Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en krijgt sinds gisteren een heel potje groente. Daardoor heb ik zijn fles van 16.00 u. laten vervallen. Hij krijgt nu nu nog maar 3 flessen. Hij was ook al heel vlot met 4 flessen want dat kreeg hij al bij 2 maanden. Op het CB krijg ik verschillende dingen te horen. Zijn er hier moeders die met 5 maanden het volgende gaven: half 9 / papfles van 165 ml. voeding half 1 / fles 200 ml. voeding met 4 schepjes Nutriton (drinkt hij niet helemaal op!) half 4 / fruithapje 5 uur/half 6 / potje groente 9 uur/half 8 / fles 200 ml. voeding met 4 schepjes Nutriton Hij kan niet zonder de Nutriton omdat hij het vaak erg zuur heeft (paar uur na de fles). Hij is erg tevreden en huilt bijna niet! Ik weet nu niet of dit zo goed is (ik word er eerlijk gezegd erg onzeker van!!!). Bedankt voor jullie hulp! Gr. Dora
Ik vind het ook moeilijk. Fae ging met 5,5 maand al eens naar 3 flessen, maar dat was een uitzondering, zo bleek. Met 6,5 ging ze echt 'over' . Ze zeggen vaak, dat opvolgmelk, meer verzadigd, waardoor ze minder nodig hebben. Als dat bij jou kindje ook zo opgaat, gaat het net te hard zou je denken. Hoeveel groente krijgt hij ? 125 of 200 ? Als hij het zou lusten, zou je misschien nog 100 cc melk na het eten kunnen geven. Ter zijner tijd (vanaf 6 maanden) zou je dit weer kunnen vervangen door 100 gram yoghurt ofzo. Maar ik weet niet of hij dat pakt? Hier ook geen hele grote eter , maar als ze het goed doen is het zo moeilijk he, het lijkt wat weinig... Mogelijk kun je de nutriton trouwens afbouwen als je eenmaal op opvolgmelk zit. Hier hadden we het ineens niet meer nodig, echt gek, maar bij ons was het vooral tegen het spugen hoor. Je schrijft trouwens bij de eerste fles: 165 ml voeding: is dat een speciaal papje of? Ik zou namelijk als hij weinig eet, liever voeding geven (nutrilon of wat je gebruikt) dan vulling (pap) .
Bedankt voor je berichtje. Hij krijgt nu van die kleine potjes (weet niet uit mijn hoofd hoeveel daarin zit en ik ben nu niet thuis waar ik het na kan kijken). Extra 100 ml. geven en die vervangen door yoghurt (na verloop van tijd) is idd een goed idee. Dat ga ik proberen. De pap maak ik van voeding. Ik doe dus 150 water + 5 schepjes Nutrilon 1 en daarbij Rijstebloem om er pap van te maken. Gaf jij je kindje ook nog extra vocht (thee/water)?
Wij hebben tot 6 maanden 4 flessen gehad maar ik had 'm er al eerder uit kunnen halen. Als je kindje goed groeit, geen punt lijkt me.
Toen wij naar 3 flessen gingen wel, maar het duurde erg lang voor ze daadwerkelijk wat dronk. Vanaf 8 maanden pas ofzo. Ze accepteerde geen ander drinken dan melk uit haar flessen, dus zijn we met een tuitbeker (met zachte tuit) gaan oefenen met verdunde melk en zo naar water en later diksap. Nu drinkt ze nog niet zoveel hoor, maar je merkt wel dat ze het kan en als ze dorst heeft (bij warm weer of als we lang buiten zijn geweest) dan drinkt ze wel goed tussendoor.