6 jaar na hersenvliesontsteking symptomen aan het krijgen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by one of kind, May 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Beste meiden

Mijn zoon heeft met 6 weken hersenvliesontsteking gehad.
    Gelukkig was ik er snel bij en heeft hij er niet direct iets aan over gehouden.
    Maar de laatste tijd klaagt van druk in zijn hoofd, moeilijk concentreren enz.
    Wie van jullie hebben hier ook ervaring mee?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Het lijkt me niet waarschijnlijk dat hij na zoveel tijd nog symptomen krijgt, maar er kan natuurlijk best iets anders aan de hand zijn. De huisarts lijkt me wel een goed idee.
    Het zou ook nog wel kunnen dat hij een bril nodig heeft, zeker een flinke plussterkte zou passen bij de klachten.

3. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    782
    253
    63
    Ik ben 38 en heb toen ik 2,5 was hersenvliesontsteking gehad. Mijn broertje kreeg 2,5 jaar later, ook op 2,5 jarige leeftijd hersenvliesontsteking ( volg je 'm nog :)) Wij hebben beide de bacteriele vorm gehad dus wellicht niet helemaal hetzelfde als je zoontje. Wij hebben beide last van restverschijnselen zoals concentratieproblemen, vergeetachtigheid en nog wat kleine dingen. Wij zijn heel lang op zoek geweest waar dit vandaan kwam en kwamen er via de meningitis stichting achter dat dit zeer waarschijnlijk hiervandaan komt. Gek genoeg is hier nooit iets mee gedaan terwijl wij best een bijzonder geval waren omdat wij beide dezelfde vorm kregen met een tussenpose van 2,5 jaar. Wil niet zeggen dat dit bij je zoontje natuurlijk ook het geval is maar het is zeker een mogelijkheid. Ik kan je niet precies zeggen wanneer de klachten begonnen, weet wel dat ik mij er in mijn puberteit steeds meer bewust van ben geworden.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,316
    11,145
    113
    #4 MadeInUSA, May 24, 2017
    Last edited: May 24, 2017
    Het kan zijn dat zijn klachten nog te maken hebben met milde restschade. Dat je dat nu pas begint te merken, kan te maken hebben met "growing into deficit", waarbij je pas als het kind ouder wordt en er steeds meer van hem gevraagd wordt, de schade gaat merken. In het geval van je zoontje bijvoorbeeld als hij steeds complexere cognitieve taken krijgt en er steeds meer concentratievermogen van hem verwacht wordt.
    Dit hoeft natuurlijk niet, dit soort klachten komen uiteraard ook voor bij kinderen zonder voorgeschiedenis. Je zou eens met een kinderneuroloog of kinderrevalidatiearts kunnen spreken hierover.

5. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Bedankt voor de reacties!

Ik heb er gisteren op gestaan voor een verwijzing naar zijn kinderarts.
    Deze heeft hem tot 2 jaar elke 3 maanden eeg's laten ondergaan.
    Maar op deze leeftijd was er niet direct iets te zien voor later.
    Hij heeft wel de bacteriële vorm gehad.
    Ik was op tijd in het zh ( ging ook enorm snel achteruit) in het zh begon hij paarse rode vlekken te krijgen., weg te vallen en schokken te vertonen. Dokters schrokken hier zelf van. Hij heeft 1 week aan de ab gelegen.

Vorig jaar heeft hij ook zo'n tijd gehad maar hij werd toen best veel gepest op de oude school en ik weet het daar aan.
    6 juni ga ik naar zijn kinderarts.
    Die heeft me toen al gezegd merk je klachten direct terugkomen.
    Helaas woon en werk ik nu in nl en kan ik dus niet meer zomaar een afspraak maken.
    Mijn huisarts wilde me ff neerzetten als overbezorgde moeder.

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Wat heftig zeg meid!

7. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    782
    253
    63
    Heftig om als moeder( en vader natuurlijk) mee te maken. Mijn ouders hebben er een flinke tik van gekregen, zelfs nu kan met name mijn vader er om huilen. Mijn broertje had ook die rood/paarse vlekjes en raakje thuis is coma. Bij mij ging dat verloop heel anders, met name pijn in mijn been. En als moeder verwacht je niet dat het je nog een keer overkomt. Goed dat je op je strepen bent gaan staan hoor, zoek ook op internet naar restverschijnselen meningitis, of lees de ervaringsverhalen op de site van de meningitis stichting. Dan heb je ook een beetje een stok achter de deur misschien in je gesprek met de kinderarts. Nogmaals succes, goed dat je zo voor hem opkomt hoor!

8. tuc

tuc Niet meer actief

Jeetje heftig zeg!
    Die verwijzing lijkt mij heel slim! Laat het maar even checken. Hoop dat de klachten snel over zijn.

9. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Bedankt voor alle lieve reacties!

Share This Page