Ik wist niet zo god waar ik deze vraag moest zetten dus probeer ik het hier. Daan heeft 6 weken borstvoeding gehad daarna is allesgestopt helaas. Daan is vanaf dag 1 al flink huilerig geweest wat alleen maar erger werd. Later bleek hij gewoon 1 grote brok met allergie te zijn. Ondanks de borstvoeding wat dan zo hard gezegd word. Daan heeft 100.000 allergie bij wijze van. en is ook nog eens astmatische. De 2e mag als ik flesvoeding gaan geven geen gewone flesvoeidng maar dezelfde die daan heeft. Wat zouden jullie doen? Ik weet het echt niet het is al eenvraag waar ik eigelijk al direct mee liep toen we er bioj Daan achter kwamen. Ik ben in principe een voorstander geweest van borsvoeding maar nu weet ik niet wat weisheid is.
Als Daan zo allergisch is heeft deze (gefeliciteerd trouwens!!!) ook een verhoogd risico. Bv verkleint de kans op allergieën, en als ze ze ontwikkelen zijn ze vaak minder heftig. Het is dus geen garantie dat je kindje geen allergieën krijgt! Toch zou ik wel voor borstvoeding gaan als ik jou was. Omdat het simpelweg de beste voeding voor een baby is. Het is op maat gemaakt door jouw lichaam voor jouw kindje, past zich aan aan je kindje. Daarnaast verklein je het risico op allergieën, mooi toch? Misschien is het een idee om eens van te voren bij een lactatiekundige langs te gaan. Die kan je vertellen hoe bv werkt, wat de voordelen zijn, regeldagen enz. Of je kunt de informatieavonden van de VBN gaan volgen. Een hele interessante site is www.borstvoeding.com. Daar kun je uitgebreid alle voordelen lezen. Veel succes met je beslissing, je hebt nog even gelukkig.
ik zou het ook gewoon proberen. Ik heb ook na 6 weken met de borstvoeding moeten stoppen, maar had het graag langer willen geven. Het is en blijft het beste voor je kindje en je zou altijd nog over kunnen gaan op flesvoeding..
Ik zou het ook gewoon proberen. Merel is ook allergisch en bij een tweede (hoop dat die snel mag komen ) ga ik het gewoon weer proberen. Dan laat ik de melkproducten staan zoveel mogelijk als blijkt dat deze baby ook allergisch is. Ik heb er nu zo van gebaald dat het niet meer kon (een paar borstontstekingen gehad achter elkaar), maar ga het dus zeker weer doen bij een tweede. Als het niet goed gaat kun je altijd nog stoppen denk ik dan maar! En zoals gezegd verkleint bv de kans op allergieén, dus zeker de moeite waard om er weer mee te starten denk ik! Gefeliciteerd met je zwangerschap
ik weet dat het alleen verkleint. Ik ga me zoiezo nu ook op een heel strak dieet houden zodat het kindje er geen last vasn heeft. als ik de 15 weken ben gepaseert al ik zo ie zo een afspraak maken bij een lactatiekundige
Gewoon voor gaan hoor! Borstvoeding is, vooral bij een kindje met allergien in de familie, de beste voeding. En als het goed loopt is het gewoon heerlijk genieten . Fijne zwangerschap!
Hoi, Ik ben een grote voorstander van borstvoeding, maar ik ben helaas na 1 week al gestopt. Pete was 10% van zijn geboortegewicht afgevallen, ondanks dat hij goed aanlegde en hij elke 2 a 3 uur aan de borst ging. Door kolven zijn we erachter gekomen dat ik te weinig borstvoeding had, ik kolfde maximaal 10 ml per keer, daar kan een baby niet op groeien. Ik heb in het verleden een borstoperatie gehad, dus daar kan het aan liggen. En mijn moeder had vroeger ook te weinig melkproductie, dus het kon ook erfelijk zijn volgens de lactatiedeskundige. Toch ga ik het bij de volgende weer proberen. Wie weet maak ik nu wel voldoende borstvoeding aan. Ik zorg dan deze keer wel dat ik kunstvoeding in huis heb, zodat we gelijk kunnen overstappen als de kleine weer teveel is afgevallen. Groetjes Saskia
Probeer het gewoon, en zorg voor een goede voorbereiding, dan ben je al een heel eind op weg. Ga bijvoorbeeld eens op cursus bij de VBN of ziekenhuis bij jou in de buurt. Vooral omdat je eerste zoontje al allergisch gebleken is, zou de eerste keus Bv moeten zijn. Lukt het nou niet, kan je altijd nog overstappen op KV.
heel herkenbaar probleem. de borstvoeding ging bij mijn zoontje na een paar weken ook niet goed meer, over op de fles, niks dan ellende. bleek later erg allergisch te zijn. ben nu zwanger van de 2e en ik ga denk ik geen borstvoeding meer geven maar direct op hypoallergene flesvoeding over. ook op borstvoeding was mijn zoontje niet happy, en naderhand hoorde ik dat dat kan komen doordat ik zelf wel zuivelprodukten at en dronk terwijl ik borstvoeding gaf, ook daar kunnen ze allergisch op reageren! ik had zelf na de bevalling weken achtereen dat ik bijna niets door m'n keel kreeg (erg lusteloos) maar juist toen heb ik bijna alleen maar vla, yoghurt en melk gedronken dus m'n zoontje heeft er heel wat van binnen gekregen. Mij is verteld dat ik bij een volgend kindje zelf een dieet moet houden (vrij van melkproducten), en dat zie ik niet zitten. dus ik denk dat ik direct voor de fles ga, maar vind het net als jij een lastige afweging (moet er wel bij vermelden dat de borstvoeding alles behalve prettig was, dat speelt wel mee in mijn overweging denk ik)
Ik ben moeten stoppen omdat de huisartse post niet aan spruw wilde verlenen dus vandaar dat pats boem alle voeding weg was. Daan huilde netzoveel als op borstvoeding als op flesveding. Ik moet me ls ik borstvoeding heel strak aan een dieet houden geen melkproducten geen soja geen eierhoudende producten. ik doe dit nu ook al wel vrij strak maar dan mag ik helemaal niks. Ik vind het gewoon zo moeilijk. Ik ben voorstander van borstvoeding maar het is me ook wel tegen gaan zitten door al het heilige gepraat hoe goed het al;lemaal wel niet is. Waarom borstvoeding wel allergie (1 bonk) warom 4x per dag ventolin en 2x per dag flixotide. Ik weet dat ik dat niet allemaal kon weg halen met borstvoeding maar waarom dat ophemelen dan. Ik ga met de dieetist eens goed praten. Maak een afspraak bij een lactiekundige en ik denk dat ik dan me keuze ga maken. Want ik vond het heerlijk intens
mijn zoontje was ruim 3 weken te vroeg, erg verzwakt, en had een verkeerde zuigtechniek wat we ondanks allerlei trucjes niet verbeterd kregen. ook mijn borsten werkten niet bepaald mee, al met al was het niet fijn. na 2,5 week heb ik moeten stoppen omdat hij enorm mager was geworden en enorm verzwakt was. toen was nog het idee om fles en borstvoeding te combineren maar vanaf de eerste fles wilde hij geen borstvoeding meer (kostte hem teveel energie). ik had zelf ook in m'n omgeving dat het gepraat over hoe geweldig borstvoeding is, me een enorm schuldgevoel gaf dat ik ermee gestopt ben (de lactatiedeskundige had nog wel een laatste plan om de borstvoeding weer op gang te krijgen: ieder uur aanleggen gedurende 2 weken achtereen -ook snachts!-, maar dat heb ik afgeslagen omdat ik zelf helemaal op was) weken heb ik me schuldig gevoeld 'dat ik dat niet voor mijn zoon over had', helemaal toen hij ook nog enorm allergisch bleek te zijn voor zijn flesvoeding. dat dat hele hemelse borstvoedingspraatje je tegenstaat kan ik me dan ook goed voorstellen! het dieet wat je noemt, zou ik ook moeten houden bij de 2e, ik zie dat niet zitten. Ik denk dat het net zo belangrijk is dat je als mama gelukkig bent met de situatie, als jij je kunt vinden in zo'n enorm streng dieet, prima. maar zo niet dan vind ik dat mensen dat niet zo moeten veroordelen. als mama niet happy is, ist kindje dat ook niet!
Meen je dat nou? Geen medicatie geven? En het is zo rot die spruw en kan zo'n pijn doen. Wat ben jij dan slecht behandeld zeg! ja in jouw geval lijkt het me heel moeilijk. Zo'n dieet is niet niks, kan heel zwaar zijn. En eerlijk is eerlijk, bv is niet alleen rozegeur en maneschijn, zeker in het begin is het ook gewoon hard werken, soms stevig balen en weer werken. En ik kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent dat Daan toch zo allergisch is en astma heeft. Dat wil je neit voor je kleintje. Hartstikke goed dat je een afspraak met een lk gaat maken. Dan zou ik wel eentje kiezen die de opleiding gedaan heeft en IBCLC achter haar naam heeft staan. Dan weet je zeker dat je een goede hebt. Heel veel succes!
Heeft de lk gezegd dat je moest gaan kolven om te kijken hoeveel bv je had? Want mijn lk vertelde dat kolven niets zegt over je hoeveelheid bv, aangezien je kolven ook moet leren.
Daan dronk toen 2 of 3 dagen niet goed meer. Ze kwamen van het cb om de oren na te kijken enz en daarbij zei ik dat daan slecht giong drinekn het bij mij heel pij ging doen. Ze keek in daan zijn mond en zag dat hij flinke spruw had ze roeg nar mijn tepels ze zei je hebt het aan je borste en was doorgezet naar mijn mond. Het was toen half 5 fzo geen huisarts hier meer te berijken ik naar de huisartsenpost gebeld nou mevr. u kind weegt genoeg en voor spruw gaat u maandag maar naar uw eigen huisarst hier hebben we wel andere zaken aan ons hoofd prettig weekeind. Sta je dan zaterdag de borstvoeding was al flink afgenomen en zondags is me vriend naar belgie gereden voor flesvoeding en flessen want hier was geen borstvoeding meer te bekennen ook niet met de kolf rop. Ik heb er 2 weken over moeten doen dat het afnam en daa ruim 3 weken ezig geweest met herstellen
Ik zelf zou bij een eventuele 3e voor fv gaan. Ik heb beide kids bv gegeven. De oudste tot 3 maanden toen ik bekaf was en bleek dat hij ernstige KMA had. De 2e weer geprobeerd maar ook hij heeft KMA en daar ben ik na 2 weken al gestopt en overgegaan op Nutramigen. Een eventuele 3e krijgt meteen Nutramigen. Die hoeft natuurlijk niet KMA te hebben maar ik wil wel eens een kraamtijd die wat makkelijker is en echt genieten de eerste maanden. Wbt zelf dieëten, daar ben ik niet eens aan begonnen. Zwanger zijn is voor mij geen pretje, bovendien heb ik het heel erg aan mijn rug en bekken gehad daarboven op een borstontsteking en een dag na de geboorte van de jongste een sterfgeval in de famile. Dus mijn hoofd stond echt niet naar een streng dieet. Dus in MIJN geval, volgende FV en heerlijk genieten
De eerste dagen ging de borstvoeding goed, mijn zoontje pakte de tepel goed en bleef wel 30 minuten aan de borst. Na 3 dagen werd dit steeds minder, eerst 20 minuten en uiteindelijk maar 5 minuten, dan liet hij de borst al los. De verloskundige en kraamhulp gaven het advies om te kolven, om te kijken of er wel melk uit mijn borsten kwam. Normaal heb je meerdere straaltjes, maar uit mijn borsten leken maar 1 straaltje te komen. En na 5 minuten kwam er helemaal niks uit. We zijn toen borstvoeding gaan geven en kunstvoeding dmv vingervoeden, maar daarnaast wel blijven kolven om de productie te stimuleren. Op de laatste dag dat de kraamhulp er was hebben we overleg gehad met de lactatiedeskundige. Ze zei dat ze niet het idee had dat ik nog meer productie zou krijgen en dat je na een paar dagen kolven wel 20 a 30 ml per keer moet kunnen kolven. Ik redde zelfs geen 10 ml na een half uur kolven. Het was gewoon de moeite niet om hiermee door te gaan.
@ sassie: Tip Hey, ik geef ook bv, al 10 weken nu en ik kan uit ervaring zeggen dat kolven niks zegt over hoeveelheid! Ik kolvde me suf en er kwam soms 10 ml ,soms niks uit. Toen heb ik van de vk neusspray Syntocinon gekregen voor toeschietreflex. Nu in een sessie minstens 130 ml. Geschenk uit de hemel dat spul en het is via recept bij de apotheek te krijgen! Groetjes, Diana
Hier speciaal voor jou een succes verhaal... De oudste bv, eczeem en allergieen. De jongste bv en helemaal niks van eczeem en allergieen. Dus het kan ook helemaal anders zijn. Het is id goed dat je al op dieet bent voor je kindje geboren wordt. Als de bv daarna goed loopt kun je langzaam producten gaan introduceren dan weet je meteen als je kindje reageert waarop hij/zij reageert. En reageert je kindje nergens op kun je weer gewoon gaan eten. Het is een belasting zo'n dieet, maar stel dat er allergieen in het spel zijn is dat wel meteen duidelijk als je bij je zelf gaan introduceren. Succes!