Ik heb eerst gestemd daarna gelezen, stom! Aan een karretje liep/rende hij al met 8 maanden! Kruipen was met maand of 5,5 toen ging hij zich ook al snel overal aan optrekken om te gaan staan. Maar omdat hij niet wist hoe hij naar beneden moest en zich achterover liet vallen (heel erg au) heb ik hem aan zijn loopkarretje gezet zodat hij leerde hoe hij weer moest gaan zitten, die tip kreeg ik van iemand. Toen ik hem daaraan zette was het hek van de dam, hij liep er zo mee weg! Bizar! Iedereen en alles moest aan de kant want sturen kon hij nog niet, maar rennen dus wel. Los lopen liet daarna nog op zich wachten, ik had verwacht dat dat dan heel snel zou gaan, maar met zijn eerste verjaardag kroop hij nog gewoon, net zo effectief schijnbaar. Ik begon me af te vragen of hij eerst zou gaan leren los lopen vanaf een optrekpunt of eerst gewoon opstaan zonder steuntje... Twee weken na zijn verjaardag dacht ik dat ik hem een paar losse stapjes zag doen in mijn ooghoek, maar toen ik keek zat hij alweer. Die avond stond hij boven midden op de gang ineens op zonder zich ergens aan op te trekken en liep zo weg en is nooit meer gaan kruipen. Echt raar hoe ineens die knop om kan gaan!
Niet in kunnen vullen, ze liep met 14 maanden achter karretjes en met 16 maanden los. Ze is wel 2 maanden te vroeg geboren.
Mijn 2 zoons liepen met 6 mnd langs bank en tafel. Mijn dochtertje was 5,5 mnd doet ze dit deed. Zoon 1 liep met 9 mnd los en rende 1 week later al echt hard. Zoon 2 liep met 10 mnd goed los. Dochtertje was 8,5 mnd toen ze helemaal losliep. Ikzelf was volgens mijn moeder 7 mnd langslopen en 14 mnd los.