hallo, wie heeft na een keizersnede een vaginale bevalling gehad en hoe is dat bevallen? geen risico voor de wond? groetjes van wendy
Het risico voor de wond is erg klein, en zeker als je een "normale" keizersnede hebt over je bikinilijn. Tuurlijk heb je in je baarmoeder een litteken, dus je zal met een medische indicatie moeten bevallen in het ziekenhuis, omdat er iets meer risico is op complicaties. Groet van Kiki
Ik heb ook een keizersnee ondergaan en mij is door de gyn verteld dat ik nooit meer gewoon kan bevallen, weet niet of het voor iedere keizersnee geld. Dit omdat de kans dat de wond opgaat heel groot is en bij mij lag het kindje heel erg klem, dus misschien daarom! Ik zou dolgraag normaal willen bevallen bij het volgende kindje, maar helaas!
Ligt idd aan de reden voor de ks... ik zal ook nooit normaal bevallen tenzij het veel te vroeg geboren wordt ivm mn bekken. Ik weet wel dat je na een ks vaak wel gewoon mag bevallen, maar dat het erg ligt aan de reden voor de ks destijds. Dingen als inleiden of een infuus met weeënopwekkers zal niet gaan aangezien dat een te zware belasting is voor de wond (of het moet echt heel lang geleden zijn, heb gehoord na een jaar of 5, maar dan nog liever niet natuurlijk) Verder heb ik gehoord dat het niet te lang mag duren allemaal... je kan dus niet dagen lang lopen met weeën (echte weeën he, voorweeën ed tellen niet mee). Het lijkt mij in ieder geval een superervaring, tis dat wensen voor een te vroeg geboren kindje me te ver gaat maar was dat helemaal zonder risico's en gevaar dan zou ik graag het een keer meemaken.
Ik mocht na de eerste keizersnede wel "normaal" proberen te bevallen, helaas is dit toch weer geëindigd in een keizersnede (ivm verkeerde ligging kindje). Na 2 keizersnedes mag je niet meer "normaal" bevallen ivm kans op scheuren wond baarmoeder.