Wanneer bel je nou een dokter?

Discussie in 'De lounge' gestart door horselover, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    als je langer dan 5 dagen koorts hebt bij griep moet je worden gezien volgens het NHG standaard waarmee de huisartsen werken.
    de hoogte van koorts zegt niets, het gaat er meer om hoe ziek je bent. als richtlijn houden ze 41.2 graden aan maar dat gebeurd echt bijna nooit hoor.
    paracetamol laat de koorts zakken en is ook goed voor pijn, ibuprofen is een ontstekingsremmer en slechter voor je maag dan pcm.
    je mag per dag 3 keer daags 2 tabletten pcm nemen.
    ik weet niet wat je bedoelt met pijn in je bekken maar de longklachten en hoofdpijn gaat op het moment erg rond.
    wat je zelf kan doen is stomen, warm drinken om het slijm in je longen los te krijgen en elke kwartier iets drinken om niet uit te drogen omdat je koorts hebt.
    gaan je holtes ook nog zeer doen kun je neusspray halen.
    beterschap!

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ben nu ook een paar dagen ziek en wat voel ik me beroerd zeg.. Gatverdamme!
    Het lijkt ook echt niet beter te worden.
    En ben al sinds twee uur wakker omdat ik m'n draai niet kan vinden in bed.
    Ik lig nu maar op de bank en m'n vriend brengt de kids morgen naar het kdv.
    Maar moet ze zelf ophalen,wat zie ik daar tegenop!

Hopelijk voelen we ons snel beter.

3. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Hallo Meiden!!!

Ik heb enorme pijn aan mijn bekken omdat dat het zwakste punt is. Heb met de zwangerschap BI gehad, en tsja als je dan ziek bent is de pijn niet meer te houden. Dus vandaar snel grijpen naar pcm!

Ik heb gelukkig een redelijke nacht gehad! Tot half 4 geslapen.
    De koorts is gezakt, die is nu 38,5!! Wel voel ik me natuurlijk nog steeds zo klote..
    Ik heb voor mezelf besloten en nog ff met mijn mams gebeld dat mocht ik vanavond weer naar de 40 graden gaan dat ik dan morgenvroeg ga bellen...

Dus ik wacht het vandaag even af! Ik HOOP dat het niet weer zo gaat als gister want dan ben ik echt op...

Lief dat jullie mee hebben gedacht! Ik houd jullie op de hoogte hoe het gaat...

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als jij nu nog last hebt van je BI van je zwangerschap zou ik toch eens contact opnemen met een bekkenfysiotherapeut...

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @kruimel: toevallig afgelopen woensdag voor het eerst geweest !
    Ben een aantal weken geleden toch maar eens naar de HA geweest ivm pijn in de buik enzo.. En zo ben ik bij de gyn. gekomen en die heeft mij doorgestuurd naar de bekkenfys....
    Woensdag moet ik weer.
    Ik had nooit gedacht dat ik er nog zoveel hinder van had hoor...

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    op de algemene vraag: Wanneer bel ik een dokter? zeg ik: Zodra je je dit afvraagt. Je krijgt toch eerst de assistent en die kan je evt. geruststellen. Anders krijg je de dokter en die kan dan nog wat roepen. Geeft niks als het voor niets blijkt te zijn. En als de arts denkt dat hij je liever even wil zien, dan geeft hij dat wel aan.
    Bij twijfel altijd bellen. Je kunt beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig! En ze vertellen je vaak meteen "als ..... dan moet je nog maar even bellen".

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @lady: buiten de ''normale'' diensten om krijgen wij per direct de huisarts aan de lijn.. En ik moet zeggen dat deze niet altijd even vriendelijk is. Vandaar ook mijn vraag wanneer je eigenlijk kunt bellen.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Owww. Dat is apart... Wij moeten buiten de normale tijden de HAP bellen en die hebben ook een assistent. Bij ons zijn ze gelukkig wel vriendelijk (nou ja, 2x gebeld ooit).

Nee, kan me voorstellen dat dat dan niet leuk is. Maar ik vind het wel onprofessioneel van jullie huisarts dan. Of misschien heeft hij gewoon een norse stem?

Je kunt wel eerst even bij jezelf denken: Kan dit wachten tot de volgende werkdag? En anders de volgende keer indien mogelijk al vrijdag voor 5 uur bellen ;) Met de vraag waar je op moet letten en wanneer je moet bellen.

Deel Deze Pagina