Mmmm vanaf de derde maand ofzo, maar ben altijd wel netjes en opgeruimd van mezelf, alleen is het nu een tikkie erger geworden Nu de bevalling bijna in zicht komt stofzuig en poets ik zoveel dat m'n handen er schraal van zijn
VANDAAG werd ineens zo onrustig van alle "prullaria" heb een uur geleden een grote curver doos gepakt en daar alle kaarsenstandaards, geurkaarsjes, beeldjes etc ingedaan manlief zet het vanavond in de schuur, die is nu werken.
Oh ja die stress had ik ook drie weken geleden lijstjes zijn inmiddels allemaal afgestreept Op internet kan je ook uitzetlijstjes vinden voor bevalling en verzorging baby
ik ben altijd al een poetser geweest... alleen op maandag 8-10 jeukte me handen zo erg dat ik alles schoon gemaakt heb om 9 uur savonds begonnen kon alleen de boven verdienping niet doen omdat me zoon lag te slapen en op 10-10 bevallen..
Hihih datherken ik van mijn vorige zwangerschap, alle tegels van badkamer moesten ook glimmen en elk plintje en kiertje schoon. Kreeg ook stress van mezlf. Ben nu dus ruim 30 weken zwanger en heb het een klein beetje.. Maar valt me nog mee, ben benieuwd of het nog gaat toenemen..
Ja dat hebben wij ook man wil persee trap nog schilderen en ik persee de muren van de woonkamer.. Zucht... ik heb ook bekkenklachten dus ben niet meer zo soepeltjes helaas.
Geen last van gehad. De keukenkastjes zijn nog net zo slordig als voor mijn zwangerschap helaas haha. Ik had vooral shopdrang en nesteldrang in de zin van het huis gezellig maken met kaarsjes, bloemen etc. Wel trouwens een dingetje. Onze voortuin was een jungle (wonen hier pas net) en die moest en zou gefatsoeneerd zijn voor de komt van de kleine. Ik kon niks meer met mijn dikke toeter en mijn vriend was te druk. Toen heb ik maar een dure tuinman laten komen.
Ik had "een aanval" toen ik net een maand of 4 zwanger was. Toen was het ook voorjaar dus misschien was het dat wel. En zodra mijn verlof is ingegaan heb ik inderdaad een lijstje gemaakt en dat door de loop van de weken afgestreept. Nu wil ik alleen de koelkast nog uitsoppen en de lamp boven de eettafel schoonmaken. Gelukkig blijf ik niet herhalen, eenmaal gedaan is ook echt wel klaar
hihihi ja lijstjes! Heb ongeveer het uitzetlijstje van de babydump aangehouden, en bij mij kraamzorg kreeg ik een lijstje wat je voor een thuisbevalling allemaal klaar hebt moeten liggen (denk aan dingen als een keukenrol, alufolie, zaklamp, enz..) Bed moest op klossen en heb braaf mn ziekenhuistas ingepakt (wel summier, heb hier een lijstje voorbij zien komen van iemand waar je helemaal van in de stress kan schieten, haha!! Zo veel stond er op! Ik ben gek op lijstjes, helemaal als iemand anders ze gemaakt heeft, want dan heb ik het gevoel dat ik goed voorbereid ben Verder heeft vriendlief meer nesteldrang hier... we hadden het er een poosje terug over dat we in het voorjaar de vijver er wel uit konden halen, en dan de hele border inzaaien met speelgras. Nou, de vijver is er al uit, hele border kaal, en al zowat speel-klaar, haha! Hij is elke dag bezig in de tuin om het vast zo klaar mogelijk te hebben, zo lief!
Geen last van gehad, ik heb (vooral tijdens mijn verlof) heerlijk niks gedaan en genoten van mijn zwangere buik.
Nou het was eind mei behoorlijk heet, dat hielp ook goed Lekker in de schaduw, voetjes (VOETEN beter gezegd) in een bak koud water en genieten van het getrappel in mijn buik. Boekje, wat te drinken, wat te snaaien Niks doen ging mij prima af
Nou dat begon bij mij volgens mij al voordat ik wist dat ik zwanger was. Ik dacht opeens: het huis moet af! En wel nu!Vorige week maandag 13 uur lang bezig geweest met manlief om een prachtige nieuwe laminaatvloer te leggen beneden, en plannen gemaakt voor nieuwe gordijnen, stoelen etc. En dat was nog voor dat ik vorige week dinsdag een positieve test had! haha. Nog voordat we het wisten begonnen we opeens actie te ondernemen en willen we al die klussen aanpakken die we al drie jaar hebben laten liggen. Maar goed, of dat echt nesteldrang is..?
Toen mijn verlof begon bij 34 weken wilde ik graag bepaalde dingen af hebben (kleertjes gewassen en gestreken, vluchttas in hebben gepakt, kamertje af). Heb een to do list gemaakt met dingen die sowieso moeten gebeuren, maar het is bij mij niet zo dat elk hoekje en gaatje gepoetst moeten worden . Verder heb ik de uitzetlijst van de babydump aangehouden (met nog wat toevoegingen van andere lijstjes) en dat is nu allemaal afgevinkt.
toen ik gisteren de oude handdoeken en poetsdoeken allemaal gesorteert en op grootte gevouwen weer in het onderste kastje van de bijkeuken heb gelegt, en in de stress schoot toen mn man naar mijn pas geboende wc ging (wat ga je doen schat? hij: poepen, daar is een wc voor? ik: maar hij is net schoon...) toen wist ik t: het is begonnen..... ga zo de auto wassen......................
Haha.....nu ongeveer. Ik ben al het gevaarlijke speelgoed van mijn oudste aan het opruimen in speciale bakken, zodat de woonkamer weer babyproof wordt en mijn man moest van mij de babykamer een nieuw likje verf geven. Ben aan het opruimen, aanschaffen en aan het wegdoen. Ik ben morgen 26 weken zwanger.