan kreeg / krijgt ze haar eerste voeding al om 7.00 uur. Bovendien is ze de ene keer na haar ontbijt meteen weer zo moe, dat ze direct haar bed weer in gaat, terwijl ze de andere keer nog anderhalf uur wakker is. Of slaapt ze soms een uur en soms twee uur. Dat soort dingen hebben gevolgen voor de tijden. De volgorde van de verschillende voedingen zijn wel zo veel mogenlijk hetzelfde.

Overigens is jouw kind met 2.5 mnd echt nog veel te jong om al te beginnen met bijvoeding. Je er vast in verdiepen kan echter nooit kwaad! ;)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon met 4,5 maanden rijstebloem (zat aan de max met Forte) en met 6,5 maanden granen als ontbijt

Dochter met 5,5 maand met rijstebloem om te oefenen met een lepeltje en beetje verzadiging en met 7 maanden met granen als ontbijt.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Met mijn dochter begonnen met 5 maanden en 3 weken. Na 2 weken gestopt (kreeg veel meer last van haar reflux, alles kwam er met bogen uitzetten), en toen met 7 maanden weer begonnen, maar dan Rapley, en dit ging een stuk beter.
    Rijstebloem raakte ze compleet van verstopt.

Met mijn zoontje met 4 maanden en 1 week, hopend dat hij minder zou gaan spoken 's nachts. Helaas............ hij blijft spoken, maar eet wel als een bouwvakker (zowel groenten als fruit).
    Rijstebloem door de flessen heen is ook niet zo'n succes. Hij word erg ongeduldig, omdat het net iets langzamer gaat (dus dan brullen met de fles), plus ook de neiging om verstopt te raken (hij heeft al last van obstipatie en krijgt hier forlax voor).

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ons schema is nu

06.30 150+5
    10.30 150+5
    14.30 150+5
    16.00 half potje fruit
    18.30 150+5+rijstebloem
    22.30 150+5

sinds 2 weken rijstebloem,en sinds vorige week fruithapje
    gaat goed!

8. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Ik ben met 3,5 maand begonnen met een papfles omdat mijn zoontje zn fles van 23 uur niet meer wilde. Nu is hij ruim 4 maanden en ben ik begonnen met fruit en groente hapje. Maar heel weinig hoor, zomaar een paar hapjes. Mijn schema ziet er als volgt uit:

7.30/8.00: fles 180/6

10.00/10.30 fruit

12.00: fles 180/6

14.00: fruit

16.00: fles 180/6

17.30: groente

20.00: papfles

het gaat niet elke dag zo hoor, soms slaapt mn zoontje en ik maak hem niet wakker voor die fruithapjes. Het is een beetje hoe het uit komt met zn dutjes. Succes

Deel Deze Pagina