wie bij de keizersnede aanwezig?!

Discussion in 'De bevalling' started by IlonavanH90, May 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

Aug 6, 2014
    1,580
    2
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Lieve dames,

Wie was er bij jullie aanwezig bij de keizersnede.
    Misschien een stomme vraag, maar mijn man zou dus absoluut geen aanwinst zijn om erbij te hebben.
    Terwijl ik dan op de tafel lig, zou hij eronder liggen, flauwgevallen oid..
    Hij is bij de eerste bevalling wel aanwezig geweest, deze was natuurlijk, maar deze tweede bevalling dreigt een keizersnede te worden ivm groeiachterstand.

Ik heb er dan ook alle begrip voor dat hij er niet bij aanwezig is, omdat ik het zelf ook al doodeng vind. Dan heb ik niet iemand nodig die ik moet helpen maar iemand die mij er doorheen kan loodsen.
    Mocht het met spoed gedaan worden, heb ik er alle vrede bij dat ik het met het verplegend team moet te zien redden.. maar als het een meer geplande is, zou ik het toch prettig vinden iemand er bij te hebben.

(Ik heb zowel met mijn moeder als mijn schoonmoeder een goede band..)

Wie hadden jullie erbij, naast je partner dus?!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou dan je eigen moeder vragen.

Maar kan je man er al niet tegen op de ok te staan? Hij hoeft niets te zien van de keizersnede als hij dat niet wil.

3. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

Aug 6, 2014
    1,580
    2
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Nee helaas, ik prik op dit moment zelf b12 injecties en zelfs daar kan hij al niet tegen.

4. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Wat wil je man zelf? Je ziet echt niks van de keizersnede zelf maar goed, jij hebt wel een infuus.. Weet niet of hij daar tegen kan? Hij is er niet bij als de ruggenprik wordt gezet. Infuus wordt ook vooraf al geplaatst, dit hoeft hij ook niet te zien. Volgens mij mag er maar 1 extra persoon mee naar de ok, over het algemeen is dit de partner.

5. Lieneke2016

Lieneke2016 Niet meer actief

Volgens mij is het inderdaad niet gebruikelijk om naast je partner nog meer mensen mee te nemen bij een keizersnee. Dus als je iemand anders mee zou willen nemen zou dat kunnen betekenen dat je man niet mee kan.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    je zou bijv je moeder kunnen vragen en dan je vader blijft bij je man, niet in de OK. Dan kan je vader je man opvangen met zijn naalden en O.K. angst ;)

Een vriendin van me heeft gevraagd of ik bij haar bevalling wilde zijn. Man was niet in beeld, en haar moeder is een complete stresskip dus dat wilde ze niet. (uiteraard ben ik erbij geweest :) )

Overigens heb ik ook grote naaldenangst (3 nachten niet slapen als er bloedgeprikt moet worden), maar tijdens de bevalling heb ik gevraagd om een ruggenprik (als de pijn maar ophield).

Hoe heeft je man zich gehouden tijdens je eerste bevalling?

7. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Ik zou eerst eens een gesprek aan gaan met een arts samen met je man. Aangeven wat zijn angsten zij , en misschien hebben zij wel een oplossing zodat hij niets hoeft te zien waar hij niet tegen kan. In principe zie je ook niets, maar bijvoorbeeld een infuus naald oid kunnen ze misschien een handdoek overheen leggen.
    Hij hoeft alleen maar naast jou te zitten en er voor jou te zijn, hij hoeft de operatie niet zelf uit te voeren;)
    Ik zou er iniedergeval alles aan doen om hem er zelf bij te kunnen hebben. Dat eerste moment zou ik met niemand anders willen delen dan mijn partner.

Als jullie er alles aan hebben gedaan voor hem om zo comfortabel mogelijk naast je te zitten gaat het vast goed.
    Ik zou me er ook totaal niet druk om maken of hij flauw valt. Dat gebeurt vast vaker;)

8. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Mijn man kan er ook absoluut niet tegen, stond bij de eerste keizersnede op om over het doek te kijken en viel direct flauw :rolleyes:
    Toch had hij de tweede keizersnede voor geen goud willen missen. Je hóeft niks te zien als je er niet tegen kunt. Mijn man is ook niet bij de ruggenprik geweest.
    De tweede keizersnede was hier een prima ervaring, hij bleef braaf bij mijn gezicht zitten en zag de kleine pas toen ik hem ook zag.
    Over een week of 4 a 5 de derde keizersnede en ik zou er niemand anders bij willen hebben dan mijn man. Het is voor hem toch ook een bijzonder moment; de geboorte van zijn kindje.
    Veel succes met je beslissing :)

9. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    mijn man kan niet tegen bloed kan niet tegen naalden maar onze oudste is gehaald met een keizersnee en daarbij heeft hij zelfs over het doek gekeken niks aan de hand.
    bij de 2de vaak moeten spuiten om zwanger te kunnen worden dan was hij het liefst in tokio maar zeker niet in de zelfde ruimte.
    nu vind hij spuiten en bloed nog steeds niet alles na zijn kanker kan die gelukkig voortaan wel bloedprikken zonder flauw te vallen.
    dus ik denk dat je daar pas echt achter komt op het moment zelf maar ik zou gigantisch spijt hebben dat mijn man niet de kans heeft gehad om zijn kindje geboren te zien worden

10. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Er mag maar 1 persoon bij de keizersnede aanwezig zijn. Dus als hij er nu al.niet tegen kan zou ik dus je moeder of schoonmoeder vragen.
    Ecen goed met hem overleggen of hij wel de geboorte wil missen. En daar achteraf ook vrede mee kan hebben.

Share This Page