Ik ben ook erg ziek geweest. Het begon met 6 weken. Week 7 een week ziek gemeld daarna toch weer gaan werken, beroerd. Had ook medicijnen van de huisarts gekregen. WEek 10 ben ik halve dagen gaan werken en week 11 heb ik mij voledig ziek gemeld. Ik was de hele dag door misselijk ook veel moeten overgeven. eten en drinken ging erg moeilijk. Achteraf had ik mij veel eerder ziek moeten melden, je hebt vooral jezelf ermee als je niet eens normaal kunt functioneren. Maar sinds vorige week gaat het iets beter. ik hoef minder over te geven en sinds deze week ook iets minder misselijk. Maar merk wel dat ik niet te veel moet doen omdat het dan gelijk weer fout gaat. eten en drinken blijft helaas nog lastig. lust nog steeds erg weinig en heb nog vaak het gevoel dat de dingen niet goed vallen. Maar heb toch goede hoop dat ik mij uiteindelijk stukke beter ga voelen. Dit had ik voor een tijdje terug echt niet durven zeggen. meiden sterkte en luister vooral goed naar je eigen lichaam. uwv vergoed je werkgever dus hun kost het niks.
Bij mij duurde het tot een week of 25. In het eerste trimester verzekerde iedereen me dat het in week 12 van de ene op de andere week over zou zijn. Daarna werd dat week 14. En toen 16. En toen 20. Net toen ik niet meer geloofde dat het uberhaupt nog weg zou gaan, werd het beter. Ik ben voor 50% de ziektewet ingegaan. In principe kun je weer uit de ziektewet gaan, als het beter gaat. In mijn geval was dat niet handig, want ik werk in het onderwijs. Dan had degene die mijn klassen net had overgenomen zijn klassen weer voor een paar weken aan mij moeten overdragen en zodra ik met verlof ging had ik het dan weer terug moeten overdragen. Die constante wisseling van docenten is niet goed voor klassen (nog afgezien van het probleem dat er steeds een nieuw rooster gemaakt moet worden), dus we hebben het maar zo gelaten. 't Was evengoed zwaar. Ik vond het ook lastig om niet aan mijn baas te kunnen aangeven hoe ik verwachtte me over een paar weken te voelen. Maarja, dat gaat nu eenmaal niet! In een zwangerschap kan dat echt variƫren, dus er is geen zinnige voorspelling over te maken. Als je het niet trekt, zou ik zeker (deels?) de ziektewet in gaan, en als het dan weer beter gaat, kun je altijd weer aan het werk. Veel succes!
Herkenbaar verhaal. Hier duurde de ergste misselijkheid/vermoeidheid tot week 15. Daarna niet over, maar wel iets beter. Heb me niet ziek gemeld, maar mocht wel later starten omdat de ochtenden het zwaarst waren met spugen enzo. Nu lukt het me weer om op tijd te komen. Krijg wel weer andere klachten zoals bekkenpijn enzo, dus ik bekijk het gewoon per week. Gaat het niet meer, dan niet. Andere zwangerschappen heb ik het wel tot het einde vol gehouden (tot 6 weken voor de ud) dus ik hoop dat het me, met de nodige aanpassingen, deze keer ook weer lukt.