Onbewust zit er 10,5 jaar tussen de geboorte van mijn dochter en mijn aankomende baby. Ik heb er bewust voor gekozen, ook omdat ik weg ben bij de vader van mijn dochter en ik ook nog even wilde genieten van het "jong" zijn. Ik was 21 toen ik moeder werd en even alles gedaan wat ik wilde doen. 7 jaar geleden kwam ik mijn huidige partner tegen en we wilde allebei graag een kind, alleen als we er allebei aan toe waren. We hebben alles gedaan wat we wilde, een situatie gemaakt waar een kind van harte welkom was. Nu is het echt de kroon op onze relatie. Binnen nu en een maand word ik weer moeder en dan is het verschil tussen mijn dochter en de baby 10,5 jaar. en ze vindt het geweldig. Zit nu al te fantaseren over luiers verschonen, voeren etc...... Wat ik nu ook wel lekker vond is dat ik kon gaan liggen als ik moe was, mijn dochter kan zich prima zelf vermaken en begreep precies waarom ik dan even ging liggen.
Op Kynan zijn eerste verjaardag heb ik positief getest! (Ik was na 1 maand zwanger, dus begonnen toen hij 10 of 11 mnd oud was)
Jesper was 9 mnd oud, toen ik zwanger raakte van Sven. Er zit nu precies anderhalf jaar tussen. tis wel druk maar hartstikke leuk! Wij hebben er geen spijt van. groetjes patricia
bij ons kriebeld het al even. we hebben besloten dat als alyssa een jaar is we er weer voor gaan. ik ben nu nog aan het ontzwangeren en aan het bijtanken. ik vind een jaartje of 2 ertussen een goed leeftijsverschil. mn buurmeisje was 2 1/2 toen ze haar broertje kreeg en mn buurvrouw vind het wel heel zwaar. ik denk dat het ook een beetje aan jezelf en je kindje ligt. liefs doris
Wij hebben ervoor gekozen om de 2e snel op de eerste te krijgen, dat het zo snel zou zijn was een verrassing. Lynn is straks 1 jaar en 3 maanden. Ik zie er erg naar uit, juist niet tegen op. Laat maar komen dat kleine manneke! groetjes, Mayke
Een week of 3 na haar 1e verjaardag hebben we besloten voor een tweede te gaan. Gewoon puur op gevoel, het eerste jaar met haar heb ik er heel weinig behoefte aan gehad, eerst genieten van mijn kindje en een lijf dat weer normaal functioneert en er uit ziet. Ondertussen ben ik zwanger van de tweede, ben er helemaal blij mee! Tussen mijn zussen zit ook 2 a 2,5 jaar verschil en dat werkt prima.
Bij mijn kids zit er 5,5 jaar tussen. Ik vond mijn 1e zwangerschap zwaar en mijn bevalling bijna traumatisch en bovendien slaapt ze pas sinds ze 4 jaar is door. Eerder moest ik er niet aan denken. Hoe anders was het nu! Deze zwangerschap ging goed en mijn bevalling was eigenlijk een makkie! Ik vind het toch wel een voordeel dat er zo veel jaren tussen zit. Mijn dochter zit op school en kan ik op mijn gemakje met mijn zoontje tutten. Of even lekker terug naar bed.
Waarschijnlijk gaan we er in maart weer voor, maar ik begin soms te twijfelen. Misschien is het toch makkelijker als Isabella iets ouder is. lastig
3 weken nadat Lynn 1 jaar was geworden, heb ik mijn spiraal eruit laten halen. 2,5 maand later testte ik positief. Ze schelen net geen 2 jaar. Het is poepiedruk , maar ook erg leuk.
Onze dochter is 8 maanden oud , en zijn sinds vorige maand hebben we besloten om voor een 2de te gaan!
Wij willen ook graag een tweede en we zijn nu alweer 3 maanden bezig met klussen. De vorige keer duurde het ook heel lang van daar dat we weer vroeg zijn begonnen met frisse moed!
Graag zou ik een klein leeftijdsverschil tussen de kindjes willen. Zelf scheel ik met mijn broer 13 maanden. Wij hebben in onze kinderjaren erg veel met elkaar opgetrokken, in de pubertijd minder, maar dat is logisch. Ons mam vond het tropenjaren, maar als voordelen gaf ze aan: de eerste slaapt 's middags nog, zodat je zelf ook nog ff kunt gaan liggen, je bent snel uit de luiers en als ze eenmaal naar de peuterspeelzaal gaan of naar school heb je ook weer tijd voor jezelf. Ik ben het er helemaal mee eens!
Dat gevoel herken ik maar al te goed ... Hier voorlopg ook nog geen 2e hoor....Moet er niet aan denken...Dat duurt zeker nog wel 2 jaar
We wilden voor een tweede gaan toen Yuri bijna een jaar was en dat was gelijk raak. Hadden we niet op gerekend, maar even goed prima, natuurlijk! Ik vind het ideaal.. ja, het is wel druk, maar ik merk dat Quinten gewoon makkelijk meedraait in het ritme. Onze reden was dat ze met een klein leeftijdverschil meer aan elkaar zouden hebben (al is dat natuurlijk altijd koffiedik kijken), maar vooral ook om met een jaar of wat echt uit de luiers en de middagdutjes te zijn.
Toen onze eerste ongeveer anderhalf was, zijn we weer 'begonnen' voor de tweede. Lukte al na twee maand. Op de derde moesten we iets langer wachten.
Als Nikki zo'n 6 maanden oud is zouden we al wel voor een tweede willen gaan. Maar ik moet eerst maar eens ongesteld worden, en ben bang dat dat nog wel even gaat duren.... (geef borstvoeding..)
Ik denk dat het voor iedereen verschillend is wanneer je gaat proberen om weer zwanger te raken. Voor de 1 is het al snel het goede moment, de ander wacht liever nog wat langer. Luister naar je gevoel en verstand! Wij hadden graag rond het 1e jaar van ons zoontje willen beginnen maar wachten nog maar wat langer door de gezondheidsproblemen van mijn partner en zoontje.