Wanneer begonnen jullie met dixap?

Discussie in 'Voeding' gestart door tanjax11, 28 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ik zie ook niets verkeerds aan het geven van diksap.
    je moet het niet overdrijven, maar een flesje kan naar mijn mening geen kwaad. Als je het maar niet te zoet maakt.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En in geen geval voor de 6 maanden.

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ik geef het nog niet, maar over een tijdje zal mn dochter het vast wel krijgen....

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn meisje krijgt vanaf een maand of 5 al diksap en dan zo'n half liter per dag.
    Ze was niet van de flesvoeding, at al snel voornamelijk vast voedsel. Omdat ze problemen met ontlasting kreeg had ze mer vocht nodig. Water en thee werd pertinent geweigerd dus toen diksap gaan geven en dat krijgt ze nu nog (inmiddels zo'n 750 ml tot 1 liter per dag) met 15 maanden

5. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Hier ook vanaf 5 maand. de thee en water wordt hier ook uit gespuugd en rosevice en diksap drinkt ze prima.
    Geen probleem ook volgens het cb niet

6. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    op wat voor tijden geven jullie diksap? Ook als je kindje bijv 'te vroeg' wakker is voor een fles?

7. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Nog nooit van deze rekenmodule gehoord. Dan zou mijn zoontje tussen de 1612 en 1740 cc per dag moeten hebben??!!! Nou dat krijgt ie dus echt never nooit binnen.
    Ik geef overigens geen diksap, maar alleen water en BV.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Ik heb het ook eens bekeken, maar vind het ook maar een rare formule. Volgens mij loopt een gemiddeld kind over als je ze zoveel laat drinken!

9. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Vind het idd ook een vreemde formule....

10. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Amber komt hier ook niet aan, is idd erg veel. Maar ik probeer wel rond de 800 cc vocht te komen op een dag!

11. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    kijk gewoon wat je kindje zelf nodig heeft en zelf aangeeft. niet te veel volgens regeltjes leven enzo hoor. niet onzeker worden van commetaar van anderen. een kindje kan echt heel wat hebben en beter wat te veel vocht dan te weinig vocht.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zou ik niet te snel zeggen. Ik ken genoeg kinderen die te weinig groeiden doordat ze te veel dronken en te weinig aten.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ligt eraan ;)! Als je het zelf geeft wel, anders niet :D!

Hier kregen ze in het begin gewoon wat water/thee/verdund vruchtensap in de middag met evt een koekje erbij. Te vroeg wakker voor een voeding hebben we nog nooit meegemaakt, wakker en trek/honger is gewoon een voeding krijgen ga niet kijken na de tijd die ertussen zit hoor.

14. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ja dat is het voordeel van bv :D maar met fv ga ik niet na 2 uur alweer een fles geven. Mijn dochter is nu eenmaal gewend: wakker worden is eten!!! Dat wordt nu wel lastig.....

maar verdund vruchtensap is toch ook diksap of iets soortgelijks.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Verdund vruchtensap is vers. Verdunde diksap komt uit een fabriek. Dat is voor mij een erg groot verschil!

En hier ook altijd met de kunstvoeding gewoon op verzoek gevoed hoor en nooit naar tijden gekeken dus niet bij voorbaad een voordeel van alleen borstvoeding, dat kan met kunstvoeding ook ;)!

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Vanaf ca. 1 jaar. Maar ze lust niet alle smaken, en ze heeft liever echte sap.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Diksap is gewoon ingedikt fruit. Ik zou zeggen: geef lekker fruit EN water!
    Maar nu nog niet; een baby van 4 maanden heeft helemaal geen diksap nodig en heeft veel meer aan melkvoedingen.

Tot de leeftijd van 9/10 maanden heeft een baby nog ong. 900cc vocht nodig. Ook dan is nog steeds het beste om melkvoeding te geven, al naar gelang de bijvoeding.

Als je net gaat beginnen met bijvoeden heeft je baby echt geen ander vocht dan melk nodig! Wil je ander vocht geven dan melk, zou ik eerder kiezen voor water/slappe kruidenthee.

18. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Niet als ze bijv op 4 flessen zit. Dan kan ik dus niet na 2 uur weer een fles geven, want dat zit ze ruim boven de liter op een dag, of ze heeft haar laatste fles al om 17 uur smiddags.
    Gelukkig komt het maar 1 keer in de zoveel tijd voor dat ze eerderkomt voor een fles.

Oh je bedoelt versgeperst vruchtensap? Ja dat begreep ik niet uit je verhaal..... Als ik vruchtensap lees denk ik aan net zoiets als diksap.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bij dorst mag je gerust een slokje water geven en bij honger een rijstwafel om op te knabbelen; dat zet geen zoden aan de dijk!

Deel Deze Pagina