Wanneer belde jullie de familie/vrienden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Blemma, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Bij de eerste meteen gebeld en de hele dag visite gehad.
    Bij de tweede meteen gebeld, en beperkt visite gehad. (Ouders, beste vriendin, en mijn zus)
    Bij de derde heeft ml snachts mijn moeder geappt. Ik was die dag ingeleid en het was de verwachting dat ik allang bevallen zou zijn.
    Toen mijn man appte lag ik op de ic en was de kleine bij mijn man.
    Ik heb de volgende dag vanaf de ic mijn moeder, beste vriendin en zus gebeld. Smiddags zijn de ouders en mijn beste vriendin geweest. Maar goed, toen was het dus echt een ander verhaal.

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Om kwart over negen s avonds in ziekenhuis bevallen en na t hechten gebeld.
    Fam woont ongeveer half uurtje van ziekenhuis. Toen ze kwamen moesten ze even wachten omdat ik net onder de douche vandaan kwam en met bed en al naar de kamer werd gebracht

3. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ourers gebeld na de bevalling. Oom en tante, broer, zus berichtje gestuurd. De rest later via fb/wa. Baas de dag er na gebeld.

4. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hier om 14.16u bevallen. Rond 16.00u gebeld (kleine 2u later dus)naar familie. Wel gemeld dat ze niet voor 18.00u mochten komen, want we wilden lekker rustig aan doen en ik moest toen nog douchen enzo. Schoonmoeder moest 19.00u werken, dus die vroeg of ze iets eerder konden komen. Dat vonden we goed, want anders kon ze hem niet zien. Ze moesten ook stukje rijden, want wij bleven een nachtje in het ziekenhuis daarna. Die waren er om 17.30 ofzo. We hebben in ieder geval lekker rustig aan kunnen doen en dat vond ik heerlijk!

5. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik heb mijn moeder en zus (Die waren samen in spanning aan het wachten op het telefoontje) zo'n 1,5 uur na de bevalling gebeld. De rest vd familie zo'n 8 uur later (ben om 01:45 bevallen)

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Mijn schoonmoeder hebben we direct gebeld, zij zou ons rijden. Mijn man heeft geen rijbewijs en ik zag het niet zitten om al puffen de snelweg over te moeten rijden.
    Eenmaal in het ziekenhuis heeft mijn man een aantal gebeld o.a. mijn moeder die zou aanwezig zijn. Mijn zusje en stiefvader zijn ook mee gekomen en hebben gewacht.
    Mijn vader en stiefmoeder hebben we ook direct gebeld, die moesten ruim 4 uur rijden.

Nadat onze zoon is geboren hebben we de rest op de hoogte gesteld en is de peettante van onze zoon nog even naar het ziekenhuis gekomen. De rest van de familie kwam de volgende dag toen we thuis waren.

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij bellen pas wanneer wij er aan toe zijn en zeker niet tijdens de weeën. Moet er niet aan denken dat mijn moeder of schoonmoeder steeds gaat bellen om te vragen hoe het ervoor staat of erger, dat ze besluiten om even langs te komen om te zien hoe het ervoor staat.

Mijn moeder wil dat we direct na de geboorte bellen zodat zij in de auto kan springen maar ik wil eerst zelf alle medische handelingen achter de rug hebben, eerste borstvoeding geven, lekker douchen en natuurlijk samen genieten.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Toen we weer thuis waren uit het ziekenhuis. Ik wilde niemand aan mijn bed in het ziekenhuis op mijn man en kinderen na.

Ik heb gebeld toen ik thuis was en dat we met mijn gezin lekker gegeten hadden. Dus een uur of 3 na de bevalling

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij belden altijd pas als alles helemaal achter de rug was en we weer een beetje toonbaar en aanspreekbaar waren, een paar uur na de geboorte.
    Alleen de tweede en derde keren wisten mijn ouders ervan, omdat zij op de andere kinderen pasten. Onze ouders belden we wel altijd vrij snel, zeker omdat zij dan in spanning zaten te wachten.

Ik had er geen problemen mee dat er vrij snel bezoek op de stoep stond, ik wilde niets liever dan mijn kind showen, haha en voelde me ook goed genoeg ervoor.

10. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Na de bevalling om 21.15 heb ik vrij snel mijn ouders en schoonouders gebeld. Mijn ouders zijn direct nog gekomen en waren Ron 22.30/23.00 in het ziekenhuis. Mijn schoonouders wonen wat verder en moesten ook werken de dag erna dus kwam in de middag toen. Onze broers met aanhang hebben een appje gehad een uurtje ofzo na de bevalling en zijn de volgende dag allemaal langs gekomen.
    Verder een Facebook bericht zodat de rest het wist.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Omdat ik ingeleid werd wist de familie wel dat het begonnen was. Maar uiteindelijk ouders en schoonouders pas gebeld toen dochter aangekleed was en ik ook van de verloskamer af mocht. Was toen 8 uur savonds ofzo. Ze wilden toen wel langskomen maar gezegd dat ze beter de volgende ochtend konden komen want ik moest nog douchen en eten.
    Nu gaan we waarschijnlijk ouders of schoonouders bellen om op dochter te passen dus dan weten ze het ook. Nu beval ik poliklinisch als het goed is dus dan wachten ze maar rustig tot we weer thuis zijn! Ik wil ook graag dat ons dochtertje haar broertje eerst ziet.

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mijn ouders en broertje wisten de datum vd inleiding. Die duurde 2 dagen en in die dagen kreeg mijn moeder vragen van familie of er al wat gebeurde. Ze kon er niet over liegen.
    Schoonvader en zwager zijn op de hoogte gesteld tijdens inleiding, mijn beste vriendin ook. Omdat zij mij toevallig smste of ik thee kwam drinken. Hahaha!
    mijn ouders waren uiteindelijk in het ziekenhuis toen ik beviel (keizersnede) en zwager ook.
    alleen mijn ouders heb ik direct erna gezien.
    Volgende dag verdere familie ingelicht en mijn collega's en vriendinnen.
    eerste 4 dagen in ziekenhuis gedoseerd bezoek gehad en nadat we thuis waren gekomen hebben we bewust 3 dagen geen bezoek laten komen. Daarna weer rustig aan in overleg.
    Weet nog niet hoe ik het deze keer wil.
    vind tijd met zijn vieren straks wel belangrijk ivm zoon.

13. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Al vrij snel na de bevalling, denk na een half uur. Mijn moeder moest namelijk om 11 uur werken, nachtdienst, en ik ben bevallen om 20.34. Zo had ze toch nog tijd om naar het zkh komen. Tja, toen moesten we natuurlijk iedereen bellen.

Hoewel mijn vader en de broer van mijn vriend niet te bereiken waren.. Heel onhandig..

Nu ligt het eraan of we meteen naar huis mogen. Dan wil ik pas visite als we thuis zijn. En eerst ff familytime, opa's en oma's wachten maar beneden tot mijn zoontje kennis heeft gemaakt met zijn broertje.

14. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Tijdens het hechten heeft m'n man iedereen gebeld. 'k dacht is die tijd ook gelijk nuttig besteed en hebben we daarna rust kunnen we met z'n 3en bijkomen. Dit was aan het begin van de nacht.

15. Misslinnie1984

Misslinnie1984 Actief lid

20 feb 2014
    172
    0
    0
    NULL
    Zuid-holland
    Mijn ouders en s.ouders zullen we inlichten als de weeën zijn begonnen. Zo ook onze beste vrienden, zijn gelukkig een stelletje. Dat zijn de mensen die eventueel in het ziekenhuis mogen komen kijken, de rest zullen we pas bellen als we thuis zijn.

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben ongeveer 3,5 uur na de bevalling gebeld.
    Mijn zusje en so kwamen 's avonds even kijken en mijn ouders waren er na 2 dagen. Waren op vakantie.. haha en zaten in Kreta

17. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Vriend heeft iedereen op de hoogte gehoudentijdens debevalling.

Toen mijn vliezen braken heb ik dat aan familie en vriendinnen laten weten en erbij gezegd dat ze het wel hooen als hij er was. Tijdens de bevalling zat vriend doodleuk in groepsapps met vrienden en familie te vertellen hoever het was haha. De titel van de groepsapps waren ook: Shit is aan!

We hadden familie al gezegd dat w eerst met zn drieen wilden zijn dus ze zijn pas de volgende dag eind van de middag gekomen.

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik ben 's avonds om 23.00 uur bevallen. Familie volgende dag om 8 uur gebeld. Mijn moeder vond dat niet leuk maar wij wilden pas de volgende dag 's middags bezoek en aangezien mijn so op leeftijd zijn en nogal enthousiast en ze ook nog 1,5 uur moeten rijden...
    ik had de dag dat ik bevallen ben nog heel veel gewhatsappt met familie. Ze stonden raar te kijken dat ik bevallen was :D

19. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik bel mn moeder als het begonnen is. zij komt op onze dochter passen. de rest bel ik ver na de bevalling.. ik wil mn dochter rustig aan haar broertje laten wennen.
    als ik savonds beval (wat we hopen), bellen we pas de volgende dag 11 uur ofzo.

20. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

De oma's en opa's wisten het al omdat ik ze had ingelicht over de datum van de geplande keizersnede. En zodra ik naar de OK ging heb ik ze nog een smsje gestuurd dat ik die kant op ging en het liet weten als ik weer op de kamer lag.

Een uur later nadat we op de kamer waren hebben we de rest ingelicht.

De eerste dag zijn alleen de opa's en oma's geweest. De rest hielden we even nog op afstand.

Rust is zo belangrijk!

Deel Deze Pagina