met welke leeftijd zelfstandig uit normale beker zonder oren drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door hanna76, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Hoe oud was jullie kindje toen die zelfstandig uit een normale beker (of oefenbeker) zonder oren kon drinken? En dan bedoel ik dus ook zelf de beker vasthouden.

Ons zoontje is nu 11 maanden. Hij drinkt nog altijd uit een antilekbeker. We oefenen verder elke middag met water drinken uit een oefenbeker van Difrax, maar het schiet niet echt op. Meneer gaat bellen blazen of hij doet z'n mond niet dicht zodat al het water er weer uit loopt. En verder slaat hij altijd wild naar de beker zodat ik em maar vasthoud, want anders kiepert hij het bekertje water zo om. ;)

Groetjes,
    Hanna

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin was toen anderhalf.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Uuhh Nathan rond het jaar dacht ik.
    Die heeft nog nooit echt uit een tuitbeker of i.d. gedronken.
    Af en toe wel een geknoei hoor :p

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje Luca is ook 11 maanden en bij hem gaat ook niet goed hoor.

Hij hapt juist de hele tijd in de oefenbeker en maakt geen drink beweging. Soms wel maar dan is het ook een geknoei, er loopt heel veel lang zijn mond.

Komt vanzelf denk ik maar.

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Rond 11 maanden kon Luca er ook weinig van, maar sinds kort (een week) Heb ik van die ikea plastik bekers en die kan hij zelf omklemmen met zijn handjes en kan hij er zelf uit drinken. Maar het is veel knoeien. Tot die tijd altijd geoefend met slokjes geven uit een beker. Hij knoeide ook met het geven van slokjes erg veel. NU begint hij minder te knoeien en netter te drinken.
    Dus gewoon doorgaan met oefenen en dan leert hij het vanzelf.

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier zijn we ook veel aan het oefenen. Na het eten krijgt ze regelmatig een beker yoghurt of vla en dan mag ze zelf drinken. En verder geef ik haar regelmatig een slokje water uit een bekertje. Ze snapt het principe inmiddels wel, en als mama het geeft dan knoeit ze vrijwel niet. Maar zelfstandig drinken, dat wordt nog een enorme knoeiboel!
    Ik weet niet of je alleen water geeft, maar ik heb vaker gehoord dat het met iets waar me smaak aan zit (thee ofzo) beter gaat. Dan hebben ze sneller in de gaten dat er iets in de mond zit.
    En verder is het een kwestie van oefenen!

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier hebben we het ook al wel met yoghurt geprobeerd, maar dat 'stroomt' zo langzaam. Voordat de yoghurt bij m'n zoontjes mond gekomen is heeft ie z'n hoofd al weggedraaid.

We oefenen hier idd. eigenlijk alleen met water. Misschien is thee ofzo wel beter... maar ja, theevlekken....

8. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Wat ook helpt is met een leeg bekertje, of in ons geval met mama's lege koffie kopje oefenen. Eerst roeren en dan slokje nemen! Dat vindt hij prachtig, nadoen van mama! Miss nog een idee? Dan leren ze namelijk het kopje vasthouden en te kantelen, zonder morsen.

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Idd. een leuk idee! Ga ik zeker onthouden. Maar ik denk dat ons zoontje hier nog iets te jong voor is. Ik weet namelijk bijna zeker dat hij het lege koffiekopje gewoon laat vallen! ;) Maar goed, ik kan het eens proberen, blijf ik er goed bij zitten. Vind het iig. een leuk idee!

10. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 16 mnd en sinds 2 weken heb ik de gewone beker eens neergezet. Dat gaat hartstikke goed, af en toe wordt er wel geknoeid, maar ja dat hoort bij kinderen vind ik. Op leeftijd van 9 maanden eens een oefenbekertje van Difrax gekocht en geprobeerd, toen geen succes. De antilekbeker bleek beter te gaan en al snel zonder antilek maar gewoon tuitbeker en nu dus gewone beker.

Mijn zoontje wil het graag allemaal zelf doen, dus het zit er niet in dat ik de beker vasthoud om knoeien te voorkomen, want dan wordt hij heel nijdig. Ik wil daarentegen niet dat hij gaat lopen met zijn beker, want ja dat rechthouden is toch lastig. Toch doet hij dit wel, hij neemt nl. een paar slokken en komt dan de beker netjes bij mij brengen. Wel lief, maar in plaats dat hij het gewoon weer terug op tafel zet.... kwibus!!!

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Sinds vorige week gaat het best wel goed, als ze niet meerdere dingen tegelijk aan het doen is...

Deel Deze Pagina