wanneer bellen jullie de vk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0

voor mij inderdaad ook geen reden om te bellen.... manlief bezorgder dan mij ;);) voel het ook aankomen, helaas was ik net aan het betalen waarna ik vervolgens even op een prullenbak kon leunen.... poef daar ging ik, eten doe ik echt heel goed en op tijd anders is het nog erger.
    Voor mij geen reden om te bellen, blijf er zelf rustig onder, en het hoort erbij, de een heeft er meer last van dan de ander.

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bij de 1e belde ik vaker (niet 's nachts); toen ik de hele dag door aan het spugen was in het begin van de zwangerschap, en als ik de kleine de hele dag niet gevoeld heb dan belde ik ook en ook vanwege regelmatige pijnlijke harde buiken. Ik loop bij de gyn dus ik kon elke moment voor een controle naar het ziekenhuis.

Bij deze zwangerschap heb ik vanochtend alleen gebeld ivm de waterpokken van mijn dochtertje en mijn zwangerschap om te vragen hoe het precies zit.

3. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    de eerste keer dat ik belde was met 31 weken, ik had vreselijk veel harde buiken die week, en die avond leek er best een ritme in te zitten!
    Ze is toen langs gekomen om te kijken of het ontsluiting gaf of niet, en gelukkig niet, dus kon met een gerust hart gaan slapen (was 23:00u ofzo)
    Ze vond het echt niet erg!!

En dan dus vorige week.. Ineens na een paar dagen heel druk (Andy is altijd heel druk) een dag helemaal rustig!
    Zelfs in bad! normaal flipt hij hem dan haha.
    Dus eind van de dag gebeld, gelijk afspraak gekregen voor een CTG. Gelukkig begon hij tijdens de CTG al weer te schoppen en doen. maar ook toen was het goed dat ik had gebeld zeiden ze ;)

Nu ik dinsdagavond weeen heb gehad (2,5 uur lang elke 10 - 15 min) en daarna niets meer, alleen heel beroerd voelen, had mijn moeder zoiets van" bel maar even". Maar Andy beweegd goed, en het komt vaak voor (valse start) en aangezien mijn vruchtwater nog niet gebroken is enzo, maak ik me geen zorgen, dus heb niet gebeld.

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    bij de oudste gebeld met 32 weken omdat om 5 uur buikpijn kreeg toen ik tegen een uur of 7 ook nog bloedverlies had heb ik gebeld. de vk voelde dat er wat was geweest en moest ter controle naar het zh waar ik een weekend heb gelegen. wat het is geweest geen idee tot op de dag van vandaag.

bij de 2de rond 15 weken gebeld ivm veel harde buiken. bleek blaasontsteking te zijn (wel gebeld onder spreekuren)

deze zwangerschap tussendoor nog niet gebeld.

5. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb gebeld toen ik helder rood bloedverlies had.
    Verder bel ik ook niet, heb daar nog geen redenen voor gehad.
    Hoop dat de eerst volgende keer ook pas is als ik al een uur lang niet te houden weeen heb ;) En dan niet nu al maar in januari!
    (kan niet wachten)

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

gebeld met 12 weken met beste pijn in buik , niet kunnen lopen van de pijn, naar vk hgweeest , die inwendig gevoeld en toen voelde we iets op zijn plek schieten, waarschijnlijk darm of zenuw die dubbel zat

gebeld bij 17 weken vanwege harde buiken in het weekend of ik kon doorlopen of moest laten controleren, blaasonsteking dacht ik.. en ja hoor, moest trouwens wel naar huisartsenpost dus die zaterdag.

Gebeld bij 22 weken--> extreme rugpijn, buikpijn enz. --> ziekenhuis, alles gecontroleerd, nierstenene, blaasonsteking, echo enz., constatering beknelde zenuwen of hernia en ernstige ischias.

Gebeld bij 25 weken vanwege weeen en valse start--> ziekenhuis alles getest, baarmoedermond gemeten, rustig aan doen en weken weer afspraak op poli..voor opnieuw baarmoedermond meting.

en elke keer ook weer terug gebeld na ziekenhuis, maar dat vregen ze zelf of ik wou bellen over hoe en wat.

7. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb nog nooit gebelt tot nu toe.
    Zou wel bellen als ik bloedverlies of denk vruchtwater te verliezen of hele erge pijn heb.
    Voor de kleine dingetjes heb ik deze fantastische pagina:D.

Deel Deze Pagina