Wanneer begonnen met speentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janneke00, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Wanneer zijn jullie begonnen met een speentje?

Ik geef borstvoeding en mijn zoontje is nu een weekje oud. Hij zit alweer op geboortegewicht en eet dus goed. Ik vroeg me af wanneer jullie begonnen zijn met een speen. Om de verwarring te voorkomen, wil ik er niet te vroeg mee beginnen, maar soms zou het wel fijn zijn.

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Niet.
    Als hij het niet nodig heeft, waarom zou je er dan aan beginnen?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Hier fv..volgens mij ligt dat anders maar de volgende dag eigenlijk al.

4. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    ik geloof dat zoonlief een week of 4 was, maar hij wil hem alleen om in te slapen of wanneer hij krampjes heeft.
    Ik heb overigens enorm veel afgewisseld met flessen en spenen o,dat ik wil proberen te vermijden dat hij een bepaalde speen of fles weigert.
    qua fles drinkt hij nu uit vanalles, dr brown; difrax etc. Hij wil alleen de speen van difrax hebben.

5. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Hier met 5 dagen. Hij had Enorme zuigbehoefte! Ben ook met 5 dagen gestopt met de BV en over gegaan op FV en gelijk een speentje gegeven.

6. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier ook nooit aan begonnen, heb je straks alleen maar ellende om het weer af te leren :)

7. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Geen speen! Lekker aanleggen als je zoontje evt zuig behoefte heeft of pink geven. Dat deed ik bij mijn dochter ook als ik die nu een speen aan bied gegint ze te kokhalzen.

Scheelt een hoop in de nacht en ook met afleren straks! Waar ze niet gewend aan zijn kunnen ze ook niet missen

8. tuc

tuc Niet meer actief

Afleren was hier gewoon speen wegpleuren en klaar

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier op de 3e dag.
    Speen afleren is gemakkelijker dan duim afleren

10. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij de 2e in de kraamweek (toen gaf ik nog bv).
    Bij de eerste weet ik niet meer. Daar was de speen op het kdv wel echt z'n steun en toeverlaat, maar 2jr en 8mnd aan Sinterklaas meegegeven, nooit meer in gehad.
    Zoveel makkelijker dan een duim afleren.

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mijn zoontje wilde geen speen, heerlijk! Ook duimzuigen doet hij niet, maar misschien komt dat nog.

Zou er ook niet aan beginnen als hij het niet nodig heeft. Vaak zijn ze er dan zo afhankelijk van, dat ze 's nachts ook niet zonder kunnen en wakker worden als het speentje weg is. Dan blijf je lopen...

12. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Zoonlief toen Ik van bv naar fv ging, dat voeden duurde nml veel korter, dus had hij nog veel zuigbehoefte..

Dochter heeft al een speentje, maar heeft hem bijna nooit in, alleen als ze echt huilt o.i.d. 'S nachts wilt ze hem ook nooit in...

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Binnen anderhalve week. Er was geen doorkomen aan als ik het niet had gedaan. Hij bleef maar huilen. Achteraf kwam het omdat de borstvoeding superslecht ging en het stukken beter ging als de kraamzorg naar huis ging en ik stiekem flesvoeding aan hem gaf toen niemand keek, omdat ik bang was dat hij ondervoed zou raken :)

Hij zat met dag 6 op zijn geboortegewicht :D !!! (de kraamzorg keek er zelf enorm van op - rara).

14. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik gebruikte eerst mijn pink, na een paar weken ben ik bij mijn zoontje een speen gaan gebruiken. Hij heeft hem nu eigenlijk alleen nodig om in slaap te vallen en spuugt 'm dan weer uit. En soms als hij een beetje geschrokken is of wanneer er vreemden zijn (eenkennig) helpt de speen als troost.

15. maria04

maria04 Niet meer actief

Nooit geen speen gebruikt.

16. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Hier idem dito!
    Wij hebben vanaf de tweede dag een speentje gegeven. Op je pink laten zuigen wilde ik niet ivm kans op spruw.

17. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef ook borstvoeding. Meneer had een behoorlijke zuigbehoefte maar we hebben het tot 1 maand weten te rekken voor we de speen hebben gegeven. Hij krijgt hem nu alleen met slapen. Geen speen betekent duimen bij meneer als hij moe is dus dan maar liever een speen. (Heb zelf tot m'n 8e geduimd en dat zou ik graag nu voorkomen :) )

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nooit mee begonnen.

19. eifos

eifos Nieuw lid

18 feb 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste week. Ik gaf ook bv maar mn dochter had een hele sterke zuigbehoefte.
    Denk dat je gewoon naar je kindje moet kijken en doen wat goed voelt!

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is natuurlijk heel dom he, stiekum kunstvoeding bijgeven. Als je het bijgeeft, prima, maar zeg dat dan wel tegen je zorgverlener!

Deel Deze Pagina