Mijn man werkt nog overdag)logisch natuurlijk),maar hij is ook betaalt voetbal trainer! Wanneer moet ik hem bellen,zodat hij niet te vroeg komt en dus eigenlijk nog naar de voetbal had gekunt?of naar zijn werk! Kun je wel alleen zijn als je vliezen breken?Of moet er dan direct iemand bij je zijn? Ja het is me 1ste kleintje en wil niet graag alleen zijn,als ik ga beginnen PS:me vriend is in almelo voetbaltrainen en werkt in deventer daar wonen zijn ook. Groetjes
ik zou wel op tijd bellen als ik jou was. ik zag het wel bij een vriendin van me schoonzusje. haar vliezen braken en ze belde gelijk haar man die werkt in amsterdam en ze wonen in denhelder. hij werd rond 3 uur gebeld en kwam om kwart voor 5 thuis toen was zijn dochter net geboren. hij was dus telaat en heeft niks van de bevalling mee gekregen.
Ligt eraan op welk tijdstip... Tijdens de spits bijvoorbeeld zou ik gelijk bellen want van Almelo naar Deventer is toch zeker wel een dik half uur, 3 kwartier! Nu zal er over het algemeen niet snel veel gebeuren in zulk tijdbestek maar ja... Eigenlijk is het heel moeilijk inschatten. Ik zit met hetzelfde probleem: wanneer bel ik mijn vriend?
Ik woon zelf in almelo en het verkeer hier is een ramp! Ik zou toch op tijd bellen maar dan is de vraag nattuurlijk wanneer is op tijd? Als je vliezen breken kan het toch erg snel gaan bij mijn eerste heeft het drie uur geduurd na de vliezen braken. Ik zelf zit met het zelfde hoor want wij wonen in almelo en mijn vriend werkt in Apeldoorn. hij moet met de trein dus dat duurt echt wel anderhald uur voor hij thuis is als alles mee zit dan. en als de weeën echt zijn begonnen dan merk je dat wel daar kun je niet om heen en dan zal ik gewoon bellen hoor weeën opvangen in je eentje is echt geen pretje. Mijn vriend was er wel bij toen ik in het ziekenhuis moest bevallen hij moest alleen nog heel even plassen. toen ging het ineens zo hard dat ij van de wc moest rennen anders was hij ook te laat geweest. hahahaha maar goed succes meid
Goeie vraag. Ik heb het net even met hubbie besproken. Zodra de weeën beginnen dan bel ik hem op. Kan hij nog rustig zijn spullen bij elkaar zoeken en op zijn gemak naar huis komen. Hij was toch al niet van plan om ver van huis te gaan rond die tijd. Klussen in Friesland moeten dan maar even wachten.
haha, gisteren dezelfde vraag op het april-topic geplaatst. Als je vliezen breken is het duidelijk maar 90% van de bevallingen beginnen met weeën. Maar wanneer bel je je man idd. Mijn man zegt, als je de VK gaat bellen bel je mij ook maar, maar dat is al best wel laat en dan zit ik al die tijd de weeën alleen op te vangen en daar heb ik niet zo'n zin in.
Mijn vliezen braken om 19.15uur en mijn man is toen nog naar een vriend gegaan om voetbal te kijken.. Hij was om 23.00uur thuis zonder dat ik 'm had gebeld. Hij wilde graag bij mij zijn. De weeën begonnen pas om 01.00 uur (wel gelijk om de minuut!). Je kunt dus eigenlijk nooit zeggen hoe lang 't duurt voor 't echte werk begint..
Wij hebben afgesproken dat hij gelijk gebeld wordt. Dan kun je samen wachten, of samen dingen gaan doen. Hond moet uit en in de gaten worden gehouden. Lekker in bad enz..... Nee gezellig toch dat hij lekker thuis komt. Dat mag ook gewoon van het werk, dus ik zou niet inzien waarom je later zou bellen.
Ik bel mijn vriend meteen als ik voel dat het begint, of bij de eerste wee. Ik zie het ook niet zitten om het in mijn eentje allemaal te doen. Liever dat ie 10 x voor niks thuis komt, als 1 x te laat Alleen is het bij ons wel makkelijk, omdat hij in het bedrijf van mijn ouders werkt. Dus ook als het 's nachts of 's morgens begint te rommelen, hoeft hij niet te gaan werken.
Ik zou gelijk bellen. Het is fijn om je partner bij je te hebben als je je weeën op moet vangen en je weet idd maar nooit hoe lang/kort het duurt!
Ik zou sneller bellen dan de vorige keer! Ik had 's nachts voorweeen en toen hij om 5u wegging zei ik het wel (telefoon bij de hand houden!) maar vond het niet nodig hem tuis te laten zijn. De hele dag belde hij om te vragen of hij niet moest komen, maar ik vond het toen echt nog niet pittis genoeg. Ik merkte wel dat de weeen goed gingen doorzetten toen hij thuis was (misschien toch onbewust op hem gewacht) en was niet al te lang daarna bevallen. Aangezien mijn bevalling erg vlot ging en een tweede nog sneller (meestal) ga ik hem nu maar eerder laten komen. Hoewel als het weer van die lichte weeen zijn hoeft hij echt nog niet mijn hand te komen vasthouden hoor! Dat doet ie maar als het zwaarder wordt...
Ik denk ook dat de bevalling sneller verloopt als je partner er is, je schijnt het idd tegen te houden als hij er niet is, dus gelijk bellen als ik het nodig vind. Maar ja, als mijn bevalling maar een klein beetje verloopt zoals die van mijn zusje en mijn moeder dan is hij niet eens op tijd als ik hem bij de eesrte wee zou bellen.
wij hebben afgesproken dat ik hem bel als ik denk dat ik weeen heb. en als ze echt hevtig zijn/ snel op elkaar dan bel ik hem weer dat hij naar huis moet komen. maar denk dat hij na mijn eerste tel. al in de auto naar huis zit. groetjes susanne
ik bel hem gelijk zodra ik merk dat het is begonnen, ook omdat ik gelijk naar het zieknhuis moeten en we nog een kleine meid thuis hebben die moet worden weg gebracht naar familie, dus geen tijd te verliezen hahahah
Ik bel hem gelijk op als de vliezen breken eerst breken, zoals bij mijn eerste dan ga ik nog niet bellen maar zodra de weeën beginnen dan bel ik hem gelijk op.
gewoon gelijk bellen meid, bij de 1e belde ik hem op toen hij aan de andere kant van Nederland zat (water was gebroken) en dan denk je automatisch nu gaat het beginnen maar niks... dus tja je weet het niet van te voren, wat is er belangrijker moet je je afvragen simpel..... niks op de wereld is belangrijker dan dat hij onverhoopt de geboorte van de kleine mag missen....beter 1x te veel gebeld, dan 1x te weinig.
Ik heb mijn man gebeld na het breken van de vliezen. Hij werkt een uurtje rijden hiervandaan, en ik zei dat ie maar rustig aan moest doen en thuis nog even kon gaan douchen. Al met al was hij er binnen 1,5 uur en even later kwam de gyn vertellen dat ik 6 cm ontsluiting had. Weer twee uur later is ze geboren. Ondanks een korte bevalling en lange reistijd, was hij dus ruim op tijd. Ik lag in het ziekenhuis, en daar adviseerden ze me om hem te bellen. Ze hadden in de gaten dat het vrij snel vlot op gang kwam. Het scheelde dat ik dat advies kreeg, en dat zijn werkdag er bijna op zat, anders had ik misschien wel te lang gewacht met bellen, want voor mijn gevoel was het nog niet echt heftig.
Wij hadden afgesproken, dat ik m'n man zou bellen met de 1e wee. Maar dat hoefde niet want het gebeurde s'morgens om 05.00 uur.
selam toen 'snachts om half 3 mijn vliezen braken en gelijk achter elkaar de weeen kwamen moest ik mijn man bellen. En nog geen 1,5 uur later is tamer geboren. Het grappigste is dit. Ik beld abdullah om 3 uur 'snachts, hij sliep dus nog. Ik bellen en bellen maar hij nam maar niet op. Ik in paniek en die weeen kwamen maar. Ik heb maar mijn schoonouders gebelt en gezegd dat ze gelijk naar abdullah moesten gaan want hij nam de telefoon niet op. Ik abdullah weer bellen en bellen. Ik begon ook gelijk te huilen. Eindelijk had ik hem aan de telefoon en ik zei dat hij moest op schieten. En het duurde zo lang vond ik. Eindelijk was hij er. Wat bleek, alle ingangen waren dicht van het ziekenhuis en hij kon er nergen in. Mijn raam van mijn kamer stond op en abdullah is vie die raam naar binnen gegaan. De andere patienten schrokken zich dood maar ik vond het wel grappig.