Hoi, misschien hebben jullie wat tips voor me. Eerlijk gezegd is het een luxe probleem. Mijn dochter begint haar dag tussen 5 en 6 uur smorend. Iedere 4 uur een fles. Rond 6 uur krijgt ze haar 4de en dan maken we haar rond half 11 nog wakker voor de 5de fles. Als ze nu haar 4de fles wat later neemt denk ik dat ze smorend ook langer doorslaapt, maat heeft iemand een tip hoe te verschuiven. Rekken is namelijk zo lastig en heb niet echt het idee dat het helpt. Mij. Zoontje toen der tijd kwam rond 7 uur voor zijn 4de fles en kwam om 7 uur Morgens dan. Was toch net wat prettiger. Hopelijk kunnen jullie me helpen, bedankt!
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je dat zo makkelijk kan verschuiven. In ieder geval lukte dat bij ons niet. We hebben het hem wel kunnen afleren door om 5 of 6 u enkel de speen te geven. Dan kwam hij tegen 7u - 8u weer.
Wat wij hebben gedaan is op verzoek gevoed. Wij gaven haar een fles om 19.00 uur en dan keken we wel wanneer ze wakker werd. Dat was meestal tussen 1 en 2 in de nacht. Toen sliep ze verder tot 08.30 in de ochtend. Sinds 2 weken slaapt ze door en krijgt nu helemaal geen late avond(nacht) voeding meer en wordt nu om 7 uur wakker in de ochtend. Maar ja, dan moet je het dus niet erg vinden om midden in de nacht er nog een keer uit te willen voor een fles. Wij vinden dat namelijk niet zo erg (nou ja, mijn vriend niet hahaha, die gaf de nachtfles meestal).
Rekken zou ik niet doen. Het is verwarrend voor een jonge baby als hij honger heeft niets krijgt of het met een speentje moet doen. Na 19.00 laten slapen en kijken hoe laat het dan wordt?
Kun je haar met de laatste fles niet iets meer voeding geven? Hier ging veranderen van hoeveelheid en flessen zonder probleem dus ik heb helaas geen tips voor je
Ik zou de laatste fles ook een paar dagen weglaten. Misschien verschuift het ritme dan genoeg in de ochtend. Dan kun je kijken of het weer goed gaat met die laatste fles. Maar mijn jongste was eigenwijs. Die bleef op dezelfde tijd komen. Of ik nou wel of niet de laatste fles gaf. En dan kreeg hij daarmee ook teveel..