Mijn dochter met 14 maanden. Met 10 maanden begon ze langs (box, meubels) te lopen. Maar het heeft dus nog 4 maanden geduurd tot ze los liep! Volgens mij is 14 maanden ook wel gemiddeld.
Mijn dochter kruipt sinds haar eerste verjaardag en trekt zichzelf overal omhoog. Ook loopt ze langs tafels, banken etc. Los staan of lopen doet ze nog niet. Dus heb nog niet echt een antwoord haha.
Mijn oudste liep met 12 mnd los (net paar dagen voor zijn verjaardag). Mijn jongste stond al heel erg lang, kon vanuit zit gaan staan, iets oppakken van de grond, etc, zonder zich vast te houden, maar lopen deed hij 'pas' met 15 mnd.
Net voor haar eerste verjaardag een paar stapjes los, met tien maanden zichzelf optrekken en overal langs lopen. Met 13 maanden echt goed los en rennen.
De oudste bij ons liep met 7 maanden achter een loopwagentje (of lege doos net wat er voor handen was). Na 2 weken liep hij aan 1 hand mee. "Pas" op zijn eerste verjaardag durfde hij los te lopen. Nooit gestimuleerd om zo vroeg te gaan staan of lopen hij was gewoon niet te houden. Hij is wel een enorme kluns trouwens, struikeld nog regelmatig over zijn eigen voeten
Mijn zoontje begon met 9,5 maand rond de tafel te lopen,wij dachten het duurt nog wel een aantal maanden voordat hij gaat lopen maar hij liep met 11 maanden zo weg dus sindsdien loopt hij. Is wel vroeg hoor ze geven hier gemiddeld 16 a 18 maanden voor.
Zoonlief liep met 10 maanden achter de babywalker, één dag voor hij 13 maanden was deed hij de eerste losse stapjes en vanaf daar ging het heel snel. Inmiddels is hij 16 maanden en wil hij vooral rennen
Mijn zoontje deed zijn eerste losse stapjes op moederdag , ca. een maand later (27 juni) werd hij 2. Op zijn 2e verjaardag ging hij echt los lopen.
Onze dochter stond met 8.5 maand en begon met losse stapjes 1 week na haar 1e verjaardag. 1 a 2 weken later liep ze goed los.