ons meisje is 17 mnd oud. Zij wordt s ochtends tussen 6 en 7 wakker. Dan krijgt ze een flesje gewone melk ( nu nog gemengd met wat havermelk vanwege overstap naar gewone melk). Dan rustig badderen, aankleden en ontbijten. Alleen het lijkt of zij dan nog teveel in dr maag heeft na de fles, ze eet namelijk heel weinig. Als er meer tijd tussen fles en ontbijt zit eet ze veel beter. Dit is alleen niet altijd haalbaar ( werk, etc). Is het een idee om ipv een flesje gewone melk een papfles te gaan geven als zij wakker wordt? Dat ze daar wat meer energie uit kan halen? Zo ja wat geef ik dan en welke speen enzo?
Wij hebben tot ruim 1,5 idd een papfles als ontbijt gegeven aan de oudste (middelste lustte helaas geen pap). 180 ml melk met 6 eetlepels granenpap. Wij deden het in een difraxfles met een speen maat large. Ik vond het supermakkelijk. Met een jaar en 8 maanden wilde ze het niet meer en kreeg ze gewoon brood.
Waarom niet gewoon brood of pap uit een bordje. Ze is toch oud genoeg om niet meer uit een fles te drinken? Hier hebben we in elk geval nooit pap in een fles gegeven, gewoon in een bordje.
Waarom ontbijt je niet gewoon als ze wakker wordt? Anders inderdaad een papfles, al lijkt dit me net de leeftijd waarop je die wég wil ipv ze net te introduceren.
L. Is vorige week 1 geworden en sinds 4 weken krijgt hij geen papfles meer smorgens. Gewoon 2 boterhammen en een bekertje melk wanneer hij wakker wordt. Werkt prima. Wij zijn ineens gestopt en hij krijgt nu nog alleen een fles om 19.00 die we nu ook aan het afbouwen zijn. Probeer het gewoon een. Uiteindelijk zal die fles er tocy af moeten
Hier bijna 2 en krijgt nog steeds een papfles als ontbijt... heb sochtends geen zin in gekloot met de 2 kids aan tafel met boterham eten en ik heb sochtends vaak haast, papfles is dan veel sneller
Maar goed, je ontbijt al gewoon...? Dan zou ik die melkfles gewoon niet geven, of een stuk minder en gewoon bekertje melk geven bij t ontbijt
Als ik t goed lees dan geef je gewone melk en zit ze daar al te vol van voor brood? En als je eerst brood geeft en daarna pas de melk? Papfles hebben wij nooit gedaan dus daar heb ik geen advies over
Ja natuurlijk is een papfles sneller, maar wanneer ga je dan over naar een boterham? Zo lastig is het toch niet lijkt mij? Je moet zelf toch ook ontbijten.
Nee ik ontbijt niet... ja nadat ik de oudste naar achool heb gebracht en regelmatig eet de jongste dan een boterhammetje of eet met mij mee... Er zijn ook volwassenen die gewoon pap eten hoor.. waarom is dat zooooo uitzonderlijk als je kind met 2 ook pap eet?
Ja, een papfles is veel sneller, dat zal waar zijn . Toch zit ik hier elke morgen met 2 kids aan tafel en nog nooit "gekloot" gehad hoor. Voor de jongste (nu 19 maanden) smeer en snijd ik een boterham, zet het bordje op zijn blad met een vorkje erbij, bekertje melk binnen zijn handbereik en ga dan zelf eten. Geen omkijken naar. Bordje/schaaltje pap net zo, ik zet het op zijn blad, lepeltje erbij en vervolgens eet hij het zelf leeg. Nooit anders gedaan. We zijn met een 20-30 minuten klaar en dat is vooral omdat de oudste (8) niet zo vlot is. Als het aan de jongste ligt zijn we met 10 minuten klaar. Probeer het eens, als je een keer meer tijd hebt. Je moet/wil toch een keer van die fles af, zou ik denken?
Mijn meisje is bijna anderhalf en krijgt nog lekker een papfles in de ochtend. Ze vindt het echt heerlijk en dan kan ik daarna nog even mijn ding doen voordat we moeten ontbijten. Tussen de fles en het ontbijt laat ik ongeveer anderhalf uur.
Haha dank voor alle reacties . Ik geef haar idd een flesje melk en daarna ontbijten we, havermout met fruit. Ze wil echt heel graag een flesje als ze wakker wordt. 2.5 maand geleden ben ik ( noodgedwongen) gestopt met bv omdat ik geen melk meer had door mijn zw. Toen is er een flesje voor in de plaats gekomen. Eerder werd ze rond 5-6 uur wakker, kreeg dus een flesje, en ging ze daarna nog even slapen. Maar nu komt het moment van fles en ontbijt steeds dichter op elkaar. Ze wordt echt heel verdrietig als ze geen flesje krijgt als ik haar uit bed haal, dus dat vind ik best lastig. Het is niet zo dat het teveel gedoe is of lastig hoor, om haar een ontbijt te geven. In tegendeel. Ik geef haar ook elke ochtend haar havermout ( dit lepelt ze zelf ook naar binnen trouwens, dus kost mij geen moeite ) maar ze zit na een paar lepels gewoon vol.
Niet uitzonderlijk hoor. Dat hoor je mij niet zeggen. Ik vind het alleen vreemd dat er nog een fles gegeven wordt ivm gekloot en dat het sneller is.. natuurlijk is het sneller, maar is het niet gewoon gemakzucht dan. Ik snap dit gewoon nooit zo.. plus, als het om de pap gaat, wat je nu een beetje doet voorkomen, geef het dan uit een bordje?
Tsja weet je, ik vind het gewoon niet zo belangrijk... En hier jloten ze wel samen, mekaar nadoen e.d. Waardoor alles heel lang duurt, bovendien laat ik mijn 2 jarige niet compleet zonder toezicht eten, dus ik ben dan ook 30 minuten beneden zonder iets nuttigs te doen... en dat vind ik nogal zonde van Mn tijd
Ik heb ook nergens gezegd dat het geen gemakzucht is toch? Het is gewoon veeeel makkelijker om ze in de ochtend niet allebei tegelijk aan tafel te hebben
Hier net zo.. L. Is wel wat jonger ( net een jaar ) maar we geven hem telkens een stukje brood ( ongeveer een kwart ) in zijn handje en die smikkelt hij dan rustig op. Wij ontbijten dan ook gewoon. Met een uur zijn we smorgens alle 3 aangekleed, hebben we gegeten, bedden opgemaakt en onderweg. Het valt dus best mee. Nu zal het als je 2 kinderen hebt wat langer duren, maar dan sta je een kwartier eerder op. Opgelost.
Even voor de duidelijkheid, het gaat mij persoonlijk absoluut niet erom of het sneller is of niet. Heb tijd zat , en zo niet ontbijt ze met opa en oma. Het ging mij erom dat ik niet goed weet waar ik goed aan doe, omdat ze zo gebrand is op haar flesje s ochtends. Ik heb weinig zin in complete drama's omdat ze gewend is aan drinken s ochtends maar dit ineens niet meer krijgt.
Je kan het gewoon proberen toch om de melk bij het ontbijt te geven Of minder melk in de ochtend, of water met melk dat het wat minder vult
Ken geen volwassenen die een PAPFLES als ontbijt nemen hoor.....Pap eten als ontbijt is het probleem ook niet. De meesten hier zien die fles juist als het probleem. (Ook nog eens slecht voor de tanden en spraak). Waarom niet uit een bordje met een lepel en tot welke leeftijd geef je die fles dan nog?