Boekjes lezen, wie ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lumiere, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Gisteren is onze kleine man lid geworden van de bibliotheek :D
    We hebben een heel leuk boekenkoffertje meegekregen met een knisperboekje en een cd-boekje. Via BoekStart, misschien kent iemand het?

Ik wil het voorlezen natuurlijk wel leuk houden. Gisteren heb ik geprobeerd het knisperboekje voor te lezen, maar hij vindt het veel leuker om heen en weer te zwaaien met het boekje dan de plaatjes te zien haha. Hij is veel te beweeglijk om in een boekje te kijken. Niet heel vreemd op zijn leeftijd. Hoe hebben jullie dat gedaan, beginnen met voorlezen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

ik deed het ook al op die leeftijd hoor...vooral Nijntje en die hoort hij nu nog graag.

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Leuk en goed dat je hem lid hebt gemaakt, hebben wij ook gedaan! Vind persoonlijk lezen erg belangrijk. Wij lezen al een paar maanden voor voor het slapen gaan. In het begin is het boekje inderdaad veel te interessant, dan komt van voorlezen nog niet veel. Nu zijn we inmiddels zover dat hij wel rustiger op schoot blijft "hangen" en luistert naar mn stem, verschillende intonaties en stemmetjes maken het leuker. Maar het moet vooral niet te lang duren, dus het zijn nog steeds boekjes van hooguit 5/6 bladzijden. Nijntje s trouwens ook leuk, dat is op rijm. Op de een of andere manier ligt dat lekker in het gehoor.

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb het gisteren geprobeerd toen hij in zijn wipstoel zat. Op schoot zitten/liggen vindt hij niet zo leuk meer op het moment. Er is veel te veel om te ontdekken :D buiten mama's schoot.

We hebben uit het koffertje "HuggyDuggyBuggy" met een cd erbij. Die is ook op rijm.

Ik vind lezen ook belangrijk. Ben zelf een echte boekenwurm. Mijn vriend is dyslectisch en hij wilde vroeger zo min mogelijk lezen omdat hij er niet goed in was. Zijn ouders hebben dat ook verder niet gestimuleerd omdat hij het niet leuk vond. Nu leest hij nog steeds niet graag en is hij er nog niet goed in omdat hij vroeger weinig gelezen heeft.

5. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    wij lezen de hele dag door, boekjes zijn echt het favoriete speelgoed hier in huis:) zeker in het begin was het meer plaatjes kijken en dingen benoemen, nu wordt het al iets meer lezen. Hier heeft dl ook haar eigen boekenplankjes met al haar boekjes, zo kan ze ze zelf pakken en bekijken. Wij lezen vaak the gruffalo en peppa pig. Ook een echte aanrader is het grote fiep westendorp kijkboek, echt uren plezier aan hier!

6. Ansji

Ansji Niet meer actief

Leuk dat jullie dat doen met jullie kleine mannetje. Gewoon doorzetten en laat hem maar lekker de boekjes zelf ook verkennen terwijl je leest of uitlegt wat hij ziet.

Wij lazen ook al voor op die leeftijd, vooral dikkiedik was/is favoriet. Nu lezen ik of papa altijd 1 of 2 verhaaltjes voor als onze dochter naar bed gaat, vind ze helemaal leuk!

En overdag natuurlijk ook, maar dan vind ze het nog leuker om zelf ook te bladeren en aan te wijzen.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij begonnen pas met een maand of 8-9, toen ze er interesse in begon te krijgen om de plaatjes te bekijken. Daarvoor pakte ze het boek en smeet het in het rond. Ze speelde toen wel met knisperboekjes, van die dingen. Maar ze vindt het nu geweldig en wil dan ook vaak lezen. Wat nog steeds plaatjes kijken en zelf bladeren is, we krijgen maar de kans om kleine stukjes te lezen. Wat ze wel graag doet is dingen benoemen en geluiden nadoen. Ze heeft al een flinke woordenschat.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij zijn ook pas vorige week begonnen met 9,5e maand. Alleen s'avonds voor het naar bed gaan. Een heel kort verhaaltje, want na 2 minuten heeft ze al geen interesse meer. Dus moet eerlijk zeggen dat het verhaaltje lezen er soms wel een beetje bij in schiet.

9. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Gewoon, voorlezen :) Wij lezen al vanaf dag 1 voor onze dochter voor, voor het slapengaan. Het is echt een vast onderdeel van het bedritueel. Overdag lezen we vaak samen in boekjes, dan zijn het meer van die stevige kartonnen boeken waar ze zelf ook in tekeer kan gaan, haha!

10. Merenwen86

2 apr 2013
    67
    0
    0
    Leuk hè, voorlezen.
    Ik ben ook al een tijdje bezig, mijn kleine man ook lid gemaakt van de bibliotheek.
    Nijntje en Dikkie Dik is hier favoriet. Ik lees altijd met hem op de bank voordat hij naar bed gaat. Hij zit dan rustig naast me en vind het leuk om de bladzijdes om te slaan. Ik laat hem altijd gaan, regelmatig gaan de bladzijden ook richting het mondje en heel af en toe kletst hij mee.
    Voorlezen is goed voor de woordenschat en meestal wordt je kleintje ook rustig van om jouw stem te horen, lekker blijven voorlezen dus!

11. Bruijntje

Bruijntje Lid

2 feb 2009
    98
    0
    6
    Zuid-Holland
    Leuk hè, voorlezen! En ook herkenbaar, hier stopt ze ook graag het boekje in d'r mond. Vooral die knisperboekjes. Maar na een paar weken voorlezen is ze nu ook erg geïnteresseerd in de plaatjes. En lacht zelfs hardop als ze iets leuks ziet. Vooral Dikkie Dik flapjesboekjes zijn een hit. Met open mond zit ze naar de plaatjes te kijken en op het boekje te slaan. Zo lief!

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier bij de oudste met een maand of 9 en die luisterde altijd supergoed. De jongste nog steeds niet echt. Wel vind ze het interessant en kijkt mee, ze onthoud gek genoeg ook stukken. Gewoon te beweeglijk ;)

Lekker doorgaan, komt vanzelf goed.

Deel Deze Pagina