Wanneer begonnen jullie met shoppen/kamertje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jes12, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Ik ben dus niet de enige die er vroeg mee is☺
    Ik vind het ook fijner iedere maand iets te kopen dan ben je niet in een keer zoveel geld kwijt maar in stapjes..
    En het kan maar klaar zijn toch

2. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij zijn hier ook al begonnen met het kamertje. Ben nu aan het behang trekken en de meubels hebben we ook wel maar staan opgeslagen. Hopelijk eind volgende maand klaar maar dat zien we dan wel weer.

Kinderwagen heb ik besteld denk ik met een week of 13 a 14 en komt pas in november, als ik 26 a 27 weken ben.

Kleertjes heb ik niet heel veel. Wel al het eerste pakje voor als het net geboren is. Dus ik kan nog wel een beetje gaan shoppen.

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Oudste babykamer gekocht met 5+3 nooit het idee gehad dat het nog mis zou kunnen gaan.

4. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Hier komt over 2 weken alle spullen dan kunnen we inrichten en ben ik 30 weken.
    Moet nog wel kleding halen.
    Mijn doel is eind oktober klaar te zijn, dat is 2 weken voor mijn verlof

5. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Wat ga jij de rest van je zwangerschap nog doen? :p

Ik ben met 18 weken (toen wisten we wat het werd) kleertjes beginnen kopen, kameraankleding beginnen kiezen en beginnen uitzoeken wat ik als doopsuiker wou, waar geboortelijst kwam (België...), ...
    Kleertjes heb ik nu zo ongeveer wel, moet qua textiel juist nog wat badcapes, slabbetjes, sokjes en een mutsje.
    Het beddengoed ligt ook klaar, maar we hebben nog geen meubeltjes in huis. Die kunnen we ook nog niet gaan halen omdat we eerst nog plaats moeten maken in de toekomstige babykamer :)

Ook het doopsuiker en de geboortelijst, het kaartje enz., meter & peter vragen moet allemaal nog gebeuren.

Tijd genoeg!

Maar, als je zin hebt om nu al van alles te regelen, gewoon doen! En geniet ervan :D

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier bij mijn eerste heb ik in mijn verlof het kamertje nog geschilderd haha. De baby ligt de eerste tijd toch bij ons op de kamer. Het ledikant hebben we pas gekocht toen ze 4 maanden was. Nu gaan onze kindjes samen een kamer delen. Deze is wel redelijk af, maar dat komt omdat we voor onze oudste dat niet tegelijk wilde laten komen met de geboorte. Het wiegje staat nog wel bij mijn schoonouders, maar dat halen we zo laat mogelijk op. Verder heb ik nog super veel kleertjes van de eerste en enige wat we nu nog nodig hebben is een box, een lamsvachtje en een kinderstoel.

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    de meubels bij 12 weken besteld, toen waren ze in de aanbieding. Geleverd bij 25 weken.
    vanaf 20 weken al wat blauw gestopt als ik iets tegen kwam. En vanaf toen ook langzaam aan spulletjes gekocht wat in de aanbieding was zoals wipstoeltje etc. Kinder wagen over gekocht van mijn nicht.
    en het hele kamertje was voor de 30 weken klaar. En ik ben zo blij dat ik dat heb gedaan, want door pijn en ziekenhuis opnames had ik dat nu ook niet meer kunnen doen! Dus gewoon doen waar je je goed bij voelt.

8. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met 24 weken ofzo begonnen mrt verven.
    kleertjes enzo koop ik elke keer gewoon wat als ik wat leuks zie.
    meubels en kinderwagen allemaal gekregen dus die hebben we al.
    maar het kamertje is nog lang niet af!

9. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Als je de kamer nog moet verven zou ik dat trouwens wel zo snel mogelijk laten doen. Dan kan ze nog voldoende luchten voor de baby komt. Beste zou zijn om een jaar voor de komst van de baby te verven, maar zo lang ben je natuurlijk niet zwanger...

10. Delta

Delta Niet meer actief

Doen wat goed voelt. Ik had met 14 weken het kamertje al in elkaar staan. Toen de rest verder geshopt haha. Was rond de 20 weken denk ik ook zo goed als klaar. En toen ook nog gewoon dingetjes gekocht die ik leuk vond of nog dacht nodig te hebben.

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Deze week is het kamertje gekomen en zijn we echt aan het inrichten gegaan. Paar weken geleden al wel alle muren geverfd.

Sinds de 16 weken weten wij het geslacht en sindsdien ben ik beetje bij beetje aan het shoppen gegaan:)
    Ik vind het veel te leuk om te shoppen, dus ik koop steeds maar een paar dingen, zodat ik voorlopig kan blijven shoppen;)

12. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Na een goede 20 weken echo... Maar klaar zijn we nog LANG niet!

13. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Wij hebben toevallig gisteravond een muursticker besteld! Maar er moet eerst nog behang afgetrokken worden, opnieuw behangen worden en dan kan die sticker erop en de spullen erin... En we gaan eerst nog 2 weken op vakantie voor we dat gaan doen allemaal, haha!

Bij de eerste was het kamertje nu al helemaal klaar, nu staat het gepland voor oktober, als ik een week of 32 zwanger ben.
    Heb wel nog wat pakjes gekocht, maar we krijgen een tweede jongetje, dus ja, we hebben eigenlijk alles al! Dat zal een hoop koop-kriebels schelen denk ik!

Ik krijg wel steeds meer zin om alles weer in te richten overigens, dus dat worden leuke klusjes tijdens mijn verlof :)

14. ChantalvdPol

ChantalvdPol Actief lid

19 mrt 2014
    200
    0
    0
    Wij zijn net verhuisd.
    Eerst huisje in orde gemaakt, babykamer is nu bijna helemaal klaar, maar ik koop iedere week wel wat bij... zo blijft het leuk!
    Maar met 28 weken kon de kleine man in principe al komen :D

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben met 16 weken veel gekocht & besteld : Kamertje, kinderwagen, babyfoon, parkje, luiertas, schommelwiegje
    Wordt eind november allemaal geleverd
    Rond 12 weken hadden we 2dehands al wat gekocht : Luiertafel met bad, doomoo seat & een tummy tub

16. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Wij moeten nog de zolder opknappen en pas daarna hebben we de ruimte in het kleine slaapkamertje (spullen gaan naar de zolder). Dus het wordt ergens in november/december dat we pas echt de babykamer beginnen te schilderen/inrichten :)
    Dan zal ik als alles goed gaat al rond mijn 20 weken echo zitten.

17. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    We hadden met 15 weken kamertje, box, kinderwagen etc. besteld... Dat was met 20 weken hier (na de SEO) maar we zetten alles na week 24/25 in elkaar

18. Pien95

Pien95 Actief lid

1 dec 2012
    212
    1
    0
    Toen ik 9 weken was heb ik als verassing 1 setje kleren gekocht voor mijn vriend. Daarna gewacht met alles (!) tot de 20 weken echo. Daarna gingen we los!! Daarna met 30 weken ook alles al klaar staan.

19. madwish

madwish Lid

18 mrt 2014
    60
    0
    0
    af en toe werk ik bij mijn vader in het bedrijf ma
    Ugchelen
    wij moet nog heeeeeeeel veel
    maar het is nog ontzetend pril :D
    het was eigenlijk nog niet de bedoeling bij ons toch gebeurt we zijn harstikke blij
    het grappige eraan is;
    dat iets van een half jaar geleden (wij zijn echt marktplaats snuffelaars :p) ik een complete babykamer op mp zag gratis! en hij was amper gebruikt! en nog in onze stad ook!
    beter kan niet toch? dus wij daar heen nee mensen wouden toch een andere kleur en ze wouden graag iemand anders er blij mee maken dus vandaar gratis het zag er echt nog top uit!
    met de gedachten die op zolder ingepakt op te slaan :p
    kinderwagen idem!
    die kwam op facebook via zo'n verkoophoekje voorbij helemaal compleet alles erbij.. er was op zijn hoogst 80 op geboden en ze vroeg eigenlijk 130 was ook maar 3 maand oud
    dus ik haad berichten vroeg wat ze ervoor wou hebben ze had hele nare reacties al gehad
    van ja geef gewoon gratis hoe kansloos ben je blablabla
    ik wou haar er wel 100 euro voor betalen! maar mocht het voor 30 hebben ;) super lief!!

de rest moet dus nog
    maar hou me er nu nog niet mee bezig
    er moet ook nog zat in huis gebeuren dus dat eerst maar eens

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ben bij beide zwangerschappen begonnen vanaf 20 weken met het kopen van kledij en het in orde brengen van de kamer. Tijd zat.
    Gisteren gaan kijken voor verf en ik denk dat we deze maand ergens de kinderkamer gaan verven. Daarna nog een commode kopen en klaar. Bedje heb ik van iemand gekregen, moet nog gemonteerd worden. Verzorgingsspulletjes koop ik bijna niet, gewoon een flesje shampoo, zeep en een kammetje. De rest gebruik ik van mijn zoontje. Misschien een paar nieuwe hydrofiele doeken, dat wel.

Deel Deze Pagina