Isaiah krijgt vanaf 4/5 maanden smorgens een papfles rijstebloem. 1 fles is genoeg hoor, soms krijgt hij savonds nog een fles voor het slapen als hij niet zo goed heeft gegeten.
Louise was ongeveer 5,5 maand toen we daarmee begonnen. We deden ongeveer 3/4 schepjes in de avondfles maar gaven het van een lepeltje. Zodra ze moe werd draaiden we de speen op de fles en kon ze het zo al half-slapend verder opdrinken.
Ik zou trouwens als ik jou was dat overleggen met je zoontje zijn arts of huisarts omdat hij een prematuurtje is he.
Ja, al gedaan Op de poli van de Neonatologie waar hij onder controle is. Ze vonden hem goed genoeg om aan rijstebloem te beginnen, ook het CB en de KA vonden het prima.
Nou dan zou ik zoals hierboven werd gezegd beginnenmet een paar schepjes, staat er geen schema op het pak? Weet het zo ff niet meer, ik weet wel dat ik het heel lastig vond een goed gaatje te krijgen in de speen
3 dagen gegeven en ze ging moeilijker poepen. We doen het nu zonder en gaat prima. Ik denk dat wij de rijstebloem-fase lekker overslaan .
Hoi, Volgens mij staat er op de verpakking dat je vanaf 4 maanden mag geven. Normaal wilde ik pas vanaf 6 maanden aan bijvoeding beginnen, maar hij was laatst niet goed gegroeid. Wij zijn nu met 5 maanden begonnen. 's Ochtends 3 schepjes en dat geven we met een lepel. 's Avonds 2 schepjes en dat geven we als papfles. Groetjes Saskia
Hier ook met 5,5, maand begonnen maar na 3 dagen helemaal verstopt, dus niet meer gegeven. Nu geven we bambix af en toe....
Ik ben met 2,5 maand met een heel klein beetje begonnen om haar medicijntje in te stoppen, anders kreeg ik het er niet in. Nu krijgt ze ook in de fles van 23 uur 1,5 schepje en daar slaapt ze de nacht mee door. Hier geen verstoppingen, maar ik geef ook Friso Comfort overdag en de laatste fles gemengd met Friso extra en dan nog een schepje Nutriton. Dat werkt weer iets laxerend geloof ik.
Bij 3,5 maand begonnen met een half schepje (schepje van de flesvoeding) in iedere voeding. Bij 4 maanden in iedere voeding 1 schep en voor de nacht een half schepje extra. Geef 4 flessen per dag.
Met 5,5 maand begonnen met rijstebloem en eigenlijk ook net weer zo snel gestopt. Jesper sliep er alleen maar slechter door en raakte er idd door verstopt.
alicia kreeg het rond 4 maanden voo rhet eerst in de fles voor het slapen gaan e ndan een flesje van 180+6 en dan erbij 2 tot 3 eetlepels rijstebloem. je hebt dan wel een papspeen nodig wan thet wordt erg dik of je geeft het uit een bordje leert de kleine ook van een lepeltje eten. Alicia sliep er ook goed van door maar gebruik het nu eigenlijk niet meer.
Ik ben vorige week vrijdag naar het CB geweest en wij hoefden nog niet te beginnen met rijstebloem, ze benadrukten zelfs dat we nog steeds 5 flessen moesten even, maar ondertussen heeft ze al een paar dagen 4 flessen gehad, ik maakte haar wakker voor de laatste fles waarna ze maar 10 of 20 cc dronk.. ze slaapt supergoed door vanaf ca. half 9 's avonds, ik ben nu toch ook wel benieuwd wanneer wij dan mogen beginnen met rijstebloem...
ik heb de kids met een week of 8 rijstebloem door de fles gegeven en bij de andere "sliepen" ze gewoon goed door (kregen op de dag meer dan genoeg) maar bij deze kleine meid maakt het niet zo veel uit, en komt ze gewoon op de "normale" tijd dus laat het nu achterwege... als jij vindt of denkt dat je kleine wel wat "extra's" kan gebruiken moet je dat gewoon doen...je ka-ha-en cb zijn het met elkaar eens dus wat let je... wel goed opletten hoe hij erop reageert....elk kind hoe "oud" het ook is, kan er natuurlijk zeker in het begin wat krampjes van krijgen.... gr.smoekie
Rijstebloem IS bijvoeding, dus als je CB de landelijke richtlijnen hanteert zullen ze je waarschijnlijk adviseren dat vanaf 6 maanden te geven. Op zich is rijstebloem niet nodig hoor. De meeste babies hebben de eerste 6 maanden echt genoeg aan melk.
ach ja het cb . nou daar word je lekker wijzer van,heb genoeg dingen op te noemen waar ze me absoluut niet goed mee geholpen hebben. linda