Wat te doen, borstvoeding wil niet echt meer lukken

Discussion in 'Borstvoeding' started by tess2013, May 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Mijn kleine is nu 6 weken en krijgt sinds het begin borstvoeding en 2x flesvoeding ivm mijn medicatie. Ik voed op verzoek.

De laatste weken begon ze steeds veel terug te geven, voornamelijk na de borstvoeding. Heb johannesbroodpitmeel gekocht en een kleine hoeveelheid door de flesvoeding en voor en na de borstvoeding op een lepeltje.

De fles (120 en soms 150 als ze nog honger heeft) drinkt ze rustiger en geeft ze helemaal niet meer terug.

De borstvoeding (1) drinkt ze nog steeds te gulzig (2 borsten) waardoor ze erg veel terug geeft of (2) drinkt ze heel onrustig en gulzig en maar 1 borst, geeft vervolgens weer wat terug. Bij zowel (1) als (2) komt ze steeds weer na 1,5 a 2,5 uur opnieuw. Na de flesvoeding zit er vaak 3 tot 4,5 uur tussen..

Ik begin het een zat te worden, het is heel intensief... sowieso wil ik volledig flesvoeding geven als ik weer werk. Ik zit nu heel erg te twijfelen wat te doen. Nu afbouwen of gaan kolven en dat ook in een flesje geven met johannesbroodpitmeel?

Iemand tips?

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Dat is redelijk normaal met borstvoeding. ...

Wat je kunt doen is eerste toeschieter even weg te laten lopen en daarna voeden.

3. pregnantje

pregnantje Bekend lid

Dec 17, 2012
    788
    656
    93
    Ik heb er geen verstand van, hoor. Maar je zou altijd kunnen proberen of het met kolven wel gaat, lijkt me. Dan weet je dat voor jezelf :)

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Volgens mij heeft ts al een keuze gemaakt en dat is stoppen met borstvoeding en eerder beginnen met flesvoeding dan verwacht.

Als je je er niet meer prettig bij voelt en geen zin meer hebt in de intensiviteit die er bij komt kijken dan zou ik als ik jou was ermee stoppen.

Als de vraag is of borstvoeding nog wel mogelijk is dan zeg ik ja en zijn er nog een aantal dingen te proberen om de borstvoeding makkelijker te laten verlopen.

teruggeven bij borstvoeding of flesvoeding is allebei niet erg. Zolang ze goed groeien, voldoende poep en plasluiers hebben is er niets aan de hand. Mijn dochter had verborgen reflux en heb steeds met een pipetje johannesbroodpitmeel voor en na een voeding gegeven en bij ons werkte dat goed.

Je zou ook voor een voeding even met de hand de druk eraf kunnen halen waardoor ze niet meteen de volle laag in haar mondje/buikje krijgt en wellicht rustiger gaat drinken.

Je zou ook een lactatiedeskundige kunnen laten mee kijken, misschien zijn er andere redenen waardoor ze onrustig drinkt.

kortom er zijn nog veel mogelijkheden waarvan stoppen er ook een is.. Dus doe waar je je zelf prettig bij voelt! Succes!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Teruggeven op zich is niet erg. Dat is een spuugprobleem, maar een wasprobleem. Zolang je kind er geen last van heeft zou ik ook geen johannesbroofpitmeel gebruiken. Een kind hebben is nou eenmaal erg intensief, of je nou zelf geeft of flest.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,804
    5,941
    113
    Female
    De vraag is ook,wanneer ga je weer aan het werk?
    Is dat over 4 weken dan kun je nu een afbouwplan gaan maken (aangezien je dan geen borstvoeding meer wil geven).
    Heb je nog 2 maanden te gaan is het ook weer een ander verhaal.

Kolven is ook een optie.Je zou bijv overdag kunnen kolven en alleen 's nachts live voeden (als je kindje dat snapt).

Je zit wel in de "lastige" periode, meestal komt er meer rust na een week of 8.

7. tess2013

Bedankt voor de reacties meiden!

Het is echt niet zo dat ik het gelijk op wil geven, maar was meer beetje opzoek naar tips, want zoals het nu gaat ga ik het geen 2 maanden volhouden..

Ik heb vaak best wel stuwing, dus de druk eraf halen voor ik ga voeden is iets dat ik wel ga proberen.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je al eens rondgesnuffeld op borstvoeding.com?
    Je probleem zou heel goed kunnen samenhangen met veel melk en harde tsr. Daarover kun je daar heel wat lezen, ook over hoe je het aanpakt.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Klinkt inderdaad wel als harde tsr, waardoor je kindje wel gulzig moet drinken en gemakkelijker meer spuugt...
    Hier is hij in het begin ook hard die tsr, want dan drinkt hij ook gulzig maar neemt dan zelf een pauze om 'op adem te komen' om vervolgens rustig verder te drinken.
    Hier ook regelmatig spugen bij het boeren. Hij laat altijd los als hij moet boeren, dan zet ik hem rechtop en boert hij een paar keer met vaak een mond(je) melk. Dit doet hij lachend dus lijkt me niet dat hij er last van heeft... geef dus ook zeker geen jhpm.
    Misschien kun je haar ook tussendoor wat vaker laten boeren?

Kijk inderdaad eens op borstvoeding.com of raadpleeg een lk (mogelijk wel die hier op het forum vragen stellen?)

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt meer aanbod dan vraag.
    Waarom kolf je nu niet?

11. tess2013

Excuus, was dit hele topic vergeten! De bv gaat eigenlijk weer heel goed. Ik hoef niet te kolven. Ze spuugt weer wat minder gelukkig. Misschien moest ik gewoon even mijn frustratie kwijt ofzo.

Heb zelfs besloten dat als het zo goed blijft gaan, ik toch ga kolven als ik weer aan het werk ga :)

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    He fijn!

13. 2jees

2jees Niet meer actief

14. m met borisboef