Ik heb erg last van bekkeninstabiliteit en zwangerschapsischias. Maakt niet uit in welke houding ik lig, zit of sta. Ik heb al gelezen dat het voor de klachten niet veel uitmaakt of je nu natuurlijk bevalt of via een keizersnee. Ik kan me nu niet indenken dat ik straks uren op dat bevallingsbed moet gaan liggen met pijn en dan ook nog eens de pijn van de weeen erbij. Aangezien ik nu mag kiezen, op natuurlijk wijze of keizersnee neig ik nu naar het laatste mede ook omdat ik de natuurlijke bevalling veel en veel zwaarder vond dan de keizersnee. Maar ze zeggen dat een 2e keer op natuurlijke wijze veel sneller gaat. Is dit altijd zo? Verder moet ik na de bevalling zo snel mogelijk weer mobiel kunnen zijn aangezien we in het buitenland wonen en ik straks geen hulp van familie of kraamhulp heb. Dus dan is een keizersnee niet echt ideaal. Iemand ervaring met natuurlijk bevallen in combinatie met veel klachten bekkeninstabiliteit/ischias?
Bij de tweede ook veel last van BI (kort op de eerste, en de eerste was zeer ernstige ziek en dan 24/7 zorg nodig). Advies van de fysio was baarkruk bevallen ipv liggend met "benen in je nek" (helaas niet zo uitgevoerd, maar toch), en de eerste dagen echt rustig aan doen. Hierdoor vrijwel geen problemen verder gehad. Eerste bevalling 34 uur, tweede 16 uur, dus wel sneller.
ik heb bij de tweede heel erg last gehad van BI. ik ben natuurlijk bevallen en was idd een stuk sneller dan de 1e (heb er vanaf de eerste wee tot dat ze in mijn armen lag nog geen 5 uur over gedaan en bij de eerste 10 uur) ik heb zolang als mogelijk was alles afgewisseld, van lopen, staan, zitten, liggen ed. alleen het laatste half uurtje ben ik op mijn knieen op bed gaan zitten met mijn armen ed over de leuningen (als je begrijpt wat ik bedoel, een soort van op handen en knieen) hierdoor werd het persen een stuk makkelijker... misschien een idee?? ik vond het een super fijne houding tenminste
Nog even een aanvulling: ik heb het grootste deel van de ontsluiting op zo'n grote soort skkippy bal gezeten! Daarop kun je ondersteund je bekken ed goed bewegen en zakt de kleine ook verder. Deze ook voor de bevalling al gebruikt voor oefeningen, maar vooral ook tijdens de weeen!
De truc van bi NIET je benen omhoog doen. gewoon naast je neer zetten , met je knieen gebogen, voeten op het bed zo wijd mogenlijk.. bekken blijft recht ischias is niet op volle spanning. en NOOIT bij bi je benen door iemand anders laten tillen. Bij de eerste heftige bi , nu weer. maar was er bij colin binnen 1 uur vanaf.. door d enatuurlijke bevalling snapt je lichaam wel beter dat het klaar i als met een keizersnede. een keizersnede en bi lijkt mijzelf ook geen goed combo. maar het is erg persoonsafhankelijk hoe snel de bi weg is.
Bij de vorige bevalling zat de baby klem met zijn schouders. De gynaecologe en de zuster stonden beide aan een zijde van het bed en gooiden mijn benen dubbel naar achter en toen snel naar beneden. Dit tot 2 x toe. Zo floepte de baby eruit. Deze techniek heeft een bepaalde naam, maar kom zo gauw niet meer op de naam. Ik neem aan dat ze dat nu niet kunnen doen ivm met mijn klachten.
als dat de enige manier is om de baby eruit te krijgen gaan ze dat dus wel doen en je zal ook zelf heel stellig moeten zijn met dat alleen JIJ je benen tilt. het is schrikbarend hoeveel vk, gyn's en verpleegkundigen onwetend zijn over het feit dat dat chrinische bekkenpijn kan geven, benen optillen door 2 mensen.
Zelf ook bi en had dezelefde vraag alleen wel bevallen van de eerste. Kan nu al niet normaal 2 min. op een hard laag krukje zitten kan dan bijna niet meer staan. Het idee dat er dan een kindje door moet pffff....
ik heb bij Sam ook ernstige BI gehad, en bij mn jongste BI en zwangerschapsischias. een ramp dus.... maaarrrr bij beide bevallingen de pijn van mn bekken en ischias totaal niet gevoeld!!! alleen toen zn mn benen in mn nek duwde wel, mocht niet maar kindje zat vast dus was even nood..... dat deed even pijn.,... bevalling van Sam duurde 4 uurtjes, van Tom 3 uurtjes..... zeer waarschijnlijk door de BI, heb je lekker veel ruimte en floept hij er zo uit! hopelijk is dat bij jullie ook zo En echt niet druk maken over je bekken.. ik dacht ook, ik kan nog geen kwartier liggen, maar tijdens die bevalling vergeet je heeeeeeeeeeeeeeeeel je bekken!!!! Succes liefs Muis
Meer het ideee erna vind ik maar eng. Het floept nu al alle kanten op. Kan de kleine er niet sneller door blijven hangen trouwens?
bij mij zat ook alles zo los als wat!! maar na de bevalling was dit meteen helemaal weg!!! Ik kon snachts niet omdraaien zonder dat ik alles hoorde kraken en bewegen... Maar meteen na de bevalling geen last meer van gehad!!! Dus daar moet je niet al te bang voor zijn.... Het is bij iedereen anders natuurlijk, maar het hoeft dus niet perse erger te worden erna En blijven hangen juist niet! juist door de bi is je bekken extra flexibel waardoor hij er makkelijke uit vliegt... mijn beide bevallingen gingen door de bi heel snel. 1e 4 uur, 2e 3 uur.... 2e ging alleen moeizaam omdat ie verkeerd lag met zijn schouders. Maar bij de eerste hoefde ik maar paar keer te persen en hij was er al
Okee!! das wel weer een geruststelling joh!! Hou jou ervaring maar in gedachten.Nu maar hopen dat uk nog goed gaat liggen en zo blijft liggen Want draaien met een placenta aan de voorzijde doen ze ook niet overal.
ik heb ook alleen maar mijn bekken en ischias gevoeld als ik opstond om te gaan plassen tijdens ontsluiting.. zoals je dat nu oook hebt. en verder tijdens de bevalling niet hoor. daar maak je endorfine voor aan.. hihi voel je niets meer van.
Vraag me af of je de pijn van de BI en ischias ook nog voelt als je een ruggeprik hebt gehad of is deze echt alleen om de pijn van de weeen weg te nemen?
Zou je niet in bad willen bevallen, schijnt veel minder druk op je bekken te geven. Mijn verloskundigen raaden me het aan. Ik wou het zoiezo altijd al maar nu komt het mooi uit. SUcces ermee.
Hier ook BI en ischias, tijdens de bevalling heb ik er helemaal geen last van gehad. Kon ik me eerst niet omdraaien in bed, nu wel, duurde het eerst minutenlang voor ik uit bed kon komen, nu was het zo gepiept. Gelukkig, maakte me ook wel een beetje zorgen of ik er geen last van zou hebben. Mijn benen heb ik steeds zelf opgetrokken, daar mocht uberhaupt niemand aankomen. Ik wilde tijdens het persen alleen twee handen hebben om in te knijpen, voor de rest moesten ze gewoon van me afblijven, haha. Na de bevalling (van eerste wee tot eind ongeveer 5 uurtjes) stond ik op, ben ik gaan douchen en had ik alleen een beetje spierpijn in mijn benen en een beurs gevoel, van de BI heb ik geen last meer gehad, ook nu na vier weken niet. En ik heb het eerlijk gezegd niet erg rustig aangedaan, dat zit niet zo in mijn aard. Was dezelfde dag nog beneden aan het rommelen, diezelfde week op pad met de kinderwagen en de hond uitlaten in de sneeuw, boodschappen doen. Dat had ik met een keizersnede dan nog niet gekund...
Bij Levi had ik ook behoorlijke bekkeninstabiliteit. alles deed zeer, en zeker op mijn rug liggen. Maar moet zeggen dat ik tijdens de bevalling geen moment aan mijn bekken gedacht heb. Heb groot deel van de weeën op mijn zij opgevangen en ook op de baarkruk ging prima met mijn bekken. Op het moment dat je weeën behoorlijk doorzetten lijkt het wel of je lichaam/geest je andere pijnen uitschakelt.
Ik heb bij de zwangerschap van mijn dochter ook zware BI gehad. Wist op het laatst niet meer hoe ik het had. Ben bevallen in het ziekenhuis, en moest op een gegeven moment plat liggen ivm allerlei snoeren en sensoren. Dat voelden eerst niet zo fijn aan, maar toen de weeën heftiger begonnen te worden, merkten ik er niks meer van. Tijdens het persen mijn voeten bij de zusters in de zij neer gezet. Dat vond ik echt een zaligheid!! Als de perswee weg was, mocht ik ze weer neer zetten, maar man o man, dat deed me een zeer....... had ze veel liever bij hun in de zij staan. Nu 9,5 maand later voel ik me bekken nog wel, maar de ergste pijn is gelukkig weg!