wanneer begonnen jullie met fruit en groente hapje?

Discussie in 'Voeding' gestart door trotsemama27, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    @cindy24: het was niet mijn bedoeling om een discussie op te starten, ik was gewoon benieuwd naar de uitleg! Wie weet heeft Bolbuikje dit wel van een k.a. ofzo gehoord? Hoe dan ook, ik weet altijd graag hoe dingen zitten, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid!

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Leuk om te lezen. Ik weet het nog niet wanneer we gaan beginnen ;) Het lijkt me echt een geweldige volgende stap dus als het aan mij ligt morgen al, maar ik vind niet dat dat de reden mag zijn om te starten. Dus in principe als ik merk dat ie niet meer genoeg heeft aan de flesvoeding (ik verwacht wel dat dat eerder zal zijn dan de 6 maanden aangezien ie nogal hongerig is en snel groeit).

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ga pas met 6 maanden beginnen, tenzij mijn bv ineens terug gaat lopen (dat verwacht ik niet hoor). Dan ga ik fruit proberen.

4. Alita

Alita Niet meer actief

snap ik!!! ;)

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier met 3 maanden begonnen!

6. LovelyDK

En de grootste onzin allertijde is wel dat ze voor de 6 maanden uit groente en fruit geen voedingstoffen halen.. nee daar beginnen ze pas mee op de dag dat ze 6mnd worden :( natuurlijk niet!! Je geeft ze extra voedsel, met extra voedingsstoffen.. elk persoon neemt deze op zodra je ze eet, ook een baby.. al zou hij maar 1 dag oud zijn!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry was dit topic alweer compleet vergeten, ben te druk met belangrijkere dingen ;)!

Tja hoe kom ik erbij he! Wat een onzin toch! Haha! Hoe verzin ik het!
    Net zoeits als dat kunstvoeding net zo goed is als borstvoeding :)!
    Nouja ik vind het prima hoor! Lekker doen en geloven wat ieder wil!
    Dat doe ik ook namelijk! En ik geloof mijn mdl-arts!

Maar oke, even proberen een wat minder hormoonbomachtige reactie te maken.
    Een kindje dat groeid in de baarmoeder, heeft daar ongeveer 40 weken nodig om zo groot te groeien dat het volledig klaar is om op de wereld te komen. (Het is niet zo dat het ene kindje al bij 20 weken klaar is om geboren te worden en de ander pas met 50 weken, nee allemaal rond die 40 weken zijn ze er klaar voor, zijn ze eraan toe om geboren te worden.) Daarna gaat het groeien nog door, het uitrijpen van de darmen dus. Pas als die darmen verder uitgerijpt zijn (helemaal uitgerijpt pas rond de 12 maanden) wat rond de 6 maanden is (en dus net als bij dat klaar zijn voor de geboorte niet bij de ene al met 3 maanden en bij de ander pas met 9 maanden) kunnen de darmen goed ander voedsel verteren als melkvoeding. Verteren = opnemen van voeding stoffen en weg laten gaan van afvalstoffen. De dichtheid/doorlatendheid van de darmen is pas rond de 6 maanden goed genoeg om dus andere dingen als melkvoeding in zich op te nemen. Zo geloof dat ik wel klaar ben hier! Verder evt per pb, want dit voegt totaal niks toe aan dit topic!

Toedels!

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

9. LovelyDK

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hebben jullie er niks op te zeggen of wat bedoelen jullie?

11. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Bolbuikje: je hebt een PB ;)

Back on topic: ik ben met bijna 4 maanden begonnen met groente, en toen dat goed ging ook met fruit. Nooit problemen of krampen of wat dan ook gehad hier en meneer lust werkelijk alles wat ik voor hem kook!

12. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    @bolbuikje: Lucht dat lekker op? ;)

Ik zal verder niet meer op het onderwerp zelf ingaan, want ik heb niet zo'n zin in discussie.

Ik heb in ieder geval erg veel zin om straks verse babyhapjes te gaan maken. Lijkt me hartstikke leuk :D

13. LovelyDK

oh my gosh zeg... dit topic kan wederom een slotje op geloof ik ;)

14. 2009mama

2009mama Niet meer actief

wij hebben toen de verpleegkundige arts van het cb bij ons kwam (soort van intake) te horen gekregen dat je gewoon met 4 maand kunt proberen, en dat het wel zo is dat de 1 er met 4 maand wel aan toe is en de ander echt pas met 5 of 6 maand,
    maar dat als er veel allergieen in de fam zitten dat je beter wel kunt wachten tot de 6 maand,

wat wel of niet goed is weet ik ook niet, maar dit is wat ze zei tegen ons,
    de potjes zijn er niet voor niks al vanaf 4 maand, als het echt niet goed was zouden ze er ook geen 4+maand opzetten,

het is vanaf 4+maand dus ik kan wel zeggen we gaan beginnen met 6 maand, maar als hij 4,5 maand is kan ik altijd nog zeggen ik begin er toch nu mee, dus ik zie wel ;)

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Bolbuikje; lieverd niemand zegt toch dat het onzin is? ;)

Wij zijn met 4 maanden met groenten begonnen en 5 maanden met fruit.

16. LovelyDK

Jawel ik zei dat t onzin was, vandaar ws. de reactie

17. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    3 maanden. ze kreeg toen ongeveer een half potje op. bij 4 maanden kreeg ze het hele potje op en vanaf 5 maanden at ze 2 potjes per keer. ze smulde wat af. en de 6+ potjes doen het ook errug goed! pruimen vallen hier erg in de smaak haha.

Eigenlijk mee begonnen omdat ze veel honger had, nu nog steeds erg veel honger. ze is met alles heel snel en wil heel veel. CB adviseerde ons alvast te beginnen met groente of fruit. ik vond fruit wat makkelijker dat is lekkerder (zoet) maar als resultaat dat ze nu geen groente potje eet... alleen vers van mamma's bord af is het lekker ;)

gewoon doen wat jou goed lijkt en de regeltjes aan je laars lappen voor zover het veilig is. Ik keek gewoon naar mijn kindje, weet wel dat er heel veel discussies komen van dit onderwerp aangezien iedereen een andere mening heeft.

succes!

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Sorry, had ik niet goed gelezen. :oops:

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Goed ik kan dus niet lezen. Dus ik wilde mn bericht weer verwijderen maar om met iets beters te komen dan de drie puntjes:

Ik heb dit weekend begonnen met het invriezen van gepureerde groenten :D Kon het niet laten ;) Maar we gaan sowieso eerst nog de pap uitproberen om te kijken hoe dat valt voordat ik de groenten bij hem uitprobeer. Maar het ligt in de vriezer op hem te wachten ;)

20. LovelyDK

Haha maakt niet uit lucia ;)

Merle, niks mis mee toch :D Tobe is ook een erg hongerig mannetje, waarschijnlijk zal hij ervan smullen :D

Deel Deze Pagina