Hoi mn oudste ging al volledig op kv tijdens de bijvoeding.. dus nu weet ik het allemaal niet meer zo goed.. Mn jongste krijgt volledige bv, eet fruit en groente en brood in de middag... Hoe werk je nu verder eigenlijk? wanneer ga je ander vocht aanbieden? welke momenten? Vaak gaat het zo; bv, slaap, fruit, bv, slaap, brood, bv slaap, groente bv vaak nog kort slaapje, en dan bv en nachtslaap geeft je kind zelf aan wanneer het langer zonder melk kan, ik doe het gewoon nu vaak uit mezelf voordat ie gaat slapen en hij drinkt altijd .. Blijft bv nou altijd het "toetje" na het avondeten? Wanneer begin je nou met tussendortjes in de zin van, rijstewafeltje, cracotte oid en op welke momenten doe je dat dan, zonder dat het je bv af laat nemen?
Als je lang wil blijven voeden is het vaak bij elke maaltijd BV en hoef je zeker tot een jaar geen drinken te geven. Maar net wat je zelf wilt, wil jij een bekertje water overdag geven, prima! Als je op verzoek blijft voeden kan je productie dat vast wel aan! Wat eet hij trouwens al veel zeg!
Volgens het introductieschema op bv.com "hoef" je pas rond 9 maanden te beginnen met het aanbieden van ander vocht. Ik geef mijn zoontje 's ochtends na zijn fruit wel al wat slokjes water om zo te oefenen met drinken uit een bekertje. Een tussendoortje krijgt mijn zoontje na zijn middagslaapje, maar dan wel eerst bv en daarna pas het tussendoortje in de vorm van een broodkorst oid. Ik (zoonlief trouwens ook, haha) vind die middagvoeding belangrijker dan het tussendoortje. Hij zal het vanzelf wel aangeven als hij er geen behoefte meer aan heeft. Hier gaat het zo: nachtvoeding-slaap-ochtendvoeding en brood-slaap-fruit en water- bv en brood-slaap-bv en tussendoortje-avondeten-bv-slaap. Soms nog wat extra slokjes bv voor zijn ochtend- en middagslaapje.
Hier als ontbijt bv, rond uur of 9 fruit, rond 12 uur bv en daarna een broodkorstje. Rond vier uur bv en soms een rijstewafeltje. Dan rond 18 uur wat groente en daarna nog bv en dan slaapt hij tot de volgende ochtend.
thanks allemaal! wat ik me afvraag, hoe gaat dat wanneer er een melk voeding afvalt dan? ik bedoel wanneer is er gee middag melk meer zegmaar, of blijft dat als je bv geeft? ik wil tot 1 jaar bv geven, althans tegen die tijd wil ik geen bv smiddags meer geven, gewoon ochtend en avond...dat mag wat mij betreft langer doorgaan... Ik was dus smiddags ook begonnen met broodkorst maar inmiddels eet hij al 1 hele op...dus dan geef ik eerst dat brood na het wakker worden en dan pas voor het volgende slaapje weer bv Want soms heeft ie bijv om 11u bv gehad wordt 13 wakker dan ga ik niet weer bv geven...maar bijv pas rnd 14/1430 en dan gaat ie weer slapen 1430/15 Maar wil idd wel al leren drinken van water en thee, dus zoalng dit enkel slokjes blijven is het niet erg? of kan ej gewoon ( op den duur) bij zn boterham een beker water of thee geven?
Ik ben rond 9/10 maanden gaan sturen dat de 'halverwege de ochtendvoeding' eraf ging, dat scheelde mij een keer kolven onder werktijd. Als je rond 1 jaar op ochtend- en avondbv wilt zitten, zou ik rond 9 maanden het wat gaan sturen om op een natuurlijke manier af te bouwen. Je productie is vaak rond 9 maanden vrij stabiel. Je kunt dan de bv na het fruit laten vervallen en ander drinken aanbieden. 's Avonds na de groente kun je yoghurt aanbieden. Ik zou beide niet tegelijk doen dus kijk wat je voorkeur heeft. Met 1 jaar kun je 's middags de bv vervangen door een bekertje koemelk of wat anders en dan hou je nog de ochtend- en avondvoeding over. Ik gaf vanaf 6 maanden bij het fruit een paar slokjes water om haar uit een bekertje te leren drinken. Gewoon voor het oefenen. Vanaf 8 maanden water/thee standaard bij de tussendoortjes. Maar ze dronk hier ook nog een keer of 8 en stipt om de 3 uur. Fruit gaf ik meestal s middags omdat dat beter uit kwam qua slapen. Tussendoortje zoals rijstwafeltje als ze wakker was en wij ook een koekje namen of als we ergens anders waren. Of na de borstvoeding als ze daarna niet gelijk ging slapen. Hier vond ze de borst ook belangrijker dan de bijvoeding.
Ik ben vanmiddag op zoek gegaan naar mijn dagboek, want weet het niet meer precies! Vanaf 6,5 maand begonnen. Dat ging dan ongeveer zo: Vroeg wakker Bv Meteen weer naar bed Bv Fruit Bv Slapen Bv Brood Bv Slapen Bv Bv Avondeten Bv Slapen Nachtvoedingen Ik weet dus niet meer na hoeveel maanden ik niet meer voedde vlak voor de hapjes. Rond 9 maanden? Hij kreeg toen ook aangelengd troebel appelsap bij de lunch. Rijstwafels was rond een jaar. Ik denk dat je gewoon goed moet kijken naar je zoontje. Vanaf 9 maanden is je productie ook gestabiliseerd en heb je minder kans op terugloop als je een of twee voedingen overdag weg laat. Omdat jij laatst nog last had van een productiedip, zou ik nu nog geen voedingen gaan weglaten hoor! Tot 18 maanden at hij heel goed: 2x fruit, hele borden pasta, 2 dikke volkorenboterhammen. Ik voedde toen minimaal 3x overdag. Toen hij daarna minder ging eten, ging hij ook weer meer drinken.
oke bedankt dames! daar kan ik wel wat mee, ben idd niet van plan voedingen te schrappen nu hoor! maar zat ineens te denken, van heey hoe gaat dat eigenlijk met bv, merk nu wel hoe meer hij eet, dat hij nu ipv 3 uur 4 uur tussen de bv kan ...en dan is het omdat ik het niet aanbied... Wanneer deden jullie boter op het brood, hij eet al heel graag en goed korsten en ook binnenkant van de boterham...