Wordt ik vanmorgen uit mijn slaap gerukt door een indringend gepiep, blijkt het een brandalarm te zijn. Ik kon in eerste instantie niet ontdekken waar het vandaan kwam, maar na even goed te hebben geluisterd bleek het bij mijn bovenbuurman vandaan te komen. Sta je daar iets voor zes uur op zondagochtend in je pyjama, na eerst een paar keer aangebeld te hebben, 112 te bellen. Terwijl ik de centrale aan de lijn had werden de andere buren ook wakker, die bleken een sleutel te hebben. Zij naar binnen, is de bovenbuurman op de bank in slaap gevallen en heeft niets gemerkt. Ik weet niet wat hij wilde bakken zo laat (of vroeg), maar gelukkig was er alleen maar wat rookontwikkeling en verder niets ernstig aan de hand. Maar ja, wel een lekker begin van mijn zondag zo
Wel beroerd ja. Maarreh... Rond zessen op in het weekend is hier vaste prik, dus zo vroeg vind ik het niet .
Ja, gelukkig niets aan de hand. Ik wilde wel even zelf nagaan of het ernstig was voor ik hier iedereen (man en dochter) bruut uit hun slaap zou wekken. Ik ben zelf als tiener ooit eens door mijn moeder wakker gemaakt omdat er brand was. Mijn jongste broer had de frietpan aangezet en was op de bank in slaap gevallen, gevolg: brandende frietpan. Gaat je niet in je koude kleren zitten, heeft toch wel een aantal jaar geduurd voordat ik daar overheen was.
@Kaatje85: Ja, die sliep daar doorheen. Ik snapte het zelf ook niet, die dingen maken een enorm kabaal! Saar en Nanette: bedankt voor het compliment.
Heel vervelend, maar wel een geruststelling dat 1) Het brandalarm het deed, en 2) Het zo luid is, dat de buren het ook horen. (Meteen weer een argument voor de babyfoon bij de buren-discussie )
Brandalarmen zijn goede dingen, stel je voor dat die niet was af gegaan dan was het anders gegaan nl. Heb het zelf vorig jaar meegemaakt... broodjes in de oven gedaan weer in de kamer gaan zitten en was de broodjes glad vergeten en na een half uur hoorde ik ook een brandalarm denk das bij de buren (batterij is leeg ofzo) maar daar kwam mijn buurman aanzetten... ik naar de gang om de voordeur open te doen, ja gang vol met rook dus was het bij mij zelf haha dat ding zit nl op de 1e verdieping dus hoor je minder goed dan als die beneden zou zitten. snel oven uit gedaan en alle deuren open gezet e.d. buurman het brandalarm uitzetten e.d. wat was ik blij toen met mijn brandalarm! echt even schrikken maar die dingen doen echt hun nut, ik zei ook als ik dat ding niet had gehad en ik had de rook niet ontdekt had ik brand gekregen in de keuken het had niet veel langer meer moeten duren nl