Wanneer begon jullie baby te lopen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snowy82, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer begon jullie baby te lopen (met steun/hand)?

1. 6 maanden

2. 7 maanden

3. 8 maanden

4. 9 maanden

5. 9,5 maanden

6. 10 maanden

7. 10,5 maanden

8. 11 maanden

9. 11,5 maanden

10. 12 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mijn zoon idem dito.. Loopt weleens per ongeluk wat stapjes los en dan ineens hoppa op z'n knieën verder.. Paaien met iets helpt ook niet want dan kruipt hij mooi dat stukje haha

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Met 5,5 maand trok ze zich op aan meubels, vooral de box eigenlijk. Met 8,5 maand liep ze goed los. Erg fysiek ingesteld kind.

Ben zo benieuwd naar de tweede. Is een jongen en lijkt me heel leuk om dan weer een andere ontwikkeling te zien. Mag van mij wel wat langzamer gaan dan zijn zus, die is een soort Hulk namelijk :D

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Met 8/9 maanden liep ze los en met 10 echt heel goed zonder veel vallen en opstaan :p.
    Mijn jongste van 5+ maandjes kruipt vollop nu en probeert te gaan zitten. Ook trekt ze zich op aan haar mozes mandje..

4. Dana

Dana Niet meer actief

hier 13 maanden en staat nog niet eens op haar beentjes, ze is qua taal/spraak wel heel snel dus vandaar dat ze de motoriek even op een laag pitje heeft gezet :)

5. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    9 mnd stapjes langs de bank, voorzichtig staan
    18 mnd los lopen

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Met 16,5maand.....

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh fout gestemd, met 8 maanden met hulp. Met 1 jaar zonder hulp.

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.282
    1.437
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik kan niet stemmen omdat mijn zoon dit allemaal nog niet doet en hij is bijna 15 maanden oud. Hij begint zich nu aan iets op te trekken maar nog niet zover dat hij ook echt gaat staan.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Met 11 maanden begon ze met steun te stappen. Dan echt om de box heen, aan twee handen. Sinds kort loopt ze ook langs de muren en aan een hand. Los gaat nog absoluut niet. Zich echt optrekken tot staan doet ze ook pas sinds 12 maanden.

10. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

wauw zag dat er ook al kindjes zijn met 6 maanden die al lopen , knap !!

onze dochter zet wel al wat stapjes af en toe maar doe dat niet te vaak, haar interesse gaat meer uit naar het kruipen/tijgeren

11. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Met 9 maanden om de tafel lopen, 1 week na zijn verjaardag eerste stappen los en met 13 maanden volledig lopen. Nu rent hij ppfff;)

Optrekken en overal staan vanaf 7,5 maand

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben eerlijk gezegd blij dat ie met 6 maanden nog niet liep en klom en alles, nu met 1.5 jaar is ie stabieler en kan je 'm meer duidelijk maken/luistert ie beter...vind het prima zo en of ze nou met 6 of 9 of 12 of 18 of 20 maanden los lopen, we zijn allemaal even trots op die eerste stapjes ;)

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Hmmm vreemde poll. Volgens mij is het vrij uitzonderlijk als je kind al voor het eerste jaar loopt en heel normaal als dat pas na hetbeerste jaar of zelfs richting de 2 jaar is. En dan stopt de poll bij 13 mnd...

Zo te lezen lijkt het wel of bijna alle kinderen al heel vroeg lopen.. Nou die van ons nog niet. Is nu 12,5 maand en loopt voorzichtig pasjes bijnde tafel langs maar los nog lang niet volgens mij!

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook ja. Optrekken met 13 maand, los lopen en aan de hand ging zo'n beetje gelijk op, 17-18 maand.

15. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Met 14 maanden aan de hand.
    Met 14,5 maand optrekken en met 15 maanden langs de tafel lopen.

16. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Mijn zoontje wordt morgen 8 maanden en loopt alleen als hij in zijn loopstoel zit.
    Soms oefen ik wel eens met aan de hand lopen maar dan loopt hij nog op zijn teentjes.

nu vraag ik me eigenlijk af of zo een loopstoel een goed begin is?

17. Storm

Storm Niet meer actief

De oudste zette met iets meer dan 7 maanden stapjes langs de bank (rechtop). Hij ging toen ook op handen en voeten lopen (ipv kruipen) met 10 maanden en een beetje liep hij van de een op de andere dag goed los door huis.
    De middelste begon met kruipen toen hij precies 10 maanden was. Stapjes zetten rond zijn 1ste verjaardag en los lopen met 13,5 maand.
    De jongste inmiddels 10 maanden, doet niks. Ze kan goed zitten en kan heerlijk spelen, maar waarom kruipen? of een poging doen tot? Draaien? Echt niet. Dus wanneer die begint met lopen? Nog even afwachten.
    Stimuleren doe ik niet, tenminste, niet in die zin dat ik ze op hun voeten zet in de hoop dat ze een stapje gaan zetten. Dat mogen ze doen als ze het er aan toe hebben.

18. knap

knap Niet meer actief

Dat was de vraag van t.s ook niet wanneer los lopen maar wanneer ze aan de tafel en soms aan het handje mee gaan lopen.
    Ken veel snelle kinderen en ken ook net zo veel kinderen van na het jaar die gingen lopen deze poll had wel tot 18 maanden mogen lopen ongeveer. Dus vroeg op trekken en rond de tafel lopen kasten en laat los lopen er zit zo wat een jaar tussen bij dochter.

Hier zoon en dochter trokken zich op met zeven maanden zoon liep los met 1 jaar en een week dochter liep pas los met 16 maanden maar liep al maanden aan de hand overal met mee. Maar los dus van af 16 maanden. Dochter vond kruipen veel leuker.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    De oudste ging met ruim 9 maanden staan. met een 13,5 maanden deed ze de eerste stapjes los, maar heeft toen nog een maand alleen maar met een handje willen lopen. Met 14,5 maanden liep ze los.

De jongste ging net voor ze 10 maanden was staan en liep vrijwel direct langs de bank, tafel, enz. Zij weigerde/weigert aan de hand mee te lopen en met 15 maanden liep ze los. En ook meteen echt goed, want ze kon meteen zonder steun op staan, wat van de grond pakken zonder te vallen, draaien, enz. Inmiddels loopt ze al behoorlijk lange stukken.

20. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

met 8 mnd kon de oudste lopen! echt al aantal stapjes alleen, mijn jongste was ruimmmm anderhalf.

ik heb de oudste nooit gestimuleerd, eerder wat proberen af te remmen, wat niet lukte, met de jongste heb ik wel geoefend.

gr brenda

Deel Deze Pagina