Wanneer begonnen jullie aan een tweede kindje te denken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ivystoeter, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Hier begon het pas weer te kriebelen toen onze knul 3,5 was , daarna nog even gewacht ivm studie. Half jaar later gestopt met anticonceptie. Maar nog steeds bezig voor een tweede. (Inmiddels ruim 2 jaar)
    Ik was 19 toen ik zwanger raakte & net 20 toen ik beviel. Helaas had ik PE/Hellp. Vandaar dat de wens voor een tweede later kwam bij mij.
    Mn partner wilde overigens al een tweede toen onze knul pas 1 was.
    Inmiddels ben ik 26 & hij 31.

2. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Hier kriebelde het meteen terwijl we er eigenlijk 1 wilden.. Soms periodes dat ik er niet nog een wil, meestal als ik moe ben en baby jengelig ;)
    Nu ben ik met de pil gestopt omdat ik in mijn stopweek steeds migraine krijg met de hele dag om de 10min overgeven :( Geen idee wat ee nu gaan doen.. waarschijnlijk condooms, dan zal er gauw een kindje komen want mijn man haat die :D

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    We wilden eigenlijk al heel snel weer een tweede kindje.
    Met 4 maanden begon het echt te kriebelen en met 8 maanden na de geboorte van de oudste was ik weer zwanger.

Eigenlijk hebben we over de tweede niet heel erg nagedacht. Dat die er zou komen, mits het zou lukken uiteraard, was eigenlijk out of the question.
    Voor de derde hebben we wel echt afgewogen of we dat wel of niet wilden. Met name de praktische kanten.

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Onze eerste is geboren via de Mmm. Omdat de kans heel klein was dat ik spontaan zwanger zou worden hebben we besloten meteen geen anticonceptie meer te gebruik en we zouden we zien wat het ons zou brengen. Bijna 3 weken voor de eerste verjaardag van onze dochter testte ik helemaal onverwacht weer positief!

We hadden van te voren wel bedacht dat het leuk zou zijn als er ong 2,5 jaar tussen zou zitten. Als alles goed blijft gaan schelen de kids dalijk ongeveer 20 maanden.

5. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Al tijdens de zwangerschap van de eerste:)
    Toen onze zoon 11 weken was zijn we weer naar de huisarts gegaan. ( ICSI zwangerschappen)

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Geweldig Boris!

Onze tweeling is nu 9 weken oud en ik wil ook zsm verder met IVF. Ik heb weinig eicellen en kom vervroegd in de overgang, ieder jaar dat ik wacht holt de kwaliteit van mijn eierstokken achteruit. Ik geef nu borstvoeding en wil met 4 maanden afgebouwd zijn om wederom aan ivf te beginnen voor nummer 3.

7. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het eerste jaar moest ik zeker niet aan een 2e kindje denken. Verder wilde ik graag lang bv geven, het liefst de who norm van 2 jaar. En zwanger kan je bv flink achteruit lopen.
    We wisten wel al snel, er mag een tweede komen, maar we willen daarvoor niet de mmm in. Bij dochter duurde het ruim 2 jaar voor ik zwanger werd en daarom was ik ook iets ouder dan gewenst voor mij voor het eerste kindje.
    Toen ze ruim 1,5 was er voor gegaan en direct raak (officieel 2e ronde, maar ml was rond de vruchtbare dagen ronde 1 niet thuis).
    Er zal dus 2,5 jaar tussen zitten.

8. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Toen ons zoontje 1 jaar was kriebelde het al. Maar we moesten eerst verhuizen voordat dit mogelijk zou zijn. Toen ons zoontje 1 jaar en 4 maanden was gingen we verhuizen en was ik meteen zwanger, dit werd een mk en de maand erna meteen weer zwanger. Toen was hij dus 1,5. Er zit nu 2 jaar en 2 maanden tussen. Dit vind ik echt perfect.
    Voor een derde kriebelde het wel al een tijdje maar wou ik er nog even mee wachten, drie te snel achter elkaar wou ik niet. Daarnaast wou mijn man eigenlijk totaal geen derde. Tot mijn grote verbazing was hij ineens om en was het de bedoeling om er komende zomer voor te gaan, met de gedachte dat ons dochtertje dan bijna 4 zou zijn als de baby geboren zou worden(als weer zo een geluk zouden hebben).
    Maar dit wondertje dacht er anders over en nu zal er op een maand na 3 jaar tussen de jongste en de baby zitten. Dat vind ik nu ook wel erg leuk. Zei is nu al ontzettend zelfstandig en heel erg wijs voor haar leeftijd dus dat komt helemaal goed.

9. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier kriebelde het al heel snel, van mij mocht ik gelijk weer zwanger raken na de bevalling. Maar manlief wilde eerst dat ik mijn lijf wat rust gaf. ik heb 1 maand de pil geslikt en toen zijn we weer gestopt, in eerste instantie om de natuur haar gang te laten gaan maar we zijn nu zo'n 4 maanden met ovulatietesten bezig en we hopen dat het snel raak is :)

10. Jory

Jory Lid

19 jan 2015
    18
    0
    0
    Hoihoi,

Ik zit/zat met precies dezelfde vraag!
    Mijn zus en ik schelen zelf maar 14 maanden en zijn heel close. Ik heb zelf een dochtertje nu van 15 maanden en de druk die ik voelde van het perfecte plaatje had ik al direct. Ik wilde er perse niet te lang tussen laten zitten. Maar ik kwam er al gauw achter dat alles anders gaat dan je plant. Het leven is niet te plannen.
    Ik wil graag een tweede, dat weet ik, maar ik vind het soms best pittig met 1 kindje al. En het was bij ons geen roze wolk. Mijn wereld stond zo op z'n kop. Ben daar zo van geschrokken.
    Wij houden zielsveel van onze dochter en ze is wel een drukke tante. Vergt dus best wat energie.

Toevallig was ik na mijn ongi (ben aan de pil) een aantal dagen dat ik alweer een nieuwe maand had moeten slikken, te laat. Ik dacht vd week dat ik (per ongeluk) zwanger was. De paniek brak bij ons uit. Wilde dit eigenlijk nog niet. Maar een dag later wende ik aan het idee en nu baal ik zo erg dat het dus niet zo is.
    Nu gaan wij het dus wel proberen vanaf volgende maand.
    Onze dochter is dan 16 mnd.

Een vriendin van mij scheelt 6 jaar met haar zus maar dat zijn hartsvriendinnen.
    Een andere vriendin scheelt maar 1,5 jaar met haar zus en die kunnen elkaar niet zien of luchten.
    Conclusie voor mij persoonlijk is dus: het leven is niet te plannen, leeftijd zegt niet alles. Karakters meer.
    Doe het alleen als je het zelf graag wilt. Dan doe je het uit zuiverheid en pas dan zal het voor iedereen succesvol zijn.
    Zo denk ik erover.
    Jouw leven is niet te vergelijken met dat van een ander tenslotte.

Liefs en veel succes!!!

11. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik denk toch niet dat dit helemaal waar is.
    Wij hebben er ook lang over gedaan om onze dochter te krijgen. Maar het herstel na de zwangerschap duurde zo lang dat ik het lichamelijk echt nog niet aankon om een nieuwe zwangerschap te beginnen. Dus je hebt iig de keuze om er gelijk weer aan te beginnen. Blijkbaar kun je dat weer aan. En heb je toch wel een keuze. Ander zou je de 'luxe' ook wel hebben om te wachten. Je doet het immers gewoon wanneer je het weer aan kunt/wilt. Niet omdat je 'luxe' kunt wachten.

12. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Begonnen toen onze dochter 14 maanden was. Zit 2 jaar en 2 maand tussen dat ik ben uitgerekend.

Deel Deze Pagina