het kdv een en al drama

Discussie in 'Prematuur' gestart door ciaransmummy, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    ciarán is doodongelukkig op het kdv.
    hij heeft nu 5 wen dagen gehad
    afgelopen woe 2u met mij
    don 4 uur
    vrij 5 uur toen was alles nog leuk en aardig
    gister 5 u DRAMA vel huilen en niks willen
    en vandaag moesten we hem zelfs eerder ophalen..

er waren wel veel 2jr+ kids gister en vandaag en de groep was wat groter dan kan invloed hebben of die vervelende tand die doorkomt..

ik wil dit voorstellen ah kdv (ik wil niet dat mijn kind het gaat haten namelijk)
    volgende wk woe van 8 tot 1315
    volgende wk dond van 8 tot 1345
    die wk er op woe v 8 tot 1345
    de donderdag 8-1415 en dat dan uitbreiden
    ik werk namelijk woe en don nog halve dagen dus het moet kunnen
    wat denken jullie??? iemand ervaring >??

2. adi

adi Niet meer actief

War erg meid! Ik kan me voorstellen dat je dan helemaal geen zin hebt om hem te brengen. Maar ging het de eerste 3 dagen wel goed? Misschien dat het aan die dag lag, dat ie niet goed in zijn vel zat, een doorkomend tandje enz.
    En de kindjes hebben een paar weken nodig om echt te wennen hoor, dus het is niet gek dat ie het nog niet leuk vindt.

Daarnaast moet je ook rekening houden met zijn leeftijd. Hij weet nu dondersgoed dat ie ergens naar toe gaat waar jij niet bent. Het is anders dan als ie met 4 maanden naar KDV ging. Hij heeft een langere wenperiode nodig.

Ik zou het gewoon proberen. Ik vind het echt knap dat jij zoveel wendagen hebt. Hier konden één ochtend 2 uurtjes wennen, waarvan ze 1,5 hebben geslapen, en een ochtend 4 uurtjes, en dat was het.

Succes, en er zullen wel meer dagen komen dat ie verdrietig is, maar dat hoort erbij, helemaal met zijn leeftijd. Als ie eenmaal aan de drukte en andere mensen gewend is, zal ie heerlijk gaan spelen.

3. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je adi...

ik weet niet of het mogelijkis hoor ik ga er morgen even heen om het voor te stellen vandaag hebben ze ook gevraagd of ik hem kon ophalen..ze hebben ook niet alle tijd voor hem,, ik denk ook een beetje aan hun zo...

het mooie van alles is hier slaapt ie maar 1 tot 1.5 uur daar 2 a 2.5 en gister zelfs 3... mijn moeder zegt al dat hij dit doet om de dag door te komen

vond het zo vreselijk vanmorgen stond te janken op straat:(
    maar ik hoorde ook al van iemand dat hij nu net in de verkeerde periode gaat maar er was geen plek voor hem...

4. adi

adi Niet meer actief

Het is inderdaad een lastige periode. Als ik naar die van mij kijk zou het ook een drama zijn als die nu ineens naar KDV zouden gaan, terwijl ze thuis ook een hoop herrie hebben met zn drieeën.

Is hij wel gewend aan een oppas, of is ie altijd bij jou geweest? Heeft ie altijd in rust gezeten, of is ie een beetje gewend aan de drukte (mee op visite, feest, kermis e.d.)? Dat speelt allemaal mee. Er verandert zoveel voor hem.

En het is echt zielig, ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Heb je een gesprek gehad met de leidsters? Wat stellen zij voor? Hij zal niet de eerste zijn met zo'n moeilijke start.

Misschien dat een gastouder een beter idee voor hem is?

5. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij ging al met 3 maanden de kroeg in.. mijn vriend werkt in de horeca dus we gingen atijd ff langs.. hij houdt van mensen als hij maar aandacht krijgt andere kindjes vind hij ook normaal gesproken leuk maar ka wij hebben er geen 9 rondlopen hier..

hij ging1x in de week naar mijn ouders en eigenlijk gaat hij altijd overal mee in volle bussen en trams de stad in enz enz daarom snap ik het niet goed..

ik ga morgen even langs om een gesprekje aan te gaan of in ieder geval een afspraak te maken met de leidsters.. ik begin echt te bang te worden dat het ad leeftijd is.. het positieve daarvan wel is dat het een fase is...'
    hij loopt ook alchter met zitten en kruipen enzo du secht spelen met de kindjes gaat ook nog niet echt lekker.. pfff vermoeiend hoor en ik maar denken nu gaat het allemaal wat makkelijker...WRONG...

6. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Volgens mij kun je het wennen zo best aankaarten bij de leidsters. Meestal is er vanuit de leidsters ook wel begrip voor. Het is idd ook een lastige leeftijd om voor het eerst heen te gaan, maar misschien heeft je zoontje net iets meer tijd nodig om te wennen. Maak het in ieder geval bespreekbaar, want jullie moeten je allebei goed voelen bij het KDV.

7. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat ga ik zeker doen.. typisch dat hij net in deze leeftijd gaat maar om heel eerlijk te zijn wist ik dit niet tot vandaag anders had ik er wel op gelet...

8. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Het is net een periode dat ze een beetje eenkennig worden, de een wat eerder dan de ander. Wat is, is zo. Waarschijnlijk als je hem eerder had gebracht, had je er ook doorheen gemoeten en later ook. Het is nu alleen even heftiger. Wat vaak wel helpt is goed afscheid nemen en vertellen dat je hem strakjes weer komt halen. Nooit stiekem wegsluipen, ook al zit hij lekker te spelen en begint hij te huilen als je weggaat.

9. adi

adi Niet meer actief

Het is inderdaad een fase. MIjn kindjes gaan al maanden naar KDV, nooit problemen gehad. En ineens sinds een paar weken moet Aldin huilen als ik wegga. Met hun verjaardagsfeestje wou die al helemaal niet van mijn arm, het was echt genant (tussen de leidsters waar die al maanden op schoot zit).

Dus hopelijk is deze fase voor hem snel over en voor nu is het toch of even doorbijten (extra wendagen samen met jou) of even uitstellen.

10. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    ze hebben bij mij echt 1 maand moeten wennen

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ons Kleintje zit op 2 groepen
    hij gaat 2 dagen in de week, 1 dag bij de babygroep en de andere keer bij de kindjes van 1 tot 3 jaar oud
    ik merk dat hij de babygroep het gezelligst vind, maar ja hij allang geen baby meer.;) Hij ging al met 5 maanden naar het KDV, daarom hoefde niet niet echt meer te wennen, behalve dan toen hij naar de nieuwe groep ging. Opzich gaat het heel goed maar bij die groep met oudere kindjes moet hij (weliswaar 1 minuutje maar toch) huilen als ik wegga en dat vind ik zelf nooit leuk. Gelukkig speelt hij de rest van de dag heerlijk met die kindjes. Lijkt me heel vervelend wanneer je kindje het niet naar zijn zin heeft.
    Daar meer slapen, ik denk dat dit komt door alle nieuwe indrukken. Ons Kleintje slaapt ook langer bij het KDV en ook als mijn moeder oppast, maar hij heeft er echt plezier om daar te zijn, dus het is niet om de dag door te komen.

12. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dag Ciaransmummy,

Mijn meiden zijn ook pas laat naar het KDV gegaan, ze waren toen net 1 jaar. Ze hebben 4 wendagen gehad. Eerste dag zijn ze 1 uur geweest. Dit ging helemaal niet goed, ze schrokken er steeds van als er andere kindjes gingen huilen of als er ander lawaai was (terwijl ze thuis door elkaars gehuil heenslapen ;)). Tweede dag zijn ze twee uur geweest, dat ging al een stukje beter. Derde dag een halve dag (met middagslaapje daar) en vierde dag een hele dag.
    De leidster had me al gewaarschuwd dat het op deze leeftijd moeilijker wennen is. Inderdaad omdat ze gewoon al ouder zijn en zich meer bewust van hun omgeving en het feit dat mama en papa er niet zijn. Na die 4 wendagen ging het eigenlijk gewoon goed. Ze slapen wel veel op het KDV (2 grote slaapjes, totaal wel zo'n 3,5 uur denk ik, terwijl ze thuis 1 keer 1,5-2 uur slapen). Ik denk niet dat ze zoveel slapen om de dag maar door te komen, maar dat het ze gewoon veel energie kost: al die indrukken, veel andere kindjes, ander speelgoed, andere geluiden. En dat ze daarom veel slapen. Het is nu regelmatig zo dat als ik ze kom halen ze opkijken en even komen knuffelen en dan weer verder gaan spelen... Ze hebben het dus (gelukkig) naar hun zin. Wat hier wel een verschil is met jouw zoontje, is dat mijn meiden met z'n 2-en zijn. Er is dus altijd een vertrouwd iemand in de buurt. Dat lijkt me wel echt makkelijker dan als je echt helemaal alleen moet wennen.

Ik denk dat jouw voorstel prima is. Gewoon rustig aan wennen. Ik zou er zelf niet bijblijven en niet te lang afscheid nemen. Dan maak je het verwarrend voor hem (blijkbaar is het KDV iets 'vervelends' als jij emotioneel en lang afscheid neemt en/of bij hem blijft). En wat ik ook nog zat te denken: is er geen plek in een babygroep? Dat is misschien ook makkelijker dan met allemaal 2+ kinderen?

Heel veel sterkte en ik hoop dat je zoontje snel went en een leuke tijd gaat hebben op het KDV!

13. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou het is een groep van 0 tot 2 maar omdat het vakantie is zitten de 2+ kids er nog deze zijn eind aug overgeplaatst..

het klopt helemaal horo wat je zegt de eerste wen dagen gaf ik hem af gaf hem een kusje en ging vrolijk weg..
    deze inval kracht had blijkbaar weinig zin want ik heb er wel 10 min gezeten met hem zonder dat ze me vertelde wat ik moest doen en waar ik hem moest laten.. dit ga ik zeker ff anders aanpakken woensdag..
    en ik haal hem om 1315 op en dan op donderdag tussen 1345 en 1400 dan zijn opa en oma uit engeland over omdat hij volgende wk zaterdag 1 wordt:)... hij is ook wat vrolijker hoor en niet zo ziekjes misshcien dat dat ook helpt..

keeping my fingers crossed

14. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    even een update

vandaag tot 1500 omdat hij het naar zijn zin had.. hij had wel ff gehuild smorgens bij het weggaan ongeveer 30 min toen hebben ze hem ff laten slapen (1.5uur) en daarna was het een gezellig mannetje..

en guess what ik haal hem op zit ie in een mini kinderstoel tussen de kindjes aan tafel met een grijns en EEN TAND !!!! nou ja een witte punt die best scherp is

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat een goed nieuws zeg!! hihi ja die tanden;) pfffffffff
    is het zijn eerste tandje? leuk zeg!

16. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Voor wennen staat bij ons op het dagverblijf waar ik werk 3 maanden. Laat je kindje inderdaad eerst halve dagen wennen als hij dat nodig heeft! En waarom zouden de leidsters dit niet goed vinden? Als dat zo is, kun je beter een ander dagverblijf zoeken, want dan hebben ze niet het beste met je kindje voor.
    Dus ik zou het gewoon met ze afspreken!
    Wat ook kan helpen is, om een spuugdoekje met jouw geur mee te geven, zodat hij iets bekends heeft en zich veiliger voelt.

Succes!

Deel Deze Pagina