ander auto-stoeltje vanaf 9 mnd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Onze zoon is bijna 8 maanden oud. Het is een stevig, lang jongetje.
    Hij zit nu nog in de maxicosi. Vanaf wanneer moeten we een ander stoeltje voor hem aanschaffen en hoe heet zo'n stoeltje?
    en mag deze eindelijk wel zo worden vastgemaakt dat we hem gewoon kunnen zien en dat hij dus niet achterstevoren zit?

2. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn was ook net 8 maanden dat hij in een andere autostoel ging. Hij was boven de 9kg en kwam met zn hoofdje boven de rand uit. het is een nr1 stoel (vervolgstoel) en die mag inderdaad gewoon de andere kant uit kijken.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon zou wat gewicht betreft al een tijdje over mogen, maar ik probeer het toch tot 9 maanden vol te houden. We gaan deze week wel al een vervolgstoel kopen, omdat hij nu met zijn hoofd nog net binnen de mc past. Ik controleer het elke keer voordat we weg gaan. Aangezien we nu al op het randje zitten, wil ik de vervolgstoel vast in huis hebben.

Ondanks het feit dat ons zoontje voor zijn leeftijd al vrij stevig zit en ook vrij lang en zwaar is, wil ik zo veel mogelijk die 9 maanden-grens aanhouden. Dan weet ik zeker dat het goed is.

4. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo,
    onze zoon zat met 7,5 maand in een autostoel.
    Hij woog toen 10 kilo,en zijn bolletje en voetjes begonnen toch wel buiten boord te steken.
    Het was toen nog koud,dus met een dikke jas zat hij echt opgepropt.
    Deze stoel staat met de rijrichting mee,en kun je in slaapstand zetten....dit was wel fijn omdat hij toen nog niet goed zelfstandig kon zitten.
    Deze stoel gaat van 9 tot 18 kilo,zou dat kunnen????

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij hebben gisteren een andere stoel gekocht en daar zit ze nu in, ze is ook nog geen 9 maanden maar wel 9 kg en de mc werd gewoon echt te krap..

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn dochter is bijna 1 (vrijdag a.s.) en weegt bijna 10 kilo (78 cm) en zit nog gewoon in de maxicosi. Waarom? Omdat het de veiligste manier van vervoeren is. We hebben twee andere stoeltjes in huis (van zoonlief) dus dat is niet het probleem.

Als je kind nog gewoon in de maxicosi past, zou ik hem daar dus in laten!
    Voeten die uitsteken is heel normaal. Een hoofdje moet echt binnen de stoel vallen en als een kind goed zit, duurt dat vaak echt behoorlijk lang (zo heeft mijn dochter een gemiddeld lang bovenlijf maar toch past ze nog)

7. misa

misa Niet meer actief

Vanaf 9 maanden, of vanaf 9 kilo mogen ze in zo'n vervolgstoeltje. De maxi cosi is het veiligst door de manier van vervoeren, dus liefst zo lang mogelijk daarin.
    De vervolgstoeltjes moeten met het gezicht naar voren in de auto geplaatst worden.

Dit zijn de vervolgstoelen:
    Autostoeltjes van 0-12 jaar | Baby-Dump

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Ok, volgens mij past meneertje nog prima in de MC.. ik ga het eens checken!
    vind het alleen zo irritant dat hij andersom zit en we hem dus niet kunnen zien..
    Die vervolgstoel tot wanneer kun je die weer gebruiken?
    wat een aankopen he?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa is vorige week naar de vervolgstoel overgegaan, met 13 maanden dus. Tot die tijd had Eva erin gezeten, tot ruim 3 jaar, maar had nog wel wat langer gepast.

10. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Zoonlief is 10 maanden en zit nog in de maxicosi. Een maand geleden was hij ruim 9 kg en 76 cm. Qua leeftijd en gewicht zou hij dus al naar de vervolgstoel mogen, maar hij vindt het nog prima in de maxicosi en past er ook echt nog wel in (ondanks z'n lengte). Zoals hierboven al geschreven: maxicosi is de veiligste manier van vervoer, dus dat proberen we hier zo lang mogelijk te rekken.

11. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij hebben ZL ook tot één jaar in de maxi-cosi gehouden, ook al was het dan misschien wel 'krap' maar aangezien het de veiligste manier is van vervoeren, hebben we gewacht. Als het kindje tegen de rijrichting in gaat, en je botst, wordt het kindje in de maxi-cosi geduwd ipv dat het naar voor vliegt en dus de klap met zijn nek moet opvangen!
    De vervolgstoel kan tot 18kg gebruikt worden, geloof ik.

12. tulip

tulip Niet meer actief

zolang het hoofd er niet bovenuit komt, lekker laten zitten. Hier heeft meisje er 16 maanden ingezeten.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben aan de hoofdsteun op de achterbank een spiegeltje hangen. De bijrijder kan het kindje dan toch zien (als je evem achterstevoren gaat zitten). Ik vind het vooral bij een langere rit toch wel fijn omhem te kunnen zien.

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb ook een spiegel want mijn airbag kan niet uit dus Simone moet per se achterin zitten. Ik kan haar gewoon zien als ik mijn mijn achteruitkijkspiegel kijk hoor, daar hoef ik me gelukkig niet voor om te draaien.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben er juist voor gezorgd dat de babyspiegel zo hangt dat alleen de bijrijder haar kan zien en niet de bestuurder als die gewoon in de achteruitkijkspiegel kijkt. Dat vonden we veiliger. De bestuurder moet met het verkeer bezig zijn, niet met de baby.

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Meiden ik heb nog een goed autostoeltje te koop voor wie wilt.
    Ik hoef er niet veel voor te hebben.
    Hij is nooit bij een ongeluk betrokken geweest en heeft altijd in de 2e auto gestaan.
    De stof is wel wat verschoten door de zon. maar ik deed daar een hoes ( van het aankleedkussen ) omheen.

Dus als iemand er nog een wilt ene goedkope voor bijv bij opa en oma of 2e auto.

17. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Hier hebben ze tot ruim 13 maanden in de maxi cosi's gezeten.

Zolang zijn oren er nog niet bovenuit komen, zou ik nog geen opvolgstoel nemen. Dat je hem niet kan zien is voor jou wel wat vervelend, maar je kindje zit zo gewoon echt nog het beste.

Spiegeltjes kunnen natuurlijk wel. Vindt je kindje vast ook leuk.

18. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Maar als je als bestuurder alleen met een baby in de auto zit is het erg prettig om te kunnen zien of de kleine echt slaapt als het erg stil is. Hier was z'n spiegel vooral functioneel en niet alleen om lief naar de kleine te staren. En dus vooral nuttig voor de bestuurder.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, daarover kunnen de meningen verschillen. Ik zou het erg afleidend vinden.

Hebben jullie trouwens ee idee voor speelgoed aan een groep 1 autostoel? Onze zoon ligt te brullen in de mc, tenzij hij z'n speelgoedjes heeft. (drie van die bungelende beestjes aan een 'stokje') Dat kunnen we straks natuurlijk niet aan de nieuwe stoel bevestigen. Ik zie wel de playtray van maxicosi, maar die vind ik vrij duur. En die bibberpeeltjes met zo'n klem trekt hij zo los, dus dat vind ik ook niet handig.

20. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben een vast speeltje aan het vasthoudbeugeltje aan het plafond gemaakt. (geen idee hoe zo'n ding heet... daar waar je je als volwassene aan vast kan houden)

Verder gewoon losse speeltjes.

Deel Deze Pagina