Wanneer belden jullie de verloskundige voor eerste afspraak?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamamijn, 1 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Hoi, vorige week zaterdag een licht positieve test gehad, dacht dat toen m'n NOD was. Vandaag weer gestest en nu echt duidelijk, waarschijnlijk toch later m'n ei gehad. Dus weet niet precies hoe lang ik zwanger ben. Denk dan nu iets van 4 weken en een paar dagen. Maar wanneer belden jullie de verloskundige praktijk om een eerste afspraak te maken? En met hoeveel weken was de eerste afspraak? Bij m'n vorige zwangerschap had ik veel bruinverlies dus toen al een vroege echo gehad met 6 weken, maar tot nu toe gaat het gelukkig goed(geen bruinverlies zoals vorige keer) toen heb ik wel een kloppend hartje gezien maar is later toch fout gegaan. Dus wil me eigenlijk een beetje behoeden voor een vroege echo omdat ik weet dat het nog heel goed mis kan gaan tussen de 6 en 10 weken. Bij m'n dochter heb ik 1 echo gehad in het begin met ruim 10 weken maar lees ook wel veel dat al met 8 weken een termijn echo wordt gedaan. Hoe was dat bij jullie?

2. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    #2 Medinilla, 1 okt 2016
    Laatst bewerkt: 1 okt 2016
    Oh de volgende dag toen ik samen met partner nog een keer de zwangerschapstest deed omdat we het beide niet echt geloofden. De zelfde middag een verloskundige gebeld en gevraagd wat ik nu moet doen. Mijn huisarts is namelijk net met vakantie en komt volgende week terug.

Ik heb mijn afspraak zoals je ziet op 9 november, morgen gaan we de laatste zwangerschapstest doen een clearblue en dan rustig wachten tot de eerste echo ;) Dan ben ik rond de 10 weken zwanger mocht het allemaal goed verlopen.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Met 6 weken heb ik gebeld.
    Er werd gelijk een afspraak gemaakt voor een vroege echo, termijnecho en intake gesprek.
    Ik kreeg een echo tussen de 7&8 weken beide keren omdat ik een miskraam heb gehad.

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik heb me de dag erna aangemeld
    In de loop van de week belden ze om een kennismakingsgesprek met 6 weken zwanger in te plannen
    Toen waren de afspraakmogelijkheden al erg beperkt

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    2 dagen na m'n nod heb ik me aangemeld. En binnen een uur werd ik al gebeld. Is mijn 2e zwangerschap en kon het niet laten om te wachten om mijn verloskundige in te lichten.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij de eerste belde ik rond de 6 a 7 weken, bij de tweede eigenlijk al meteen de dag na de positieve test...

7. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb ook vlak nadat ik het wist gebeld. Eerste afspraak is bij mijn praktijk in de week dat je 9 weken bent,dan kijken ze of het op de juiste plek zit en of het hartje klopt. Nu de echo met 8,5 week gehad. Daarna nog de termijnecho rond de 12 weken.

8. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier ook een paar dagen na de positieve test. Ze doen hier altijd een eerste echo met 7-8 weken geteld vanaf je laatste menstruatie..Wat hier al met 5.6 weken bleek te zijn geloof ik. Lange cyclus. Best lekker om toen al een hartje te zien.

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Met 7 weken, kon een week later terecht voor de intake.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb net na de 5 weken gebeld en kon met 7 weken voor een echo komen. Ik heb niet direct gebeld na het positief testen omdat ik al 2x een vroege miskraam had gehad. De echo mocht daardoor ook vroeg, anders is dat doorgaans tussen de 8 en de 10 weken.

11. Petra13

Petra13 Niet meer actief

Met 7 weken, kon die week daarna meteen terecht voor de intake. Vorig jaar een afgebroken zwangerschap gehad en kon mezelf er niet toe zetten om eerder te bellen...

Met 8 weken dus de intake, met 10 weken de termijnecho.

Bij veel verloskundigen kun je meteen de dag dat je een positieve test in handen hebt bellen. Doen als dat goed voelt!

12. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Onze praktijk kan je meteen bellen zodra je positief getest hebt. Dat heb ik dus ook meteen gedaan. Toen rond de 6 weken intake gehad (met echo).

13. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Dag na positieve test waarom zou je wachten?

14. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb rond de 5 weken gebeld voor een afspraak, kreeg de eerste echp met 7.5

15. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ik kwam er rond mijn 5e week achter dat ik zwanger was en heb de dag erop gebeld. Bij week 8 kreeg ik de eerste echo.

16. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Direct na een positieve test. De eerste afspraak was met 6 weken i.v.m. twee eerdere miskramen.

Deel Deze Pagina