Hele dag trek, wat eten jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carpediem2010, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik heb echt moeite om niet te snoepen.
    Ik word er gek van de hele dag,ben blij als ik savonds in mijn bed lig en ik niet meer kan eten.
    Vul mijn calorien nog steeds in bij het 40 punten dieet, en zit dan meestal op 2100 calorien ofzo op een dag.
    Maar snoepen jullie veel op een dag naast je gewone eten?

xxxxx

2. Que

Que Niet meer actief

Ik ontbijt met 3 beschuitjes 2x kaas 1x vlokken

Dan rond 12 uur 3 boterhammen met normaal beleg (niets bijzonders)

rond 3 uur eet ik een koek

17.30 avond eten. (Bestaat uit klein beetje groente, heel misschien een stukje vlees en een grote bak fruit.)

rond 20.00 uur weer een koek of 2 plakjes ontbijtkoek

3. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Zo que dat is netjes, dan kom je zeker niet veel aan?
    Ik eet duidelijk wel veel meer, mijn lichaam vraagt de hele dag om eten.
    Alsof ik de hele dag een strijd voer, word er echt gek van.

xxx

4. Que

Que Niet meer actief

Ik ben nu totaal 7 kilo aangekomen.

Het beste wat je kunt doen als je honger hebt is een groot glas water drinken. Dan als je na 10 min nog honger hebt een grote appel, banaan of sinaasappel of zo iets dergelijks eten.

Ben je dan al veel aangekomen??

5. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ben nu 10 kilo aangekomen, sinds 3 weken niets meer erbij, omdat ik zo oplet.
    Maar verga van de honger. Ben bang dat ik straks zoveel aankom.
    Veel water drinken doe ik ook al, hele dag door.

xxx

6. Que

Que Niet meer actief

Ja dan kun je alleen nog maar goed verteerbare dingen proberen te eten. Ontbijtkoek, eierkoeken, fruit. Het is balen hoor als je zo snel aankomt. Ik ken iemand die dat ook had maar die ging er echt voor zitten ;). Als je maar gezond eet zo moet je maar denken.

7. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    De eerste periode van de zwangerschap lukte het mij nog aardig om op het eten te letten. Maar sinds ongeveer de 30 weken heb ik echt onweerstaanbare behoefte aan chocolade.
    Schijn je wel blije baby's van te krijgen, hahahah.

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik heb juist helemaal geen trek.
    ik eet alleen omdat het moet..
    WAT ik eet moet daarom extra gezond zijn; veel verse sapjes, donker brood.. soepje.. dat soort dingen..

ben kilo afgevallen, maar dat komt vanzelf wel weer.

9. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    het is nu wel wat minder maar had eigenlijk tot 14 weken ook ontzettend veel terk de hele dag, en ik at eigenlijk wat ik in huis had maar geen snoep, meest een cracker of appel een boterham of een bak vruchten yoghurt. ik ben nu 7 kilo aangekomen.

10. MissT

MissT Niet meer actief

Oh meis, ik heb juist het omgekeerde.
    Ik kan juist helemaal niets eten!! :(.
    Misschien komt het nog wel.. maar nu, echt vreselijk!

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Eline, als je zo´n vreselijke honger hebt zou ik daar niet tegenin gaan hoor. Het is een teken dat je lichaam en je kindje het nodig hebben dunkt me en als zwangere mag je sowieso meer dan 2100 cal., volgens mij 2400 ofzo. Zolang je niet de hele dag door chocola of koekjes eet is er weinig mis mee.

12. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    ik heb ook nagenoeg de hele dag ook honger. ik eet smorgens 2 boterhammen, met appelstroop en 1 met smeerkaas. in de middag eet ik de ene x 2 boterhammen de andere x 3 meestal met kaas en vleeswaren. als avond eten 1 bord vol. en een schaaltje vruchten yoghurt of vla na. en tussen door fruit en liga. maar als er op het werk iets lekker voor het grijpen ligt dan kan ik er niet van af blijven. en thuis idem, en probeer het snaaien voor het weekend te laten.

13. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik ben nu 4 kg aangekomen en mijn eetpatroon wisselt, vandaag heb ik smorgens twee sneetjes krentenbrood met boter op, tussen de middag twee tostie's en en als avondeten gebakken aardappeltjes met komkommer, sla en een karbonaadje.
    Neem zo nog een bakje yoghurt met meusli.

Maar ik heb ook weleens een dag waarop ik bovenstaande eet en dan tussendoor nog een boterham smeer.

Ik drink wel veel meer, melk vooral en aanmaaklimonade.

Als je echt honger hebt zou ik het inderdaad niet negeren, ik heb hier wel sultana's liggen voor het geval ik echt denk JAM ETEN NU! :D

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    cherrytomaatjes met kaas (30+)
    snackkomkommertjes
    sinasappel/ mandarijntjes
    appeltje
    krentebol
    beschuitjes

af en toe mag ik van mezelf een bakje chips of chocolaadje
    maar verder probeer ik het netjes te houden hihi

15. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Nou dat wil je niet weten wat ik allemaal eet hihi.. :p
    Zit nu al een paar weken thuis dus ja! Wel "pas" 11 kilo aangekomen en 40+1 weken zwanger, dus netjes dacht ik zo haha..

16. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Op het begin van de zwangerschap lette ik heel goed op wat ik at. Genoeg groente, fruit, volkorenbrood om langer geen hongergevoel te hebben etc.

Nu merk ik dat ik sinds een aantal weken ook echt de hele dag zin heb in eten. Ik zeg eerlijk dat ik er te vaak aan toegaf. Nu sinds een paar dagen probeer ik weer op mijn eten te letten.

Heb ik honger dan pak ik er crackers bij, ontbijtkoek, muesli in yoghurt of een stuk fruit. Ik probeer ook meer water te drinken ipv frisdranken.... Ik hoop dat ik het tot het einde zo ga volhouden, want voor mij gevoel heb ik teveel chocolaatjes naar binnen gewerkt de afgelopen weken.

ps; Ik ben zelf tot nu toe 10kilo aangekomen.

17. dewie

dewie Actief lid

29 jul 2006
    100
    0
    0
    Ik begrijp dit nooit zo goed. vriendinnen van me letten ook zo goed op het eten, niet teveel snoepen, niet teveel eten tijdens de zwangerschap. Ik ben echt een beest in vergelijking met hun haha...

Ik geloof er wel in dat je je vitamines etc elke dag moet binnenkrijgen, daar let ik ook goed op. Maar als je de behoefte hebt om meer te eten, gewoon doen is mijn advies. Lekker 9 maanden doen wat je wilt qua (hoeveelheid) eten :D, waarom niet? Ik denk dat het gewoon ook behoefte is van je lichaam en kind.

Ik ben bij mn eerste twee zwangerschappen 25+ kilo aangekomen. En kwam na een paar maanden weer in de buurt bij mn gewicht ( zo'n 3 kilo zwaarder, maar vond dit wel erg goed in vergelijking met 25+)

18. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    vorige week at ik veeeel koekjes en ongezond troep was zo'n aanval :D
    nu deze week heb ikme helemaal gestort op fruit
    aarbeitjes, banaan,appeltjes en alle soorten fruit zon beetje
    hmmm gelukkig is dat koekjesmonster in me verdwenen :D
    want voelde me zooo schuldig

dus tussen de maaltijden door gezond fruit ;)
    ontbijt: broodje kaas, tomaat en komkommertje
    middag: soepje of een boterham
    savond: 1 bord warm eten

ben nog geen gram aangekomen maar tis nog vreog;)

19. jonibra

jonibra Niet meer actief

Ik heb ook best vaak trek op een dag maar hou er een beetje rekening mee met wat ik verder eet.
    Bijv: ik eet 's ochtends een boterhammetje minder (heb na 1 eigenlijk dan toch wel even genoeg en dan om een uur of tien neem ik die andere.' s middags hetzelfde verhaal: boterhammetje minder en om een uur of drie neem ik bij een kopje koffie/thee vaak nog een boterhammetje met pasta of hagelslag.
    Tussendoor probeer ik een beetje op te letten dat het niet te gek is: geen gevulde koek maar een gewoon kaakje of liga, fruit zoute stokjes dat soort dingetjes.
    En als ik echt een keer ergens trek in heb of iets smaakt een keer heel erg goed geef ik er ook gewoon aan toe.
    Bij mn vorige zwangerschap was ik heel weinig aangekomen en zat ik na nog geen maand weer op mn oude gewicht;)

Als je hier kijkt kun je eens testen of je voeding "zwangerproof"is Voedingsprogramma - Babyopkomst.nl

En als je eens kijkt wat je zoal op een dag hoord te eten is het eigenlijk nog best veel (vind ik dan hoor...)
    Eten en drinken | Voedingscentrum, eerlijk over eten
    6-7 boterhammen krijg ik alleen bij mn ochtend en middageten echt niet op;)

Liefs mij

20. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Vanaf dat ik zo´n 15 weken zwanger was heb ik een niet te stillen trek in van alles en nog wat. Eet veel fruit, muesli, cornflakes, bruin brood, groenten enz...maar ook veel chocola, chocolademelk, -koekjes, snoep, cake.....Ben dan ook mega aangekomen.
    Was voor de zwangerschap 55 kilo en zit nu op bijna 80 kilo :x
    Komt ook omdat ik niet meer rook, geen zoetstoffen meer gebruik, minder sport/beweeg en best wel veel vocht vasthoud.
    Mooi is anders maar ik krijg het er wel weer af (hoop ik :D).

Deel Deze Pagina