Baby ineens veel ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pluisje88, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hoi,

Onze kleine meid van 7 maanden heeft ineens veel meer ontlasting dan eerst. Ik zal even kort de situatie van de afgelopen dagen uitleggen.

Tijdens de heel warme dagen van vorige week had ze wat verhoging, zweette wat meer en heeft ze 1 dag wat uitslag gehad op haar schouders en in haar nek. Dit is weer weggetrokken en ik vermoed dat dit kwam door het zweten wat ze deed/doet in combinatie met haar enorme bos haar.

De eerste 2 warme dagen heeft ze wat minder gedronken maar wel haar fruit en groente goed gegeten. Sinds 3 dagen heeft ze ineens meer ontlasting dan voorheen. Voorheen had ze ongeveer 1x per dag een poepluier en inmiddels is dit al 3 á 4 keer geworden. Opzich geen probleem, maar de ontlasting is aan de dunne kant en is sinds gisteravond (donker)groen, zo nu en dan met wat witte vlokjes erin.

Ook zweet ze vrij snel maar dit komt volgens mij door het warme weer en het feit dat haar kamertje op het zuiden ligt en moeilijk af te koelen is omdat de zon er de gehele middag op staat. Op de momenten dat ze wakker is staat de airco aan maar zodra ze naar bed gaat zet ik deze uit en loopt de temperatuur weer wat op.

Mijn vraag is of ik hiermee naar de HA moet? Ze is namelijk gedurende de dag met vlagen wat onrustig en zeurt ze wat. Als ik haar bezig houd dan gaat het wel, zodra ik weg loop gaat ze huilen/zeuren, ook lijkt het alsof ze veel kracht zet (kreunen). Wel is ze sinds enkele dagen druk bezig met zelf proberen te zitten en kruipen, misschien heeft dat ermee te maken? Slapen overdag gaat overigens redelijk, in de nacht geen problemen.

Iemand hier ervaring mee of een idee wat het kan zijn/wat ik hiermee moet?

Alvast bedankt voor de reacties!

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Tja, met dit watme weer merk ik aan mijn kinderen ook wel dat er iets is veranderd qua ontlasting. Bij de een is het dunner, bij de ander komt het pas 's avonds laat (alsof het overdag te warm is om te poepen) terwijl het normaal altijd eind van de ochtend kwam.
    Heeft hier ook wel te maken met anders eten, meer fruit en drinken, minder brood en aardapprls enzo. En je lichaam reageett ook op de warmte. Ik lees niets verontrustends in jouw verhaal, ze krijgt genoeg vocht binnen, slaapt goed, geen koorts. Gewoon afwachten zou ik zeggen. Het jengelen/zeuren kan ook gewoon 1 van die vele fases zijn.

En die groene poep kan erop wijzen dat het eten niet volledig verteerd is (wat kan kloppen als het wat dunner en vaker op een dag is). Probeer haar anders veel vezels te geven.

Krijgt ze misschien tandjes door? Kan ook de poep en jengelen verklaren.

3. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijgt ze borstvoeding?De voormelk in bv wordt namelijk omgetoverd in groene poep. Zou het dat kunnen zijn?
    Of waren de groentjes rauw? Bvb een rauwe venkel of tomaat bevat best veel water. Misschien vandaar dat ze wat minder gedronken heeft?
    Of idd, de tandjes kunnen ook de oorzaak zijn, zeker gezien de lichte verhoging. Ofwel een buikvirusje...
    Mss toch even naar de ka!

4. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Dank je wel voor de reacties. Haar ontlasting veranderde zo spontaan dat ik me toch wat zorgen maakte, waarschijnlijk dus voor niks haha. Ze krijgt trouwens flesvoeding, was ik vergeten te zeggen. En ze heeft inderdaad pas een 2de tandje gehad en 2 weken later kwam de 3de al door, bij elk tandje heeft ze wel wat meer last dus dat zou het kunnen verklaren van het zeuren, helemaal niet bij stilgestaan! Rauwe groenten krijgt ze (nog) niet Annekijn, dat zou de oorzaak niet kunnen zijn maar het fruit en de groente die ze eet is met die warme dagen wel meer geweest als anders.

Ze krijgt elke avond een papje waar veel vezels in zitten, zou ik dan nog extra vezels toe moeten voegen in haar dagelijkse menu? En zo ja, wat kan en mag ik haar geven?

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Zou ik niet doen, als haar buikje al een beetje van slag is zou ik de rest zoveel mogelijk normaal laten.
    Wat je zou kunnen doen is volkorenbroodkorsten die net uit de vriezer komen in haar handje geven zodat ze daarop kan knagen. Vond ik zelf altijd een stuk effectiever dan bijtringen, ze raakt alvast gewend aan brood en ze krijgt toch wat extra vezels binnen. Hoewel dat laatste in het begin echt niet veel zal zijn.

6. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Misschien toch tandjes? Mijn dochter gaat die dagen ervoor ook aanzienlijk meer poepen :)

Deel Deze Pagina