3e trimester misselijk?

Discussion in 'Zwangerschap' started by moontje2008, Jun 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoi allemaal,

ben nu 33 weken en sinds gisteren een beetje weeeig/misselijk gevoel in mijn maag.. ik denk aan een paar dingen, verstopping is hier een van, mijn darmen rommelen ook, heb twee dagen terug ('s avonds) patat gehad en hoe heerlijk ik het ook vind, sinds ik zwanger ben valt het niet zo goed.. ik ben nu ook thuis dus beweeg minder en dat is volgens mij ook niet zo goed voor de spijsvertering..

Ze is nu volgens mijn vriend ook weer ontzettend aan het groeien, heb echt elk uur honger, misschien een groeispurt? elke keer als ze dat heeft heb ik honger als een paard en zoals ik al zei, ik ben nu thuis en rust veel.. moet goed zijn voor het groeien.. mevrouw drukt ook echt tegen mijn maag aan.. maagzuur kan dus ook nog..

Wie herkent dit?

groetjes!

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ik herken het helemaal!
    Ik ben nog niet zover als jij, maar omdat ik een tweeling heb gaat het wat sneller.
    Heb de hele dag honger, als ik wat eet dan ook meteen een misselijk gevoel. Af en toe ook het gevoel dat ik moet spugen.

Heb ergens gelezen dat je dan toch beter steeds kleine beetjes kan eten, dan heb je niet zo last van je maag.

Bij mij drukt er dan ook nog een constant tegen mijn ribben, waardoor ik erge pijn heb wat doorstraalt naar mijn rug...net onder mijn schouderblad...

Weet nu echt niet meer hoe ik moet zitten/liggen etc.. bah...:x

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ooh dat drukken dat ken ik, alsof er een stok onder je ribben zit.. en je je helemaal uit moet rekken om hem er onder uit te krijgen.. autorijden is een hel!

denk ook maar dat ik moet gaan afkicken van mijn vla verslaving.. is volgens mij ook niet zo goed voor de darmen..

Wat leuk zeg een tweeling!

x

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

werd ook weer misselijk rond de 34 week. Ook veel meer last van maagzuur. Dacht dat als ze ingedaald zou zijn hetwel goed zou zijn. nIet dus ik heb er nog last van hahaha!!!
    Maar chinees bijvoorbeeld valt bij mij ook minder. Ik wet niet waarom. Toch je darmen denk ik. Maar herken het wel.

5. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ook hoor. Komt bij mij ook omdat onze uk zo ontzettend beweeglijk is. Alsof er een draaikolk in mijn buik zit, lekker langs mijn ribben en half door mijn maag... Ik kan me voorstellen dat kleine beetjes eten dan wel gemakkelijker naar binnen gaan. Ik kan ook niet goed inschatten de laatste dagen of ik honger heb of vol zit. Ik heb de hele dag zo'n vol gevoel doordat de baby het afklemt daarbinnen. ;)

Ik hang trouwens ook heel erg onderuit de laatste dagen. Als ik erg rechtop zit krijg ik echt van die kickbox trappen in mijn zij en tussen mijn ribben.. heel fijn zo'n kindje ;)

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

heb ik ook last van hoor, begin weer met overgeven en misselijk voelen. slaap heeeel erg veel en moet echt uitkijken met wat ik eet wantbij het geringste hangik al boven de pot.

7. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    #7 R1lana, Jun 12, 2009
    Last edited: Jun 12, 2009
    Ik voel me ook misselijk, en zit pas net in het derde trimester
    en een vaag gevoel aan de bovenkant van mijn navel niet uit te leggen maar het voelt erg vervelend.

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Ik was net een week of wat van het spugen af, toen het met 29 weken weer begon. Niet zo erg als de eerste maanden, maar ik voel me weer iedere dag misselijk en moet een aantal keer per week weer spugen.
    Volgens de VK komt dit vaker voor.

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Ja in het 3e trimester veranderen je hormonen ook weer, je lichaam gaat zich voorbereiden op de bevalling. In principe is het 2e trimester het makkelijkst.
    Maar een vla verslaving kan goed helpen bij misselijkheid! Ik raad je rennies aan, deze helpen echt ontzettend goed tegen maagzuur. En ik zou ook eens kijken naar vlees, ik kon daar de laatste tijd totaal niet meer tegen en ben er ook mee gestopt omdat ik er dus misselijk van werd.

En ja je baby gaat nu je maag samendrukken he dus het is niet gek dat je je zo voelt. Het vol of niet vol zitten gevoel herken ik trouwens heel sterk, had er ook erg last van! Maar kleine beetjes helpen zeker tegen misselijkheid! Ff goed uitzoeken waar je wel en niet tegen kan!

Succes, en heel veel sterkte met de laatste loodjes!

10. lennylenn

heel gek hoe dat van persoon tot persoon verschilt zeg, juist in het tweede trimester had ik nauwelijks last van misselijkheid e.d maar at ik heel erg weining..gewoon geeen eetlust. en nu in het derde trimester eet ik weer zooo ontzettend veeel. en als ik dan ik iets verkeerds heb gegeten(bij die vreselijke danoontjes) en moest spugen, zit ik na 5 min weer in de keukenkasten/koelkast te speuren naar eten. echt belachelijk.

rennies helpen idd erg goed tegen maagzuur maar ook daar kan ik nmiet meer zo goed tegen dus die laat ik maar staan en probeer de maagzuur zoveel mogelijk te negeren.

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    gelukkig het ligt dus niet aan mij :)
    Denk dat ik inderdaad moet oppassen met vlees en kleine beetjes moet gaan eten..

Ik had ook bijna geen eetlust in mijn 2e trimester en nou heb ik echt overal trek in.. vooral m&m's... die haal ik dus maar niet in huis, maar nu heeft mijn schat Lions voor me gehaald, heel lief maar ook heel slecht!

x

12. lennylenn

ik denk niet eens meer erbij na over wat ik eet, chocolaatjes chips koek snoep alles gaat erin maar ook het gezonde prakkie gaat erin hoor.

ik heb nu zoiets van baby...je bent nu nog even bij mama wanneer je er eenmaal uit bent zal het lang duren voordat je ongeremd mag snoepen dus geniet er nu nog maar even van

Share This Page