tig x uit voor speen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jootje33, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    Elke nacht moet ik er wel tig keer uit om onze kleine de speen te geven.
    Ze krijgt 5 voedingen en heeft geen honger maar ze slaapt pas verder als ze de speen krijgt. Ze raakt het alleen steeds kwijt.
    Meestal draai ik haar snachts ook een keer op de buik omdat ze een buikslapertje is.

Wie heeft dit ook of heeft goeie tips?

2. Sjees

Sjees Niet meer actief

heel herkenbaar,was hier de eerste 5 maanden hetzelfde liedje,maar wees gerust,er komt een tijd dat ze de speen zelf weer naar haar mondje brengt en je er niet meer steeds voor uit hoeft.
    Maar het is idd slopend.....nog even volhouden!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Een dun (spenen)lapje aan binden wil nog wel eens helpen, sowieso rolt de speen dan niet het halve bed door en hoeven ze alleen maar het spenendoekje te pakken i.p.v. op zoek naar zo'n klein speentje 's nachts. Misschien duurt het nog een paar weken voor ze het door heeft, maar het is wel handig.

4. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
  5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja, hier ook. Hij is nu druk aan het oefenen om zelf zijn speentje te pakken en in zijn mond te doen. Hoop dat het hem gauw lukt;)
    Een vriendin van mij die heeft een speen gekocht die licht geeft in het donker, probleem was direct opgelost! Zo gauw mijn zoontje wat meer kan en dus zelf 's nachts zijn speen zou kunnen pakken ga ik die speen ook aanschaffen. Kan je gewoon bij de drogist halen. Weet niet precies welke speen het is, dacht van Bibi.

6. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je baby nog iets te klein is om de speen zelf weer te pakken. Het is een periode. Hebben wij hier ook gehad, toen dacht ik ook van pffffffffffffff, komt hier een einde aan?? En ja, hoor zo ineens is het over. Nu soms nog af en toe even er heen, maar lang niet meer elke nacht en als hij zijn speen weer heeft, slaapt ie ook direct weer. Geef het even de tijd denk ik. Maar slapen op de buik met speen in???? Kan dat überhaupt??

7. fafje

fafje Niet meer actief

ik leg sowieso altijd een speen extra bij het voeteneind en 1 onder mijn kussen....hoef ik die ander niet te zoeken..

En als ie in zn ledikant slaapt doe ik altijd een knuffeltjes(knuffeldoek oid) bij de spijlen waar ie meestal uitvalt...

oh en hier geeft de speen met ring (bibi) eraan juist meer kans op uitvallen, omdat ie bijv in zn oogjes wrijft of met zn handje soms per ongeluk daar aan blijft hangen en de spene eruit valt...dus hier altijd 1 zonder ring...

als je kindje het eenmaal door heeft zelf in de mond te stoppen kun je wel 1 met ring doen, makkelijker

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Hier helpt het o een tutdoekje eraan te binden. Ik hoef er zo nog maar twee keer eruit in de nacht.

9. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hier liggen tot op de dag van vandaag 5 spenen in bed. Ligt er in ieder geval altijd 1 binnen handbereik. ( zodra ze de speen zelf in kunnen krijgen uiteraard)

10. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit speen met ring geven om te slapen!!!! Daar zijn de nachtspenen voor zonder ring. Deze ring kan nl in de keel blijven hangen en dat wil je 's nachts echt niet, google maar es. Met ring is echt bedoeld voor overdag. Wel goed idee om trouwens doekje tussen de spijlen te plaatsen waar de speen steeds uitvalt, ga ik ook es proberen, heb er nl ook altijd eentje reserve liggen

11. fafje

fafje Niet meer actief

oh echt wist ik niet, maar ik hoef maar soms 1x per nacht een speentje te geven, hij wilt em vaak niet...Maragoed ik gebruik het nu ook niet met ring in de nacht...

ja je kan dna zo'n doekje btj tussen het matras stoppen

12. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geeft niet, ik hoorde dat ook pas later, maar gebruikte altijd al zonder ring omdat die veel makkelijker uitvalt met in oogjes wrijven en zo. Wat voor soort doekje is dat dan? Dat ken ik helemaal niet...maar hier liggen de spenen ook altijd onder het ledikant

13. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Yip, onze zoon kan dat wel, al vanaf zeer jonge leeftijd.volgens mij slaapt dat helemaal niet fijn maar ok...hij doet het er goed op

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
  15. fafje

fafje Niet meer actief

je weet wel van die tutdoekjes...zo'n hoofdje met een doekje als lichaam...knuffeldoekjes...als ie gaat slapen kijtk ie er altijd naar, en dan stop ik het zo languit langs de spijlen...kan het dara in elk geval niet uitvallen

16. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh zo bedoel je, dom, ja natuurlijk ken ik die hihi, maar dacht dat je iets bedoelde dat er speciaal voor was...........

17. misa

misa Niet meer actief

Herkenbaar, mede daarom ligt onze zoon naast ons in een wiegje. Dan hoef ik alleen mijn arm in de wieg te doen, ipv helemaal uit bed te moeten.
    Maar ik zie dat jouw zoontje al ietsje ouder is.
    Misschien is een doekje of een knuffeltje eraan een idee?

18. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik heb er hier tot 8 maand uit gemoeten voor de speen voor zoonlief.. :) Ben blij dat ie eindelijk doorslaapt..

Ik heb ook die met ringen in bed liggen hoor. Hoe moet die dan in de keel blijven steken? Ik bedoel, als hij de ring in de mond stopt, komt de schelp toch niet helemaal in de mond? Of ben ik nu gek?

Hier liggen overigens ook een stuk of 5 spenen in bed..

19. fafje

fafje Niet meer actief

ja die bestaan ook, als je kindje het al zelf kan vinden, is dat handig hoeft ie alleen maar doekje te pakken en speentje daar aan te voelen en vinden...

je kan ook een hydro vlechten om de spijlen eventueel voor het uitvallen

20. misa

misa Niet meer actief

Ja dat kan! :) Hier ook een buikslapertje!
    Maar over die ring aan de speen wist ik ook niet. Doe ik ook niet, al vraag ik me af hoe zoiets mis kan gaan.

Deel Deze Pagina