Laatste gipsplaten zitten er bijna in, dus komende dagen druk met afsmeren en schilderen. Dan nog inrichten (heb spulletjes nog bij mijn moeder staan). En als commode staat, dan wassen en strijken....
Meteen na een goede 10 weken echo zijn wij ons gaan oriënteren op een babykamer en kinderwagen. Toen ik een week of 15/16 zwanger was zijn we begonnen met het opknappen van de babykamer. Kort daarna hebben we alle grote dingen besteld. Toen we eenmaal wisten dat we een meisje kregen, zijn we vervolgens ook los gegaan met het kopen van kleding en andere benodigdheden. Rond de 24 weken was vrijwel alles al klaar voor de komst van ons kindje. We moeten/ willen nog een paar dingetjes doen en kopen maar dat is voor de 30 weken ook wel gebeurd. Ik heb vanaf het begin af aan al zoiets van ik wil alles uiterlijk met 30 weken klaar hebben. Ons kindje zou maar eerder komen, dan zijn we er in elk geval al helemaal klaar voor. Dit geeft mij veel rust.
Vorige zwangerschap met 20 weken (meteen na de goede medische echo) een kamertje uitgezocht. Toen heb ik mijn moeder ook toegezegd dat ze wat dingetjes mocht kopen, ik had specifiek gevraagd om daarmee te wachten tot 20 weken. Rond 35 weken waren we bijna klaar, maar kon helaas niet voorkomen dat mijn ouders en schoonouders nog heel veel hebben gedaan toen ik beviel. In de week dat ik in het zh hebben zij alles afgemaakt en schoongemaakt. Nu ben ik laks merk ik, maar ik ga er op de een of andere manier vanuit dat ik 39 weken pas ga bevallen en ik heb ook het gevoel dat ik niet over 40 weken ga (raar he, ben benieuwd wat er van waar blijkt te zijn). Ben de afgelopen 2 weken begonnen met wat kleertjes te kopen. Kreeg dit keer wel al eerder een pakje van mijn moeder, maar het is haar enthousiasme, dus ik heb het met liefde in ontvangst genomen. En nu met AH 2e gratis voor newborn pampers en luierdoekjes, heb ik wel een paar pakken in huis gehaald en alvast 2 dozen met luierdoekjes.