Gewoon in de drogist of supermarkt. Het wordt ook wel verkocht als nutrix en heb je in naturel en vanillesmaak.
Heb het net gekocht, ga het gelijk vanavond proberen. Kijken of hij er beter op slaapt. Heb nu ook Friso i.p.v. nutrilon, ook even kijken wat hij daarvan vindt...
smoekie , ik zie dat jij bij 8 weken al met rijstebloem begonnen , aan jou leeftijd te zien ben je er mee opgegroeid zeg maar ( zegt mijn moeder teminste ook ) nu is mijn vraag eigenlijk waarom precies ? alleen zodat ze door slapen ?ik heb het nu ook in huis gehaald , volgens mijn en verschillende andere ouders rond jou leeftijd moet t totaal geen kwaad kunnen ...... ?
Gisteren avond zn laatste fles om 22.30uur. Met 2,5 eetlepels rijstebloem (veel lekkerder trouwens, heb even geproefd ) Hij werd toen om 3 uur wakker (bv gegeven) en toen om half 7 (weer bv). Gisteren nacht was drama (normaal nooit hoor, denk dat het eenmalig was). Om het uur huilen/schreeuwen, niet eten, geen speen enz.. Vannacht dus een stuk beter. We hebben nu nog nutrilon gegeven, als die op is gaan we over op Friso. Hij drinkt nooit zoveel. 's morgens rond 7/8 uur bv. Dan rond 11/12 uur eerst driekwart van een klein potje fruithap, dan fles (meestal tussen de 50 en 100cc) Dan weer om 3/4 uur fles (ook tussen 90 en 130cc) Dan rond 7/8 uur eerst een paar hapjes groente, dan bv. 's Avonds om 10/11 uur dus weer fles ( weer tussen 90 en 130cc) En dus 's nachts weer bv. Hij wil gewoon niet meer, krijgen we er ook echt niet in! Hij moet 180 van het cb, maar hoe doe je dat als hij echt niet meer wil? Weet iemand hoe je de hoeveelheid fv het beste kunt opbouwen?
Als hij niet meer wil, dan moet je ook niet gaan proberen er meer in te proppen. Hij krijgt ook bv en daardoor is hij gewend om precies te nemen wat hij nodig heeft. Dat hij dat nog kan is heel belangrijk, probeer dat niet te breken door er meer fles in te doen dan hij wil. Als hij tussendoor tek krijgt kun je altijd nog aanleggen. Wel apart trouwens dat je zo jong al groente en fruit geeft.
heej, als je mannetje niet meer wilt drinken kan je idd moeilijk proppen. wij hebben precies hetzelfde met tara.gaat nu wel iets beter,maar ze is zeker geen grote en goeie drinker. als je ziet dat je mannetje tevreden is en genoeg plas luiers heeft is dat wel een goed teken. word er trouwens een beetje moe van dat er elke x wel een opmerking word geplaatst over zogenaand te vroeg bijvoeding . vroeger deden ze niet anders en volgens mij kan je hier echt niet veel kwaads mee doen. het is trouwens ieder voor zich,wanneer hij of zij daar mee begint liefs linda
Om te kijken of ze van pakweg 20.30 21.00 door kan slapen tot 05.30 (gaat hier de wekker) als ik haar s ochtends gelijk kan helpen wbt eten, wassen en aankleden en weer terug naar bed kan ik daarna door de andere kinderen helpen (wassen aankleden eten etc etc) omdat ik hier nog wel eens in tijdnood zit zeg maar met 2 schoolgaande kinderen die beide op verschillende tijdstippen naar school moeten en daarbij het wel lekker vindt om zelf ook weer eens een paar uurtjes te pakken Wat er ook gezegd wordt over niet doen, niet aan beginnen etc etc tja ik vindt dat ieder het voor zich moet weten hoor, als een ander het niet wil doen prima, maar wij zijn zelf groot geworden op rijstebloem (toen molenaarskindermeel trouwens) en mijn eigen kids ook Tis gewoon een extratje voor de nacht je ontneemt ze er niets mee hier krijgt de kleine op de dag en avond in ieder geval ruimschoots voldoende dat ze het in principe met die 5 flessen af moet kunnen en die 6e is vaak die van de nacht van 04.00 uur dan heb ik liever dat ik haar iets extras geef savonds met de hoop dat ze het anderhalf uur langer volhoud, zodat ik zelf ook een lekker nachtje heb . Dus je ouders ( en die andere) hebben groot gelijk al zal menigeen die zich aan de regels van nu houden het tegendeel beweren en je er van proberen te weerhouden het te geven ivm allergie en darmkrampjes etc etc etc etc . Tis idd een heel andere (lekkerder) smaak met rijstebloem Ik maak Zoë in ieder geval na de fles van 20-20.30 uur niet meer wakker want of ik haar nu wakker maak om 23 uur voor nog een fles of niet, ze komt evengoed rond een uurtje of 4, nu laat ik haar liggen en geef haar rijstebloem erbij en komt ze telkens iets later denk ook dat het gewoon een klok is die ze hebben dat op het moment dat die iets verschuift ze ook de dag erna weer wat later komen Misschien zou je eens kunnen proberen om haar eerst een wat grotere fles te geven ipv eerst fruit en daarna pas de fles .misschien dat het dan iets beter gaat omdat hij natuurlijk vol zit van zijn potjes . Als hij niet wil, wil hij niet, en moet je maling hebben aan wat het cb zegt de een drinkt nou eenmaal meer dan de ander, maar ik zou zeker als hij al niet zo veel drinkt ,de bijvoeding wat meer op de achtergrond laten en proberen dat hij wel genoeg drinkt .vandaar dat ik ook zei misschien proberen dat je eerst de fles geeft ipv het potje En vergeet niet, je geeft om s ochtends ook bv, om 19 uur bv, en snachts ook bv plus die flesjes erbij dus tja, je weet natuurlijk nooit wat hij neemt wbt de bv . Je merkt vanzelf wel aan je kleine of hij goed groeit, lekker vrolijk en wakker is, en genoeg luiers heeft .kortom of hij het goed doet, doet hij het goed hoef je niets te veranderen hoor Succes in ieder geval meid .ik zou zeggen kijk het eens aan wat hij doet als je hem niet meer wakker maakt voor die fles van 23 uur vaak zie je dat ze evengoed om hetzelfde tijdstip komen (ongeacht of ze wel of niet tussendoor nog gegeten hebben) Gr.smoekie tja dat houd je toch meid, daar kun je beter gewoon overheen kijken want iedereen is nou eenmaal anders ,de 1 geeft niets bij tot ze min. 12. mnd. Zijn daar waar de ander wel al eerder begint ik probeer mijn kids zo groot te brengen zoals mijn ouders dat hebben gedaan en tot nu toe gaat dat hartstikke goed wij zijn altijd al vroeg begonnen met dingen bijgeven e.d. denk ook dat ik mede daardoor kinderen heb die eigenlijk alles wel lusten heb Zoë zaterdag voor het eerst gewoon een paar lepeltjes (zit eigenlijk 3x niks op maar goed) fruit gegeven ik vindt het gewoon een genot om te zien hoe die kleintjes al binnen no time weten wat het is en hoe het smaakt en ze met haar handjes probeert om de lepel in haar mond te houden zoals ze dat ook vaak doet met haar speen als ze in de wipper ligt of een beetje op de speen doen en laten proeven en het lijkt wel of ze uitgehongerd is zo gaat ze heen en weer met haar hoofdje en er zullen er genoeg zijn die zeggen dat ik dat niet zou moeten doen of wat dan ook, maar dat is mijn ding maakt mij niet uit, kregen wij ook vroeger zo vindt ik dat het gevaarlijk is om je kind hele stukken fruit-groente-koekjes e.d. (rapley) te geven omdat men van mening is dat je kindje het zelf wel kan zodra ze dingen kunnen grijpen en in hun mond kunnen stoppen.. ik vindt het levensgevaarlijk, heb er wel eens bijgezeten en me echt kapot geschrokken zeg nee laat mij de kleine dan maar gepureerd geven, daarvan weet ik tenminste dat ze er niet in kan stikken .voel me niet grootmoedig genoeg om het risico te willen lopen dat mijn kind ergens in stikt omdat men zegt dat ze dat wel kunnen .. kortom ieder zijn eigen ding waar hij of zij zich goed bij voelt toch gr.smoekie
Ik probeer ook absoluut niet meer erin te proppen. Hij geeft heel duidelijk aan als hij niet meer wil. Ruim 5 maanden is toch niet 'zo jong' om groente en fruit te geven? Ik ben begonnen toen Jamie 4 maanden was. Af en toe een hapje fruit, hij vond het heerlijk. Nu krijgt hij dus wat meer hapjes en ook 's avonds wat groente om te proeven. Hij vindt het heerlijk, heeft er verder geen last van en lijkt wel toe te zijn aan meerdere smaken te proberen. Dus ik had zoiets van 'waarom niet?'. @ Smoekie, Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik vind het een heel goed idee om hem eerst de fles te geven en dan zijn fruit. Ga ik vandaag gelijk probern. We zijn gisteren ook maar met de Friso begonnen, ookal hebben we nog Nutrilon . Hij lijkt het wel lekker te vinden. Ik vind het in ieder geval een stuk lekkerder dan Nutrilon! Ik maak hem trouwens nu niet wakker voor zijn fles van 23.00uur. De avonden gaan nog heel wisselend: Om 19.30 gaat hij meestal slapen, is vaak binnen een uur weer (klaar) wakker. Hij blijft dan nog even bij ons, krijgt zijn 'laatste' fles en gaat slapen (tussen 22.00 en 23.00uur). Vannacht was weer wat minder. Hij is gisteren avond na de bv gaan slapen om 21.00 uur en werd vannacht om 01.30uur wakker. Ik heb hem toen zijn fles gegeven met rijstebloem. Hij heeft zo'n 150cc gedronken. Toen is het van 2 tot 4 behoorlijk onrustig geweest. Hij is erg verkouden geworden, dus lag te snotteren en hoesten. Wilde geen speen (ik had het idee dat hij de speen als fles aanzag ofzo of misschien dat hij te weinig lucht kreeg door zijn verkoudheid) Als ik eenmaal zijn speentje in zijn mondje had sliep hij wel, maar hij werd heel snel weer (huilend) wakker.. Vandaag dus maar proberen eerst fles dan fruit, en vanavond gewoon rond 21.00uur zijn laatste fles en evt. 's nachts bv. Ik laat het weten!
Met Milan heb ik ook "vroeg" (denk dat hij een maand of 4 was) rijstebloem geprobeert om hem wat langer te laten slapen 's nachts, maar meneer kwam juist nog vaker in vergelijking met gewoon melk. Ik heb het een week geprobeert en ben toen weer gewoon melk gaan geven zonder Nutrix en meneer maakte weer meer uren achter elkaar...Ik vond het erg raar, maargoed, het wàs wel zo...