Met 11 mnd pas en miss zo'n 1 keer in de week 10 ml diksap aangelegd met zon 300 water. Denk dat ze het 1 x per 1,5 week drinkt. Normaal drinkt ze bv, thee, of water.
Vanaf 8 maanden geloof ik. Vanaf toen kreeg ze het heeeeel af en toe. Inmiddels krijgt ze het elke dag.
vanaf ca. 8 maanden. zoontje drinkt geen water/thee, maar wel water met 2 druppels diksap. krijgt ie nu elke middag. voor de middag blijf ik stug water of thee aanbieden.
Wij zijn gewoon nooit begonnen met het geven van diksap, we vinden dat gewoon niet nodig. Rond de 10/11 maanden zijn we begonnen met naast de borstvoeding/kunstvoeding water en thee te geven en zeg een maand of 2/3 later zijn we af en toe, zeg 2 of 3 keer per week (vers) vruchtensap gaan geven verund met water.
ze krijgt nu 3 flesjes, en ik vind wel dat ze voldoende vocht moet hebben. Ze moet ongeveer 1 liter vocht krijgen en zo komt ze daar wel op
wat ik daarmee wil zeggen is de richtlijnen zijn 800- 1000ml. dus perfect 1 liter hoeft echt niet.. dat 200ml diksap is niet nodig.. ze krijgt ook genoeg aan 800 ps. mijn dochter krijgt bv en zit lang niet eens aan de 800ml maar die droogt ook niet uit
Amber krijgt 3 flessen, is aan vocht 600cc. Daarnaast wel fruit en groente, maar kan zeker wat bij drinken. Kindervoeding met e-gezondheid.be - Mag ik de fles in de magnetron opwarmen? Volgens deze rekenmodule zou ze nog meer moeten. Ze moet het van mij ook niet, ze vindt het lekker! ik zie het probleem ook niet. Veel drinken is toch goed?! Het is ook niet heel zoet, het is super aangelengd
Nou veel drinken kan wel degelijk goed eten belemmeren omdat ze te vol zitten. En bij jonge kinderen is dixap een van de grote veroorzakers van peuterdiarree. Die kans verhoog je al met 100cc op een dag bij een kind van 1 jaar. Laat staan bij een uk van 6 maanden!
Mijn zoontje is 5 maanden en krijgt het nu ook. Een beetje hoor, zo'n 70 cc. Of is dat veel??? Heel waterig trouwens.
Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden en krijgt 1 of 2 flesjes rosevice per dag van 125 cc met 1 eetlepel rosevice. Het komt ook voor dat die een dag overslaat
Nou, het drinken staat zeker het eten niet in de weg!! Amber zit qua lengte en gewicht boven gemiddelde! Diarree ook zeker niet, zit nu juist aan de laxo, vanwege harde ontlasting! Eet 1,5 stuks fruit naast de fles, in ieder geval 10 happen groente en een broodkorst. Ook hier op het forum zegt Eveline dat ze ongeveer een liter vocht nodig hebben. 800 cc uit fles en ander drinken. De rest komt uit fruit en groente.