Hoi allen, Wij zijn zoals onderschrift luidt, 8 weken zwanger. We hadden in eerste instantie zoiets van we vertellen het pas na de 12de week. Maar we merkten dat we dat toch niet konden volhouden en afgelopen week hebben we familie en een paar vrienden ingelicht. Ik kwam ook een trainer op de sportschool tegen en die vroeg waarom ik bepaalde oefeningen niet meer deed. Dus ik vertelde dat ik zwanger ben. Hij had zoiets van: oh dan feliciteer ik je wel na de 12 weken. Wel gefeliciteerd, maar hij had zoiets van na de 12 weken grens dan feliciteer ik je echt. Toen ik erover nadacht vond ik het eigenlijk raar, de meesten vertellen het traditioneel pas na de 12 weken. En dat heeft uiteraard te maken met hoe het de eerste paar weken zal aflopen. Maar eigenlijk is het ergens ook een beetje apart, want als het misgaat heb je er verdriet om en dan zullen anderen dat ook aan je merken toch? Afijn, we konden het echt niet voor ons houden maar ben benieuwd hoe anderen daar mee omgaan.
Wij hebben het ook alleen familie verteld, maar helaas ging dat als een lopend vuurtje. Op een moment kwm mijn buurvrouw me feliciteren! En op het werk van mijn vriend keken ze me allemaal raar aan (die wisten het namelijk ook al). en dat was allemaal voor 6 weken.... Tja dus heb niet echt de keuze zelf in de hand gehad, mensen hebben het gewoon zelf verteld helaas
mijn fam wist het vrij snel, een van mijn vriendinnen ook, want die belde net toevallig en die wist het meteen.. op mijn werk heb ik het mijn naaste collega's rond 10 weken verteld, mijn baas met 12 weken.. ik had precies hetzelfde zoals jij.. als het mis gaat weet ook iedereen het.. waarom al die geheimzinnigheid.. ok, die 12 weken is een belangrijke grens, maar het kan 9mnd lang misgaan.. Ik heb gewoon gewacht tot mijn eerste echo met ongeveer 9 weken.. en toen mochten meer mensen het weten.. laat je niet gek maken door anderen, doe waar jij je goed bij voelt! x
hey smoeltje GEFELICITEERD met jullie zwangerschap ! wij hebben het onze ouders met 6 weken al verteld en de rest van de 'wereld' met 9 weken haha ook omdat als het misgaat je ze dan ook nodig hebt mensen merken dan toch wel wat aan je . en heel persoonlijk vind ik tot 12 weken wachten omdat het zo 'hoort' een beetje ouderswets maar je moet vooral doen waar jij je zelf goed bij voelt! groetjes
Ik heb het alleen mijn moeder verteld maar die weet ook alles van mij. Ook wist zij het alleen dat ik een miskraam heb gehad maar dat heeft zij zelf ook gehad dus die snapte meteen hoe ik me voelde. Nu vertellen we het de rest van de familie pas als ik een echo heb gehad dat zal wel rond de 14e week zijn denk ik. Ik hoop alleen dat ik niet zo snel groei want dan wordt het moeilijk verbergen.
De hele wereld wist het al toen wij 5 weken zwanger waren. Ik ben echt heel erg tegen het "niet vertellen omdat het nog mis kan gaan". Ik schaam me niet voor een miskraam en ik vind de kans dat het wel goed gaat groter dan dat het niet goed gaat... maar goed ieder zijn ding natuurlijk!
Na de test had ik et eerst aan een goede vriendin verteld.. Ik zat een beetje in een rare situatie & het was allemaal zo onverwachts.. Een weekje later had ik het mijn moeder verteld.. En 2 weken later pas mijn vriend, omdat ie op vakantie was en we eigenlijk in eerste instantie geen eens bij elkaar waren nog.. Vlak erna wist iedereen het al eigenlijk wel, toen was ik nog maar 9 weken.. Volgende keer wil ik wel wachten met vertellen, op familie na dan.. Heb in de 9de week een bloeding gehad, en zag het al helemaal voor me om ook weer iedereen te vertellen dat het mis is gegaan, zag ik egt niet zitten! En ook gezien mijn situatie, niemand geloofde in het begin al dat het egt onverwachts en per ongeluk was, dus stel het zou mis gegaan zijn, dan zou ik ook reacties hebben gehad, misschien wel van: ze is geen eens zwanger geweest of iets dergelijke.. Dus jah, volgende keer zou ik het wel anders doen..
Ik had het tegen mijn beste vriendin en de buurvrouw meteen verteld. Tegen de rest pas met 11 weken, na de eerste echo.
Wij hebben het met 10,5 week aan onze zoons verteld, en een dag later aan onze naaste familie, en nog twee dagen later aan een paar vrienden en naaste familie. Zelf wisten we het trouwens pas met 10 weken, m'n man wilde nog wel een paar weken wachten, maar ik kon het absoluut niet langer meer voor me houden!
Ik kon het niet voor me houden..Fam is ingelicht en ook een paar vriendinnen. Niet al mijn vrienden weten het maar denk wel dat het als een lopend vuurtje zal gaan nu aangezien we ook een bekende van ons in het ziekenhuis zagen. Bij de verloskundige notabene...hihi Zij vertelt het echt wel verder hier! Nou ja, we hebben een echo gehad en het hartje gehoord. Wil het ook wel graag van de daken af schreeuwen nu..
Door omstandigheden ga ik het morgen al op mijn werk vertellen, de rest moet toch wachten tot 11 a 12 weken Liefs!
Mijn zus heb ik gelijk gebeld en een collega wist het bijna gelijk. Ouders hebben we met 5 weken verteld en later ook een vriendin van me en de rest van de familie (broers/zussen) vertellen we het als we de eerste echo hebben gehad, dus nog even geduld hebben.
Ouders hebben we ingelicht met 7 weken, de eerste vrienden met 8 weken, en de rest eigenlijk nu pas, dus met 11 weken. Maar tis niet zo dat het top-secret was of zo; het kwam gewoon zo uit
Ik kan niet zo goed liegen, dus toen een vriendin met zes weken vroeg: ben je zwanger? heb ik gewoon ja gezegd. Daarna heb ik een week of tien kotsend in bed gelegen en tja, dan is het moeilijk vol te houden dat je een griepje of virus hebt. Vond dat ook niet eerlijk tegenover de mensen die naar me vroegen en langskwamen. Dus met een week of acht wisten alle familieleden en vrienden het al (ouders en zus wisten het met zes weken). Ze hebben overigens uit eigen beweging hun mond gehouden tot een week of twaalf tegenover vage bekenden. Als ik ooit zwanger raak van een volgend kindje, zou ik het zó weer vroeg vertellen. Als het mis zou gaan, wil je daar toch ook steun bij van je familie en vrienden? En vage bekenden gaan er heus niet zomaar in het wilde weg naar vragen lijkt me?
Tegen onze ouders verteld met 8 weken (ik was toen jarig) en de rest van de familie met 14 weken, collega's met 16 weken...