Laatste slaapje van de dag.. hel!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nina010, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Hoi meiden

Mauro doe ik naar bed wanneer hij in zn ogen wrijft en hangerig wordt en dat gaat goed. Inmiddels zijn dat zelfs beetje vaste tijden geworden. Overdag rond 10uur een slaapje van een uur en rond 1 uur een slaapje van een uur. En nou ging hij ook altijd even slapen rond half 5.. wat wil nou flink ogen wrijven rond die tijd, duidelijk moe zijn maar gewoon blijven huilen. zo erg dat ik hem er maar na een tijdje uithaal en hij dus dan geen slaapje doet. Nu heb ik hem weer in zn bedje liggen( dacht blijf het proberen..) maar ik hoor hem al brullen.
    Wat denken/ vinden jullie?
    Dan maar niet meer proberen naar bed te brengen ookal vertoont hij duidelijk de vermoeidheidstekenen? Kan het zijn dat hij nu van 3 naar 2 slaapjes gaat? Snachts gaat het slapen overigens sinds kort wel goed. Naar bed rond 7 uur( hij is dan gewoon doodop) en wakker rond 6 uur en na een speentje slaapt hij dan nog wel een ruim uur.
    Hoor graag van jullie.
    Liefs, Nina

2. KleineD

KleineD Lid

3 sep 2009
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is precies even oud en doet hetzelfde.. Ik lees mee!

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier begint het nu ook. Hij ging altijd tussen 5 en half 6 nog wel even slapen. Nu ook heel moe maar niet willen slapen. Dan is hij straks eigenlijk weer te moe om nog te eten.

4. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Waarschijnlijk zitten jullie kindjes dus in de fase om van 3 slaapjes naar 2 slaapjes te gaan. Vaak kunnen ze dat dan eigenlijk nog net niet aan om al zo lang wakker te blijven tot de avond, maar ze willen ook niet meer op bed in de namiddag. Die overgang is vaak heel lastig, maar na een tijdje worden vaak de 2 slaapjes die ze overdag doen wat langer en kunnen ze tussendoor ook wat langer wakker blijven. Maar de overgang daar naartoe is vaak even weer zoeken naar een evenwicht.

5. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    Hier ook precies hetzelfde. Ze sliep vaak nog een uurtje/ drie kwartier ergens tussen 4 en 6.
    Om 5 uur was ze moe, ik haar in bed leggen, na een half uur er maar weer uit gehaald.
    Even een boekje gelezen samen en toen was ze weer huilerig.
    Eten wilde ze nog niet, dus dan maar weer in bedje. En nu ligt ze daar weer te kraaien en "gillen"
    Pffff.... hoop dat ze dat nieuwe ritme snel vindt, want is nu a drie dagen zo.

Hoe vervelend het voor jullie is... wel fijn om te horen dat het "normaal" is ;)

6. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    ik deed mijn zoon dan om 18.00 al naar bed,toen hij 2 slaapjes had. hij hield het niet langer vol, hij had dan gegeten, in bad geweest enz. en dan naar bed,

7. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    ik ben gelukkig dus niet de enige. Denk idd dat hij van 3 naar 2 slaapjes gaat. x

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    mijn zoontje deed precies zo tijdens zijn overgang van 3 naar 2 slaapjes!
    en nu doet hij weer zo, dus ik weet dat hij toe is aan 1 slaapje maar het duurt even voordat het helemaal goed loopt.

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Dat heeft mijn mannetje ook gehad!
    Nog steeds gaat hij rond 10 uur 's morgens naar bed (al maaaaanden dat verandert niet hier) maar zijn twee slaapjes 'smiddags (een begin v/d middag en een eind vd middag) zijn komen te vervallen en hij doet nu een lange slaap van ongeveer 14:00 tot 16:00. MIsschien dus ietsje langer ophouden 's middags?

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier precies hetzelfde,
    nu gaat hij ipv half 8 om kwart voor 7 al!
    en dat gaat super hij is gewoon smorgens rond 8.00 wakker.

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Was hier inderdaad ook even een lastige overgang van drie naar twee slaapjes! Ze trok het niet echt tot de avond en wilde ook niet echt meer slapen. Ik ben overdag de slaapjes wat meer gaan rekken en dat gaat nu heel goed. Hier werd het echt een krijspartij dat laatste slaapje, ze wilde gewoon echt niet. terwijl ze toch echt altijd graag naar bed gaat. Nu hoef ik overdag niet eens echt te rekken, en zonder het laatste slaapje is het nu goed vol te houden voor haar. Meestal maak ik 's middags laat nog een wandelingetje wat haar iets rust geeft nog. Slapen doet ze niet in de wagen, maar wel even lekker rustig liggen. Helpt wel als de middag echt even te lang is.

Deel Deze Pagina