2 weken teruggezet na 1e echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Luanti, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Vanmiddag hebben we de eerste echo gehad.

Drie weken geleden zaten we met een positieve test in ons handen, dus volgens de berekening zouden we begin deze week 7 weken zwanger zijn.

Vandaag uit de meting in de echo bleek het vruchtje nog erg klein te zijn en kwam uit op 5 weken en 3 dagen. Gelukkig klopte het hartje al wel, maar durfde de vk nog niets te zeggen over hoe het verder zal verlopen.

Dus aan de ene kant zijn we erg blij met een kloppend hartje, maar het maakt me ook erg onzeker :(.
    Het is nu afwachten op de volgende echo over drie weken.

Ik vind het wel erg veel om bijna twee weken te worden terug gezet in tijd. Dat betekent dat we positief hebben getest toen ik 2 weken :$ zwanger was.

Zijn er meer meiden die dit ook hebben gehad? En hoe is dit verder verlopen? Is dit later weer ingehaald bij een latere echo?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben een week terug gezet toen.
    En dat was heel raar allemaal!
    23 en 24 Juni had ik positieve ovulatietesten en 4/5 Juli had ik een positieve zwangerschapstest.
    Ik bleek dus een week achter te lopen dus ik vroeg de gyn HOE kan ik dan een een posi test hebben zo snel?
    Nouja na de bevruchting maak je al HCG aan zei hij, en vele testen reageren al snel daarop.
    Ik bleek een diapauze te hebben gehad, dus dat het even stil heeft gestaan in groei.

Uiteindelijk kwam meneer met 40+4 (de bijgestelde datum dus), maar wel met een verkalkte placenta en alles.
    Laat het goed controleren hoor!
    Ik heb ook veel bloedingen gehad waardoor de placenta zo is geworden.

Bij mn 1e ook een week achter maar dat is toen nooit bijgesteld geweest en kwam ze met 41+5.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza werden we in eerste instantie 2,5 week teruggezet, maar de echoscopist gaf toen direct al aan dat ze niet zeker was en de termijnbepaling over wilde laten doen. Bij de daaropvolgende echo werden we toen een week eerder gezet, dus anderhalve week na onze cyclusdatum.
    Dat kan allemaal, omdat de innesteling ergens tussen de paar dagen en de 2 weken duurt. Als er dus langer dan 2 weken tussen cyclusdatum en echodatum zit, gaan ze een paar weken later opnieuw kijken, omdat dat wel gek is.
    Maar alles tussen een week eerder dan je eigen datum en 2 weken later, is dus heel normaal :) Blijkbaar heeft de innesteling bij jou dus vrij lang geduurd :)

4. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Hoi Luanti...

Ik ben ook 2weken terug gezet.... Wij hadden de mazzel dat we al bij de 2de cyclus zwanger waren... maar mijn eerste cyclus duurde 44 dagen dus kon erg slecht een schatting maken hoever ik nu zou zijn... volgens CB was ik 2-3 dus 4-5weken zwanger... dus had ook niet verwacht zover terug gezet te worden... wij hadden nu ipv een echo met 9 weken bleek het 7weken te zijn... met de termijnecho werden we weer 2dagen naar voren gezet!....
    Maar het hartje klopte toen... en het kan altijd mis gaan..dus geniet nu maar van het moment dat je het hartje hebt zien kloppen dat het dus leeft :D....

En aftellen naar de 12weken meid....

in ieder geval GEFELICITEERD...

5. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    vandaag mijn eerste echo gehad. En bleek 3 weken korter zwanger te zijn dan verwacht. Laatste ongi was 8-10. Over 2 weken gaan ze controleren of de termijn idd klopt.

6. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ik ben ook hetzelfde als jou terug gezet, ik heb dus ook met 2 weken al positief getest. Erg bizar vind ik dat. Ik moet ook de volgende echo afwachten die ik 6-1 heb. Jij hebt het geluk dat je al een hartje zag, ik had alleen een vruchtzakje. Succes met wachten tot de volgende echo, het is lang wachten vind ik.

7. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    ik ook, 1,5 week terug. Nu had ik een lange cyclus, en bij de 3e ronde zwanger, dus kon er vrij weinig over zeggen zelf, maar vanaf mijn laatste menstruatie is het dus 1,5 wk verschil.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hier toen ook 2 weken terug gezet...maar hartje.

2 weken later echo, geen hartje helaas meer maar wel 2 weken gegroeid....

dus helaas hier geen goed verhaal. maar zoals je hebt gelezen wel heel veel goeie ook!

9. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    @simple...lang wachten he!! Zal voor je duimen voor een mooie echo met een hartje!

@bertha...1,5 week terug, en een lange cyclus...ik hoop dat je een mooie echo hebt. Zelf had ik de laatste tijd een regelmatige ongi...nu 3 weken korter zwanger, dan de vk dacht...dus wellicht ei later gehad...

@Antares; jeetje wat een heftig...sterkte en succes met zwanger worden

Ik heb wel het hartje zien kloppen! Kan niet w88 tot de volgende echo!

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier liep kleine meid ook altijd een week achter, ondanks een zekere zwangerschapsduur vanwege de icsi..
    onze fertiliteitsarts vertelde toen dat beebjes op zo'n vroeg termijn nog niet gelijk groeien, pas rond de 12 weken en daarna groeien ze weer op eigen tempo..
    en ze zijn op dit termijn nog zooo klein dat een mm verkeerd meten al een paar dagen kan schelen!
    maar ons meisje heeft dus in het begin altijd een week op groei achter gelopen en was bij de geboorte uiteindelijk toch nog 3765gram bij 38 weken ;)

Wie weet gebeurd dat bij jullie ook, niet teveel zorgen maken iig..

11. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Wij zijn ook 2 weken teruggezet gisteren. We dachten 9 weken te zijn, maar het zijn er 7. Het hartje klopte als een dol wit stipje op het scherm, daar zijn we wel blij om.

Over 3 weken zouden we dus 10 weken moeten zijn, en dan gaan we naar het echocentrum voor de combinatietest, ik ben benieuwd of het dan echt gegroeid is naar een 10-weken persoontje.

12. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Ha meiden,

Het duurt even voordat ik iets van me laat horen, maar mijn gevoel is uitgekomen...

Ik heb een miskraam. Het vruchtje is nog wel doorgegroeid, maar het hartje klopte niet meer.
    Dinsdag word ik gecurreteerd.

Bedankt voor jullie reacties!

x

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag