Hallo allemaal, We gaan eind juli een weekje op vakantie. Mijn zoontje is bijna 5 maanden, en ik zou graag willen weten hoe jullie dat doen om met je baby te gaan zwemmen?? Hebben jullie wat adviezen en tips voor me?? Groetjes Michelle
1 advies: doe het nie te lang. babytjes worden supermoe van het zwemmen de babyzwemles hier duurt ook maar een half uur en dan zijn ze ook al heeeel moe. (dat is natuurlijk wel met 'oefeningetjes') misschien zo'n ringband met babyzitje kopen? dat is wel lekker dan zal hij ook minder snel moe zijn (zoek er dan wel 1 waar van het zit gedeelte diep is, anders kukelen ze er makkelijk uit) wat voor tips zocht je verder nog?
Ik ga met mijn zoontje van 5 maanden babyzwemmen sinds een week of drie. Voor het babyzwemmen gaan we altijd nog even 'vrijzwemmen'. Heb voor mijn zoontje zo'n soort van zwemband met zitje gekocht bij de intertoys. Echt ideaal, natuurlijk moet je ze wel in de gaten houden en in de buurt blijven, maar je hebt je handen eventjes vrij.
Bedankt voor de reacties. Ik was ook van plan om zo'n babyzwembandje te halen. Maar is het dan ook nodig om nog van die armvleugeltjes te gebruiken?? En welke zwemluier is het beste?? Ik vind het zo spannend om met mijn mannetje te gaan zwemmen!! Groetjes Michlle
Armvleugeltjes zijn dan niet nodig. Ik gebruik nu de zwemluiers van Huggies en die bevallen goed. Veel plezier!!
Hi! Wij hebben ook de Huggies zwemluiers maar volgens mij zijn ze allemaal wel goed hoor. Mijn tip zou ook een zwemband zijn. Vleugeltjes om de armen is je kindje nog wel erg klein voor, zou ik nog even mee wachten want je houdt je kindje toch nog vast Verder nog mijn tip om zelf makkelijke kleding aan te trekken, wel zo makkelijk als je moet multitasken in de kleedkamer Zelf douche ik mijn dochter altijd goed na afloop met wasgel en smeer ik d'r na afloop goed in. Dan hoef ik dat thuis allemaal niet meer te doen en kan ze lekker slapen. Ze is ook altijd erg moe na afloop. Geniet er in ieder geval van, veel plezier!
is ontzettend leuk om met je baby te zwemmen! hier geen banjes of ringen. gewoon vasthouden. We gaan elke week vanaf dat ze 4 maanden is en ze is nu 8,5 maand. Ze vindt het fantastisch. Wel goed de temperatuur in de gaten houden, ze krijgen het snel koud. Een tip is om dan even uit het water te gaan, onder de warme douche, inwikkelen in een badcape en even opwarmen langs de zijkant. Als je kleine opgewarmd is dan kun je daarna nog even zwemmen voor de tweede keer Het gekke is dat ons dochtertje er niet echt moe van wordt. hihi ze vindt het hartstikke leuk! Nog een tip: zelf van tevoren je bikini aantrekken. Dan hoef je bij het zwembad alleen nog je kleine te verschonen. En neem een maxi cosi mee naar het zwembad als dat kan. Dan kan je na het zwemmen eerst je kindje afdrogen en aankleden, in de cosi zetten, waarna je jezelf rustig kan omkleden. Veel plezier!
ik heb een swimtrainer voor daniel, die vinden wij ideaal! (liggen ipv zitten/hangen) Als deze te klein is ga ik denk een kopen voor grotere kindjes. Armvleugels vind daniel (nog) niks Voor de rest geen tips want ga eigenlijk nooit naar zwembad, alleen op vakantie Pas wel in de rivier gezwommen maar dan geen zwemluier nodig
Ik ben voor het eerst gaan zwemmen toen uk 3 maanden was en ga nu regelmatig. Hij vindt het geweldig. In het begin gaan we altijd even op het trappetje zitten, kontje en beentjes in het water. Kan hij even rustig het zwembad bekijken. In het begin hielt hij me altijd goed vast bij mijn bikini, nu is hij al een stuk stoerder Hier gaat hij na een tijdje spetteren met zijn armpjes en beentjes en dat is het teken om het water in te gaan. En dan afwisselen: op het buikje, op het ruggetje, gezichtje naar je toe, gezichtje naar je af, hupsen in het water en (als je durft ) kopje onder. De eerste keer heeft hij me amper losgelaten (zijn we 15 min geweest), inmiddels beweegt álles en is hij dolenthousiast (we zwemmen nu zo'n 45 min). Tips: - vooraf bikini aantrekken - makkelijke kleding Voor baby: - wikkeldoek - ik gebruik zwemluier van kruitvat - losse, ruime kelding in laagjes (is megawarm binnen) - hier wil uk na het zwemmen vaak drinken en slapen Heel veel plezier!
Als je met zijn tweetjes als ouders meegaat is het ook handig dat de ene zich alvast omkleed na afloop terwijl de ander nog even in het water is met de kleine. Dan krijgt de omkledende ouder het ook niet koud tijdens het aankleden van de baby. Wij gebruikten vanaf dat Ronja een half jaar was een babyfloat, dat is die ring met zitje en vanaf een jaar de zwemvleugels. Toen ze kleiner was niets, het is toch ook juist leuk om je kind zelf vast te houden. Bij Kasper gebruiken we nu ook nog niets. Voor allebei hebben we de Little Swimmers van Huggies, die zijn prima. Inderdaad niet voor urine, alleen voor ontlasting. Onze kids vinden het allebei prachtig. We zitten ook met ze op babyzwemmen. Je ziet dat ze ook helemaal leren welke bewegingen bij welk liedje horen enzo. Ronja is nu helemaal nergens bang voor in het water. Ze gaat met gemak onder water, springt er zo in vanaf de kant. Veel plezier!
Ik zwem bijna elke week. Het is babyzwemmen, maar een half uurtje. Een uurtje zou misschien maximaal!!! haalbaar zijn, mits het water warmer is dan normaal. (Graad of 32). Ik neem altijd een omslagdoek mee om na het zwemmen en doucehn om te doen en op het aankleedkussen te liggen. Afdrogen met een hydrofiele doek en als hij droog is leg ik hem op een droge hydrofiele of flanellen doek neer. Ik neem altijd badschuim mee en was daar alles mee. Maar afspoelen kan ook prima hoor. Ook heb ik altijd iets mee om in te crémen en de maxi cosi of wandelwagen om hem naderhand in te zetten, zodat ik mijzelf kan afdrogen. Hij heeft een zwemluier van prenatal aan. Een gewone zwembroek met plastic voeding erin. Ook heb ik een reserve zwembroek mee, mocht het nodig zijn... Ik heb vooraf al mijn zwemkleding aan, scheelt werk. Ik doe hem altijd eerst (behalve mijn haren, anders drup ik hem weer nat). Daarna pas mijzelf. Zwemband is hij denk ik nog te klein voor, moeten ze wel een beetje voor kunnen zitten. Maar proberen kan altijd! En een zwimtrainer kan ook. Verder gewoon goed kijken naar je kindje hoelang hij vol houdt en wat hij leuk vind. Veel plezier!
Hier gaan we ook met grote regelmaat zwemmen. Als je een babyfloat (zwemband) gaat kopen, let wel even op of hij goed is voor jouw maat kindje. Ik had er 1 gekocht waar alleen net haar koppie bovenuit stak, dus dat ging hem echt niet worden. Nu heb ik zo'n gele babyfloat gekocht en die is beter. Zorg voor een paar droge handdoekjes zodat je elke keer als je uit het zwembad komt een lekkere droge warme handdoek hebt voor je kleintje. Tussendoor wilde onze oudste ook altijd nog wel even slapen in de kinderwagen of maxi cosi. Vallen echt heerlijk rozig in slaap dan. Wel uitkijken dat ze het niet te warm krijgen tijdens het slapen.
even een vraagje, iedereen heeft het hier over zwemluiers? maar hoe doe je dat dan met het zwembroekje draag je die over de luier heen dan? sorry, maar ik begrijp het niet helemaal. als je een zwemluier moet aandoen waar gebruik je dan het zwembroekje voor?
Je hebt wegwerp zwemluiers van bv kruidvat of huggies. Je kan dan voor de leuk/mooi een zwembroek eroverheen doen, maar is niet noodzakelijk. Je hebt ook wasbare zwemluiers van bv prenatal of nijntje, die zijn anders dan alleen een zwembroekje! Zien er leuk uit en daar hoeft geen wegwerpzwemluier onder. Alleen ze laten plasjes gewoon door (mag ook in het zwembad) en eventueel poep blijft erin zitten. Je kan ze gewoon wassen in de wasmachine en dus meerdere keren gebruiken. Het is maar net wat je fijn vindt om te gebruiken!
maar dat doen zwemluiers ook , zoals juju al zei... wij hebben ook eens die fout gemaakt met de zwemluier hihi. Adviseerde ik m'n man nog van joh, als je tóch haar luier moet verschonen vlak voor je weggaat kun je net zo goed gelijk haar zwemluier aan doen, scheelt weer.. oeps.. gevolg: Natte autostoel -terwijl ik het best wist- maar éven niet bij nagedacht!