Wanneer begonnen jullie met pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door ikkie97, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Weet iemand ook of de pap meetelt voor het max aan flesvoeding per dag? Omdat er ook melk in de pap zit (bambix)
    Of mogen ze daarnaast nog gewoon 24 schepjes hebben als ze daar behoefte aan hebben?

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    volgens mij telt het wel mee omdat het een flesvoeding vervangt.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij zijn met een maand of 7 toen begonnen met een boterham, ik vond pap echt onzin. Helaas was kauwen erg lastig voor onze dame, door de oorklachten die ze had, dus uiteindelijk toch met pap gestart, maar dan wel gewoon uit een bordje, met een lepeltje.
    Met Caitlyn zal ik weer gewoon starten met een boterham, als ze die gaat eten, vind ik pap dus echt je reinste onzin... ;)

4. raspberry

Aangezien je het aanmaakt met KV, telt dat dus gewoon mee voor de max aan voeding die ze mogen hebben. Het vervangt ook een flesvoeding in principe he?

5. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Moet eerlijk zeggen dat mijn dochter geen pap lust.
    Maar wat is eigenlijk het voordeel van pap? Waarom zou je het willen geven?
    Ik gaf gewoon brood na zes maanden.

6. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hier trouwens bijvoeding na zes maanden.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heb rijstebloem door de fles geprobeerd en een bordje pap, beiden was geen succes...gewoon brood en melk dus. Tis ook niet iets wat "moet", pap.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Tja, het is niet voor niets dat hele generaties zijn opgegroeid met pap...
    Vloeibaar en warm eten verteerd over het algemeen beter dan vast, koud voedsel.

Maar daarom is het bij mij geen moeten hoor. Als ze het niet wil eten dan houden we er weer mee op!
    Maar mijn vriend ontbijt steevast elke morgen met brinta..

9. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Beide kinderen vonden in de ochtend een fles met pap heerlijk (en ik ook :))

180 cc - 6 schepjes opvolgmelk - 3 schepjes granenpap
    180 cc borstvoeding en 4 schepjes granenpap

Vond dat borstvoeding altijd iets moeizamer mengde.

Prima ontbijt en kindjes kunnen het lekker vlot en zonder veel geknoei eten. Als ik vrij ben dan krijgt hij het ook weleens uit een bordje, maar als we 's ochtends vroeg al weg moeten is het ideaal.

Het is een complete voeding, dus 1 fles eraf halen bij je dagtelling

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook niet. Net begonnen met groente en fruit.

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier begonnen met een bordje pap van nestle, die 7 granden ofzo.. Enige nadeel is dat hij dunner lijkt te worden hoe meer er uit het bordje gaat.. Dus laatste beetje gaat uit de fles..

12. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Hier noodgedwongen met pap begonnen sinds een weekje. Meneer wil absoluut niet meer uit zijn flessen drinken en hij krijgt normaal nog 3 flessen. Nu 's ochtends dan een bord pap(bambix) met zn kv. Lepelt iets makkelijker weg dan alleen melk.

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Nou de eerste pap zit erin!
    Bambix ontbijtpap met appelsmaak. Ze vond het erg lekker!
    Had een halve portie klaargemaakt en die heeft ze voor 2/3 opgegeten, denk dat het nog wel wat zwaar viel ;)
    Daarna nog een halve fles erachteraan en mevrouw ligt nu heerlijk te slapen.

14. raspberry

Waarom bied je er eentje aan met een smaakje? Zou je niet liever gewone naturel-pap aanbieden? Dan verwen je haar ook niet met teveel zoetigheid... :)

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ik geef de pap hier in een bordje omdat ze het uit de fles niet wilt drinken.
    Ik wissel 2 soorten af, nl. die van Bambix 6 maanden Fijne Granen en die van Nestlé pyjamapap onbijt Lepeltjespap met opvolgmelk. Ze vindt ze beide lekker maar eet niet het hele bordje leeg. Ze krijgt dan nog een halve fles opvolgmelk en dat is genoeg.

@Nanni1996, het valt mij ook op dat de pap dunner wordt naarmate het afkoelt. En ik vind het best snel afkoelen terwijl ik water gebruik dat net van de kook af is.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En uit een beker laten drinken? Daar kan je nu prima mee beginnen. Kan ook prima met pap, juist heel makkelijk met oefenen. Lisa heeft van 2,5 maand tot 8,5 maand volledig sondevoeding gehad en dronk dus vanaf 8,5 maand alles uit een beker. Was ik erg blij mee, want Lisa is geen papkind, dat werd het dus niet. Lisa vindt pap sinds kort wel lekker, Eva gruwelt er nog steeds van.

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    @ snoopy dat hebben we ook al geprobeerd. plus tuitbeker en rietjesbeker.
    Tenminste zijn gewone opvolgmelk en water/thee/roosvicee dan. de pap nog niet. Maar moet het afkloppen eind van de morgen lag hij op zijn zij op zn speelkleed tv te kijken en toen bood ik m zn flesje roosvicee nog eens aan en meneertje begon te drinken. zn fles melk na zn brood ook op zijn zij liggend gegeven en die ging ook ineens op. Dus hopelijk zet dit zo door, maar ga ook zeker nu met een gewone beker verder oefenen. (is zo'n speciale oefenbeker dan handiger dan een normale beker? )

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben altijd die kleine ikea bekers gebruikt (allerlei kleurtjes, 1 euro per 6 stuks). Speciale oefenbeker vind ik dus niet echt nodig.
    Maar hopelijk drinkt hij zijn flessen nu beter leeg!

19. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    @ snoopy dat zijn fijne bekers dus? we moeten toch nog naar de ikea dus dan kunnen we die ook gelijk halen :) vanavond weer gewoon zijn fles leeggedronken, dus hopelijk is hij er doorheen en blijft dit zo doorgaan (wel prettig aangezien hij volgend weekend een nachtje bij oma en opa gaat logeren omdat wij weekendje weg hebben van de brw)

Deel Deze Pagina